Page 9 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Poznajmy się” f rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
i popołudniowa y zapoznanie dzieci z pomieszczeniami f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
I 5; II 5, 7; III 2, 5; przedszkola oraz znaczkami identyfikacyj- go emocjonalnie (II 7)
IV 12, 14 nymi f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
zapoznanie z Kartami pracy z pakietu
WSPOMINAMY WAKACJE Zajęcia główne y y Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju f zna pomieszczenia przedszkola (szkoły) (III 2;
f
Nowa Trampolina sześciolatka
(III 5)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 2
zabawa równoważna „Przejście po kamie-
IV 14)
nie odchodzi samowolnie od grupy (III 2, 5)
niach”
f
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
f
(III 2)
I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11
wysłuchanie listu Trampolinka
y
dopasowuje do siebie elementy tego samego
f
swobodne wypowiedzi dzieci na temat
y mowy – „Spotkanie z Trampolinkiem” f dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
rodzaju (IV 12)
Poniedziałek y zabawa ruchowa „Morze – góry”, reagowa- f formułuje poprawnie dłuższe, wielozdaniowe
treści listu
słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
f
nie na sygnały
wypowiedzi (IV 2, 5)
r
ealizacja k. 1 z KA
plastyczne (IV 11)
y Zajęcia plastyczne – wykonanie Trampolinka f wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Mały – duży” f umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
I 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
wego, omówienie zasad bezpieczeństwa zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
(III 5)
Aktywność poranna y „Muszelki” – kalkowanie różnych wzorów f rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Pilot w samolocie”, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; II 5; III 5; ćwiczenie orientacji przestrzennej f posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
IV 1, 11, 8, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
y lepienie z plasteliny na dowolny temat f rozwija sprawność manualną (I 7)
y y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 4 f tworzy dowolne prace z plasteliny (IV 1, 11)
WAKACYJNE PRZYGODY Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f zauważa zmiany w układzie przedmiotów
klasyfikuje przedmioty (IV 12)
zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”
f
koloruje (I 7; IV 8)
f
I 5, 7, 8; II 2; IV 2, 4,
„Wspomnienia z wakacji”
(IV 12)
5, 7, 8, 10, 12, 18
r
ozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów
y
szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f
zagadki obrazkowe
y
wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
f
ćwiczenia w czytaniu globalnym
y
(IV 2, 5)
zabawa ruchowa „Kolory”, reagowanie
y
na sygnały f układa obrazek z części (IV 12)
odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
f
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 3
Wtorek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
Zestaw I
zna typowe krajobrazy Polski (IV 10, 18)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem chusty anima- f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
I 2, 5; III 5; IV 18 cyjnej „Złap piłkę” wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5, 8)
y obserwacje przyrodnicze
f zauważa zmiany w przyrodzie (IV 18)
f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)