Page 36 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 36

34  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa w berka.
             x Zabawa „Części ciała”. Dzieci swobodnie biegają. Na sygnał zatrzymują się i dotykają części ciała, o których mówi N.,
            a potem chętne dziecko – ćwiczenie poczucia stron i orientacji w schemacie ciała własnego i osób stojących naprzeciwko.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.




          CZWARTEK    emat: Jedna piłka.
                              t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
          Kalkowanie dowolnych wzorów. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Ustalenie obowiązków dyżurnych. Ćwiczenie oddechowe
          „Piłeczki”. Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8, 12, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką”. Kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wskazywanie
          zbioru jednoelementowego). Poznanie obrazu graficznego liczby 1 (kreślenie cyfry palcem, układanie jej z drucika). Zaba-
          wa ruchowa „Jeden raz”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”. Projek-
          towanie znaczków i wspólne wybieranie projektów z danego rodzaju.
            obszary z podstawy programowej: I 7; II 3; III 2, 7; IV 1, 8, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie patykiem na ziemi. Zabawa „Złap piłkę”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 1


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Moje stopy”. Dzieci obrysowują flamastrem na grubym arkuszu papieru swoje stopy i wycinają oba obrysy. N.
            podpisuje wycięte szablony imieniem dziecka. Obrysy stóp zostają rozrzucone po całej sali podpisami do dołu. Na sy-
            gnał: Start! dzieci biegają po sali i szukają szablonów swoich stóp. Po znalezieniu odwracają je napisem do góry, układają
            prawidłowo (lewa – prawa) i stają na nich. Ćwiczenie w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
             x Kalkowanie dowolnych wzorów.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ustalenie obowiązków dyżurnych.
             x Ćwiczenie oddechowe „Piłeczki”. Dmuchanie na małe kulki wykonane z kolorowej bibuły. Regulowanie siły wydechu.
             x Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Zabawa z piłką.
          Cele:
            zapoznanie z cyfrą 1
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
            doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
            r
            ozwijanie sprawności manualnej
            doskonalenie sprawności ruchowej.
               Pomoce: piłki (np.: 1 zielona, 3 czerwone, 4 niebieskie, 5 białych, 6 żółtych – w zależności od tego, ile jest dzieci),
               obręcze, kartonik z cyfrą 1, druciki kreatywne, tamburyn, KP1.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41