Page 11 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9 f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
i popołudniowa y gra planszowa – wykazywanie aktywności f zauważa regularność i ją kontynuuje
I 5, 7, 9; II 8; III 5, 7; w zespole (IV 12)
IV 8, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f potrafi pracować w zespole (III 5, 7)
y ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka” f panuje nad emocjami (II 8)
– regulowanie siły i długości wydechu f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11 f reguluje oddech (I 9)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f kreśli wzory po śladzie (I 7, 9; IV 8)
ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
„Samochody”
CO ROBIĘ RANO? Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem historyjki obrazko- f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
f
wej (IV 5)
wej – „Poranek”
I 5, 8; III 9; IV 1, 2,
(IV 2, 5)
omówienie czynności przedstawionych na
5, 16
y
poszerza słownictwo (IV 2)
f
obrazkach – KP1, s. 10
y zagadki ruchowe f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
f
Piątek y określanie pory dnia przedstawionej na ob- f wypowiada się swobodnie na różne tematy
czasu (IV 16)
razku
r
y ysowanie (III 9)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f wyraża się w pracy plastycznej (IV 1)
Zestaw I
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem rywalizacji cji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5; II 3; III 2, 5 „Ciągnij linę” f dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
y zabawa bieżna „Berek kucany” zabawy (III 5)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
tydzień 2: JA I TY TO MY
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa z wykorzystaniem wizytówek f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa „Znajdź swoje imię” f rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; y zabawa „Jaka to emocja?” – przedstawianie f potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia
IV 2, 4, 11 i nazywanie emocji (IV 2, 4)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
reaguje prawidłowo na pozytywne i negatywne
zabawa „Imiona” – rozpoznawanie
W NASZEJ GRUPIE Zajęcia główne y y Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
f
po głosie
uwagi (II 8)
„Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA
zabawa równoważna „Kto potrafi?”
(III 5, 7)
wykonuje składankę z papieru według instruk-
f
cji (IV 11)
I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9;
swobodne wypowiedzi dzieci na temat
IV 1, 5, 14 „Nasze emocje” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y
rozwija sprawność manualną (I 9)
Poniedziałek y y odgrywanie scenek f wypowiada się na temat ilustracji (IV 5)
f
ilustracji w KP1, s. 12–13
wciela się w role i odgrywa scenki (IV 1)
f
zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, re-
podejmuje chętnie dialog (III 9)
f
agowanie na sygnały
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 12–13 f rozumie znaczenie pojęć: empatia, przyjaciel
(III 1, 6)
Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy” f okazuje innym szacunek (III 1, 6)
y wykonywanie autoportretów f potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (III 2, 9)
t
y worzenie albumu z pracami dzieci wyraża rzeczywistość w formie plastycznej
f
(IV 1)