Page 46 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 46

44  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień




                Piosenka na pożegnanie


            melodia popularna Kurki trzy  •  słowa: Klaudia Borys

                4
             &4              œ    œ     œ    œ    œ     Œ     œ     œ                                Œ
                   œ    œ                                                œ     œ      œ    œ    œ
                  Stań -  my w ko -  le  wszys -  cy  wraz,   po -  żeg -  na -  nia  nad -  szedł czas.
            5
             & œ      œ    œ    œ      œ    œ     œ    Œ     œ     œ    œ    œ      œ    œ    œ     Œ

                Żeg -  nam  cie -  bie,  a  ty  mnie.        Ba -  wi -  liś -  my  faj -  nie  się.
            9
             &             œ     œ      œ    œ    œ     Œ     œ     œ    œ    œ                     Œ
                 œ    œ                                                              œ    œ    œ
               Stań -  my  w ko -  le  wszys -  cy  wraz,     po -  żeg -  na -  nia  nad szedł czas.
                                                                                        -


            Dzieci stoją parami na obrębie koła, zwrócone twarzami do środka. Na poszczególne słowa Piosenki na pożegnanie
            wykonują następujące ruchy:
            Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce
            Żegnam ciebie, – zwracają się do osoby z pary i wskazują na nią dłońmi
            a ty mnie. – wskazują na siebie
            Bawiliśmy fajnie się. – podają sobie ręce i i robią cztery kroki, idąc w kółeczku
            Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas – stoją w kole, trzymając się za ręce.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Kto szybciej”. Dzieci ustawiają się w dwóch zespołach na wyznaczonym miejscu. Na sygnał kolejno biegną do
            chorągiewki znajdującej się w pewnej odległości i wracają na koniec swojego zespołu. Wygrywa drużyna, która pierw-
            sza wykona zadanie.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
             x Rysowanie patykiem na ziemi.




          CZWARTEK    emat: Emil i ekran.
                               t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Dokończ słowo”. Kolorowanie obrazka według określone-
          go kodu. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek. Budowanie w zespołach dowolnych
          budowli z klocków – ćwiczenie stosunków przestrzennych. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2, 5; IV 1, 2, 8, 9, 11

          Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Emil patrzy w ekran”. Zapoznanie z literą e, E
          (omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28, podawanie słów zawierających głoskę e, budowanie modeli wy-
          razów ekran i Eryk). Zabawa ruchowa „Postać z ekranu”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29.  ▶  2. Zajęcia plastyczne –
          „Moja ulubiona zabawka”. Wycinanie z papieru kolorowego i naklejanie.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; III 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Samoloty”. Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 8
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51