Page 12 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12

10  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Kto mnie woła?”  f   rozpoznaje głosy osób z grupy przedszkolnej
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” –   (I 9; III 2; IV 5)
                  I 5, 7, 9; III 2; IV 4, 5,   utrwalenie obrazu graficznego imienia  f   rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
                  8, 9, 12          y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   odczytuje kod (IV 9)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 16  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                    y  zabawa ruchowa „Omijanie przeszkód”  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 17  f   odnajduje brakujący element w ilustracji (IV 12)
                  Zajęcia główne    Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zaba-  f   porównuje obrazki (IV 12)
                                                                          rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                                                                      f
                                    wy w naszej sali”
                  I 5, 8; II 1, 4, 6, 7, 8, 9;
               BAWIMY SIĘ RAZEM     y  odgrywanie scenek przedstawiających róż-  f   proponuje rozwiązania konfliktu między dzieć-
                                                                          dopasowuje schematyczny rysunek do scenki
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 14–15
                  III 1, 5, 7; IV 1, 9, 12
                                                                        sytuacyjnej (II 4, 9; IV 9, 12)
                                    y
                                      ne sytuacje w grupie przedszkolnej
                                                                        mi (II 6, 7, 8, 9)
                                      zabawa kostką z emocjami (KA, k. 2)
                                    y
                                                                          wskazuje sposoby radzenia sobie ze smutkiem,
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Tańczą lale, tańczą misie”,
                                    y
                                                                        złością (II 7)
                                      reagowanie na sygnały
                                    y  opracowanie Kodeksu Przedszkolaka  f   odgrywa scenki (IV 1)
               Wtorek               Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (III 5, 7)
                                                                          akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                                      f
                                    Zestaw II
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Trudna droga”        f   zna prawa i obowiązki swoje i innych osób (III 1,
                                                                        5, 7)
                  I 5; II 3; III 2, 5; IV 2,   y  obserwacje chmur na niebie – porównywa-  f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                  12, 18              nie kształtów                     chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                    y  zabawa ruchowa „Rzuć woreczek”   cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                      f   podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                        (IV 2, 18)
                                                                      f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                                        trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                  Aktywność poranna   y  zabawa w parach „Lustro”     f   odnosi się z szacunkiem do innych (III 1)
                  i popołudniowa    y  oglądanie albumów ze zdjęciami   f   wie, że wszyscy ludzie odczuwają te same emo-
                  I 5; II 6; III 1, 2;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  cje przyjemne i nieprzyjemne (II 6)
                  IV 4, 14          y  zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” –   f   odczuwa przynależność do swojej rodziny (III 2)
                                      ćwiczenie kierunków             f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob-  f   posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
                                      razu graficznego imienia        f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                    y  zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie   f   odczytuje swoje i imię (IV 4)
                                      piłkami do kosza                f   zauważa imiona rozpoczynające się tą samą
                  Zajęcia główne    Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   literą (IV 4)
                  I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5,  „Adam robi zdjęcia”     f   opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
               ROBIMY ZDJĘCIA       y  wyróżnianie głoski w nagłosie  f   wyróżnia głoski (IV 2)
                                                                        (IV 2, 5)
                  7, 9, 14
                                      omówienie historyjki obrazkowej w KP1,
                                    y
                                      s. 18–19
                                                                          buduje model wyrazu (IV 2, 9)
                                                                      f
                                                                          zna literę a, A (IV 4)
                                                                      f
                                      budowanie modeli wyrazów: aparat, Adam
                                    y
                                                                          czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
                                                                      f
                                      prezentacja litery a, A
                                    y
                                                                          używa zwrotów grzecznościowych podczas po-
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Uwaga”, wyróżnianie gło-
               Środa                y  czytanie globalne              f   wskazuje literę a, A w wyrazach (IV 4)
                                    y
                                                                        witania i pożegnania (III 4)
                                      sek w nagłosie
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 18–19  f   reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie-  f   śpiewa piosenkę i omawia jej treść (IV 5, 7)
                                    wająco”                           f   zna schemat ciała (IV 14)
                                    y  nauka piosenki Dzień dobry     f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                                        trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                                    y  utrwalenie zwrotów grzecznościowych    przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                    y  ćwiczenia uwrażliwiające na sygnał   f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Berek”
                  I 5; II 3; III 2, 5;    y  zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia
                  IV 14, 18           poczucia stron i orientacji w schemacie ciała
                                      własnego i osoby stojącej naprzeciwko
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17