Page 41 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 41
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 39
5. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22. Wskazywanie oznak radości. Kolorowanie i liczenie buziek, określanie nastrojów,
jakie przedstawiają.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Co wyraża buzia?
Cele:
r
ozwijanie zdolności plastycznych
doskonalenie sprawności manualnej
w
drażanie do staranności i dokładności
ozwijanie wyobraźni.
r
Pomoce: kartka A4 z konturem postaci dla każdego dziecka, kredki, flamastry, papier kolorowy, klej, nożyczki.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy. Zadaniem dzieci jest pokolorować postać albo wyciąć ubranie z papieru kolorowego i do-
kleić oraz narysować buzię wyrażającą wybraną przez dziecko emocję czy wybrany nastrój, np.: radość, zadowolenie,
smutek, strach, złość.
2. Zachęcanie dzieci do estetycznego wykonania pracy.
3. Opowiadanie o swojej postaci, o jej emocjach, nastroju.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Szukamy pluszaka”. Dzieci chodzą po ogrodzie i szukają schowanego pluszowego np. pieska – ćwiczenie spo-
strzegawczości wzrokowej.
x Zabawa ruchowa „Slalom”. Przejście po ścieżce slalomem wyznaczonym przez chorągiewki – ćwiczenie równowagi
i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa ruchowa „Celuj do koła”. Dzieci stoją w kole. N. rysuje w środku okrąg. Dzieci otrzymują woreczki i kolejno
rzucają nimi tak, aby wpadły do okręgu – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i celności.
WTOREK emat: Olek i osa.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Puszczanie baniek mydlanych. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23. Ćwiczenia po-
ranne – Zestaw III. Zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci. Wykonanie k. 3 z KA – kończenie rysowania, określa-
nie emocji. Zabawa bieżna „Po drugiej stronie”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2, 8, 12, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Olek patrzy na osę”. Zapoznanie z literą o,
O (omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24, podawanie słów zawierających głoskę o, budowanie mode-
li wyrazów osa i Olek). Zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25. ▶ 2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw III.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja sposobu poruszania się ptaków. Zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”. Zabawy w piaskownicy.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Puszczanie baniek mydlanych – ćwiczenia wydłużające fazę wydechu.
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23. Rysowanie portretów i kolorowanie wzorów. Łączenie w pary kostek z jedną krop-
ką, liczenie par.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).