Page 11 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  9



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9  f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                    i popołudniowa    y  gra planszowa – wykazywanie aktywności   f   zauważa regularność i ją kontynuuje
                    I 5, 7, 9; II 8; III 5, 7;   w zespole                (IV 12)
                    IV 8, 12, 14      y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   potrafi pracować w zespole (III 5, 7)
                                      y  ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka”   f   panuje nad emocjami (II 8)
                                        – regulowanie siły i długości wydechu  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11  f   reguluje oddech (I 9)
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   kreśli wzory po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                           ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
                                        „Samochody”
                CO ROBIĘ RANO?  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem historyjki obrazko-  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                        f
                                                                          wej (IV 5)
                                      wej – „Poranek”
                    I 5, 8; III 9; IV 1, 2,
                                                                          (IV 2, 5)
                                        omówienie czynności przedstawionych na
                    5, 16
                                      y
                                                                           poszerza słownictwo (IV 2)
                                                                        f
                                        obrazkach – KP1, s. 10
                                      y  zagadki ruchowe                f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                           posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                                                                        f
                Piątek                y  określanie pory dnia przedstawionej na ob-  f   wypowiada się swobodnie na różne tematy
                                                                          czasu (IV 16)
                                        razku
                                        r
                                      y  ysowanie                         (III 9)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   wyraża się w pracy plastycznej (IV 1)
                                      Zestaw I
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                                          chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem rywalizacji   cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                    I 5; II 3; III 2, 5  „Ciągnij linę”                 f   dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
                                      y  zabawa bieżna „Berek kucany”     zabawy (III 5)
                                                                        f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
            tydzień 2: JA I TY TO MY


            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa z  wykorzystaniem wizytówek   f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa      „Znajdź swoje imię”             f   rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
                    I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7;   y  zabawa „Jaka to emocja?” – przedstawianie   f   potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia
                    IV 2, 4, 11         i nazywanie emocji                (IV 2, 4)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                                                                           reaguje prawidłowo na pozytywne i negatywne
                                        zabawa „Imiona” – rozpoznawanie
                W NASZEJ GRUPIE  Zajęcia główne  y y Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji –   f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                                        f
                                        po głosie
                                                                          uwagi (II 8)
                                        „Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA
                                        zabawa równoważna „Kto potrafi?”
                                                                          (III 5, 7)
                                                                           wykonuje składankę z papieru według instruk-
                                                                        f
                                                                          cji (IV 11)
                    I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9;
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat
                    IV 1, 5, 14       „Nasze emocje”                    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y
                                                                           rozwija sprawność manualną (I 9)
                Poniedziałek          y y  odgrywanie scenek            f   wypowiada się na temat ilustracji (IV 5)
                                                                        f
                                        ilustracji w KP1, s. 12–13
                                                                           wciela się w role i odgrywa scenki (IV 1)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, re-
                                                                           podejmuje chętnie dialog (III 9)
                                                                        f
                                        agowanie na sygnały
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 12–13  f   rozumie znaczenie pojęć: empatia, przyjaciel
                                                                          (III 1, 6)
                                      Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”  f   okazuje innym szacunek (III 1, 6)
                                      y  wykonywanie autoportretów      f   potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (III 2, 9)
                                        t
                                      y  worzenie albumu z pracami dzieci    wyraża rzeczywistość w formie plastycznej
                                                                        f
                                                                          (IV 1)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16