Page 34 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 34
32 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
przodu, potem pięć kroków w lewo – ćwiczenie kierunków w przestrzeni, nauka prawidłowego formułowania instrukcji.
x Zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”. Dzieci z zasłoniętymi oczami omijają kręgle rozstawione na podłodze. N.
asekuruje każde dziecko, kierując nim, i chwali za każdy dobrze wykonany ruch.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Bawimy się grzecznie, żeby było bezpiecznie.
Cele:
doskonalenie umiejętności pracy w zespole
r
ozwijanie komunikacji werbalnej
kształtowanie pozytywnych postaw społecznych
doskonalenie orientacji w przestrzeni
r
ozwijanie wyobraźni
kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji
doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: zabawki, duży arkusz brystolu, flamastry, wizytówki, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Dzieci wchodzą z N. do sali, w której jest nieporządek: zabawki są rozrzucone po całej sali.
2. N. pyta dzieci, jak się czują. Dzieci próbują określać swoje uczucia.
3. Dzieci siadają w kole. N. proponuje ułożyć zabawki na swoje miejsce. Podpowiada dzieciom, że np. misia trzeba posadzić
obok lalki, a samochód powinien być na półce. Potem robią to inne, chętne dzieci – określają miejsce odkładanej zabawki.
4. Zabawa ruchowa „Nasze zabawki”. Dzieci poruszają się swobodnie do rytmu wygrywanego przez N. na tamburynie.
Na przerwę zatrzymują się i zaczynają naśladować zabawkę, której nazwę wymienia N., np.: Miś (chodzą jak niedźwiad-
ki). Samochód (naśladują jazdę samochodem). Piłka (skaczą).
5. Rozmowa na temat zabawy w sali i korzystania ze wspólnych zabawek.
6. Opracowanie Kodeksu Przedszkolaka, zapisanie i narysowanie go na dużym arkuszu brystolu. Każde dziecko podpisuje
się na Kodeksie swoim imieniem. (Dzieci mogą też skorzystać z wizytówek).
7. Umieszczenie Kodeksu na ścianie w sali.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17. Nalepianie zgodnie z instrukcją. Rysowanie rytmów.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka To będzie bardzo dobry dzień.
Cele:
auka piosenki To będzie bardzo dobry dzień
n
kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
doskonalenie pamięci
r
ozwijanie poczucia rytmu
integracja grupy.
Pomoce: bębenek, CD.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie zabawą integracyjną „Witaj, przyjacielu” (zob. TYDZIEŃ 1, Środa).
2. Wprowadzenie piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD, 1 i 2). N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki To będzie
bardzo dobry dzień – CD, 1. Po wysłuchaniu omawia z nimi tematykę oraz nastrój (piosenka jest wesoła, optymistyczna).
Dzieci wymieniają imiona oraz czynności bohaterów, którzy pojawili się w utworze. Następnie uczą się 1. zwrotki i refrenu.