Page 36 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 36
34 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa w berka.
x Zabawa „Części ciała”. Dzieci swobodnie biegają. Na sygnał zatrzymują się i dotykają części ciała, o których mówi N.,
a potem chętne dziecko – ćwiczenie poczucia stron i orientacji w schemacie ciała własnego i osób stojących naprzeciwko.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
CZWARTEK emat: Jedna piłka.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
Kalkowanie dowolnych wzorów. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Ustalenie obowiązków dyżurnych. Ćwiczenie oddechowe
„Piłeczki”. Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8, 12, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką”. Kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wskazywanie
zbioru jednoelementowego). Poznanie obrazu graficznego liczby 1 (kreślenie cyfry palcem, układanie jej z drucika). Zaba-
wa ruchowa „Jeden raz”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”. Projek-
towanie znaczków i wspólne wybieranie projektów z danego rodzaju.
obszary z podstawy programowej: I 7; II 3; III 2, 7; IV 1, 8, 15
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie patykiem na ziemi. Zabawa „Złap piłkę”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 1
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Moje stopy”. Dzieci obrysowują flamastrem na grubym arkuszu papieru swoje stopy i wycinają oba obrysy. N.
podpisuje wycięte szablony imieniem dziecka. Obrysy stóp zostają rozrzucone po całej sali podpisami do dołu. Na sy-
gnał: Start! dzieci biegają po sali i szukają szablonów swoich stóp. Po znalezieniu odwracają je napisem do góry, układają
prawidłowo (lewa – prawa) i stają na nich. Ćwiczenie w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
x Kalkowanie dowolnych wzorów.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ustalenie obowiązków dyżurnych.
x Ćwiczenie oddechowe „Piłeczki”. Dmuchanie na małe kulki wykonane z kolorowej bibuły. Regulowanie siły wydechu.
x Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Zabawa z piłką.
Cele:
zapoznanie z cyfrą 1
r
ozwijanie spostrzegawczości
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
r
ozwijanie sprawności manualnej
doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: piłki (np.: 1 zielona, 3 czerwone, 4 niebieskie, 5 białych, 6 żółtych – w zależności od tego, ile jest dzieci),
obręcze, kartonik z cyfrą 1, druciki kreatywne, tamburyn, KP1.