Page 30 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 30

28  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa z elementem rywalizacji „Ciągnij linę” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej. Dzieci są podzielone na dwa
            zespoły. Zespoły trzymają linę za oba końce i starają się przeciągnąć ją na swoją stronę.
             x Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.




          TYDZIEŃ 2    Ja i ty to my




          PONIEDZIAŁEK   emat: W naszej grupie.
                                   t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię”. Zabawa „Jaka to emo-
          cja?” – przedstawianie i nazywanie emocji. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Imiona” – rozpoznawanie po głosie.
          „Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA. Zabawa równoważna „Kto potrafi?”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; IV 2, 4, 11

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Nasze emocje”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilu-
          stracji w KP1, s. 12–13. Odgrywanie scenek. Zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczeń
          w KP1, s. 12–13. 2. Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”. Wykonywanie autoportretów. Tworzenie albumu z pracami dzieci.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9; IV 1, 5, 14

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z chustą animacyjną. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 8



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię” – zapoznanie z obrazem graficznym imienia, ćwiczenie analizy
            wzrokowej, poznanie znaczenia wielkiej litery na początku wyrazu. Dzieci siedzą w kole. N. rozkłada karteczki z imiona-
            mi. Przedszkolaki, które rozpoznają swoje imię, odczytują je i zabierają wizytówki. N. lub ochotnik odczytuje pozostałe
            imiona i wręcza dzieciom karteczki. Dzieci przy stolikach ozdabiają swoje wizytówki.
             x Zabawa „Jaka to emocja?”. Chętne dziecko losuje obrazek z buźką. Mimiką wyraża ukazaną emocję. Zadaniem dzieci
            jest odgadnąć, co przedstawia koleżanka lub kolega. Następnie obrazek losuje kolejne dziecko.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Imiona”. Dzieci siedzą w kole wokół ochotnika. Ten zamyka oczy, a wybrane dziecko mówi jego imię. Ochot-
            nik musi podać imię osoby, która go wywołała.
             x „Ślimak – pudełko do przechowywania skarbów” – wykonanie k. 2 z KA. N. przedstawia dzieciom sposób wykonania:
            wyjmuje szablon pudełka, zgina, składa i skleja w zaznaczonych miejscach. Dzieci ozdabiają wykonane przez siebie śli-
            maki dowolnymi elementami wyciętymi z papieru kolorowego.
             x Zabawa równoważna „Kto potrafi?”. Dzieci przechodzą po ławeczce gimnastycznej, stawiając stopę przed stopą, ręce
            mają skierowane na boki. (N. asekuruje dzieci).
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35