Page 9 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           WRZESIEŃ









            tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Poznajmy się”  f   rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
                    i popołudniowa    y  zapoznanie dzieci z  pomieszczeniami     f   szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
                    I 5; II 5, 7; III 2, 5;    przedszkola oraz znaczkami identyfikacyj-  go emocjonalnie (II 7)
                    IV 12, 14           nymi                            f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                                                                           akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                        zapoznanie z  Kartami pracy z  pakietu
                WSPOMINAMY WAKACJE  Zajęcia główne  y y Zajęcia z  zakresu wspomagania rozwoju     f   zna pomieszczenia przedszkola (szkoły) (III 2;
                                                                        f
                                        Nowa Trampolina sześciolatka
                                                                          (III 5)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 2
                                        zabawa równoważna „Przejście po kamie-
                                                                          IV 14)
                                                                           nie odchodzi samowolnie od grupy (III 2, 5)
                                        niach”
                                                                        f
                                                                           odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        f
                                                                          (III 2)
                    I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11
                                        wysłuchanie listu Trampolinka
                                      y
                                                                           dopasowuje do siebie elementy tego samego
                                                                        f
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat
                                      y mowy – „Spotkanie z Trampolinkiem”     f   dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
                                                                          rodzaju (IV 12)
                Poniedziałek          y  zabawa ruchowa „Morze – góry”, reagowa-  f   formułuje poprawnie dłuższe, wielozdaniowe
                                        treści listu
                                                                           słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        nie na sygnały
                                                                          wypowiedzi (IV 2, 5)
                                        r
                                        ealizacja k. 1 z KA
                                                                          plastyczne (IV 11)
                                      y Zajęcia plastyczne – wykonanie Trampolinka  f   wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Mały – duży”         f   umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                    I 5; III 5        y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                        wego, omówienie zasad bezpieczeństwa  zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                                                          (III 5)
                    Aktywność poranna   y  „Muszelki” – kalkowanie różnych wzorów  f   rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Pilot w samolocie”,   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                    I 5, 7, 9; II 5; III 5;    ćwiczenie orientacji przestrzennej  f   posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
                    IV 1, 11, 8, 12, 14  y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                      y  lepienie z plasteliny na dowolny temat  f   rozwija sprawność manualną (I 7)
                                      y y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 4  f   tworzy dowolne prace z plasteliny (IV 1, 11)
                WAKACYJNE PRZYGODY  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   zauważa zmiany w  układzie przedmiotów
                                                                           klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”
                                                                        f
                                                                           koloruje (I 7; IV 8)
                                                                        f
                    I 5, 7, 8; II 2; IV 2, 4,
                                      „Wspomnienia z wakacji”
                                                                          (IV 12)
                    5, 7, 8, 10, 12, 18
                                        r
                                        ozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów
                                      y
                                                                           szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                        f
                                        zagadki obrazkowe
                                      y
                                                                           wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
                                                                        f
                                        ćwiczenia w czytaniu globalnym
                                      y
                                                                          (IV 2, 5)
                                        zabawa ruchowa „Kolory”, reagowanie
                                      y
                                        na sygnały                       f   układa obrazek z części (IV 12)
                                                                           odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 3
                Wtorek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                          z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                      Zestaw I
                                                                           zna typowe krajobrazy Polski (IV 10, 18)
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem chusty anima-  f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                    I 2, 5; III 5; IV 18  cyjnej „Złap piłkę”             wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                          słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      y  obserwacje przyrodnicze
                                                                        f   zauważa zmiany w przyrodzie (IV 18)
                                                                        f   wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14