Page 48 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 48

46  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          Przebieg zajęć:
          1.  Zapoznanie z tematem pracy. Zadaniem dzieci jest wycięcie potrzebnych kształtów z papieru kolorowego i naklejanie
            ich na kartkę tak, aby odwzorować ulubioną zabawkę.
          2.  Dzieci siadają przy stolikach. N. zachęca do estetycznego wykonania pracy.
          3.  Zorganizowanie wystawy prac. Wypowiedzi dzieci na temat swoich zabawek.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Samoloty”. Dzieci puszczają na wietrze papierowe samoloty.
             x Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.



                         t
          PIĄTEK   emat: Co odczuwam?


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu głosek w nagłosie. Układanie dowol-
          nego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30.
          Zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgodnie z instrukcją słowną. Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8; IV 2, 12, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawa dydaktyczna – „To ja”. Dopasowywanie uczuć do przedstawionych czynności. Zabawa
          z piłką w kole. Zabawa ruchowa „To ja”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimna-
          styczne, Zestaw III.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV 1, 7, 12, 14

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Chodzenie stopa przed stopą.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Głoski”. N. rzuca piłkę do dziecka i mówi jego imię, a dziecko odrzuca piłkę do N. i podaje nazwę rzeczy, która
            zaczyna się taką samą głoską, jaką zaczyna się jego imię.
             x Układanie dowolnego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę e; kolorowanie w mode-
            lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce e na czerwono. Łączenie klocków, liczenie par.
             x Zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgodnie z instrukcją słowną. Chętne dziecko na chwilę odwraca się. N. chowa
            małego misia, a potem kieruje dzieckiem tak, aby znalazło zabawkę, np.: Trzy kroki do przodu, dwa kroki w prawo, je-
            den krok do tyłu, pięć kroków w lewo.
             x Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
          Temat: To ja.
          Cele:
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
            wzbogacanie słownictwa
            kształtowanie świadomości schematu własnego ciała
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53