Page 30 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 30
28 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z elementem rywalizacji „Ciągnij linę” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej. Dzieci są podzielone na dwa
zespoły. Zespoły trzymają linę za oba końce i starają się przeciągnąć ją na swoją stronę.
x Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.
TYDZIEŃ 2 Ja i ty to my
PONIEDZIAŁEK emat: W naszej grupie.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię”. Zabawa „Jaka to emo-
cja?” – przedstawianie i nazywanie emocji. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Imiona” – rozpoznawanie po głosie.
„Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA. Zabawa równoważna „Kto potrafi?”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; IV 2, 4, 11
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Nasze emocje”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilu-
stracji w KP1, s. 12–13. Odgrywanie scenek. Zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczeń
w KP1, s. 12–13. 2. Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”. Wykonywanie autoportretów. Tworzenie albumu z pracami dzieci.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9; IV 1, 5, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z chustą animacyjną. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię” – zapoznanie z obrazem graficznym imienia, ćwiczenie analizy
wzrokowej, poznanie znaczenia wielkiej litery na początku wyrazu. Dzieci siedzą w kole. N. rozkłada karteczki z imiona-
mi. Przedszkolaki, które rozpoznają swoje imię, odczytują je i zabierają wizytówki. N. lub ochotnik odczytuje pozostałe
imiona i wręcza dzieciom karteczki. Dzieci przy stolikach ozdabiają swoje wizytówki.
x Zabawa „Jaka to emocja?”. Chętne dziecko losuje obrazek z buźką. Mimiką wyraża ukazaną emocję. Zadaniem dzieci
jest odgadnąć, co przedstawia koleżanka lub kolega. Następnie obrazek losuje kolejne dziecko.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Imiona”. Dzieci siedzą w kole wokół ochotnika. Ten zamyka oczy, a wybrane dziecko mówi jego imię. Ochot-
nik musi podać imię osoby, która go wywołała.
x „Ślimak – pudełko do przechowywania skarbów” – wykonanie k. 2 z KA. N. przedstawia dzieciom sposób wykonania:
wyjmuje szablon pudełka, zgina, składa i skleja w zaznaczonych miejscach. Dzieci ozdabiają wykonane przez siebie śli-
maki dowolnymi elementami wyciętymi z papieru kolorowego.
x Zabawa równoważna „Kto potrafi?”. Dzieci przechodzą po ławeczce gimnastycznej, stawiając stopę przed stopą, ręce
mają skierowane na boki. (N. asekuruje dzieci).