Page 12 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Kto mnie woła?” f rozpoznaje głosy osób z grupy przedszkolnej
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” – (I 9; III 2; IV 5)
I 5, 7, 9; III 2; IV 4, 5, utrwalenie obrazu graficznego imienia f rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
8, 9, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f odczytuje kod (IV 9)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 16 f koloruje (I 7; IV 8)
y zabawa ruchowa „Omijanie przeszkód” f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 17 f odnajduje brakujący element w ilustracji (IV 12)
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zaba- f porównuje obrazki (IV 12)
rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
f
wy w naszej sali”
I 5, 8; II 1, 4, 6, 7, 8, 9;
BAWIMY SIĘ RAZEM y odgrywanie scenek przedstawiających róż- f proponuje rozwiązania konfliktu między dzieć-
dopasowuje schematyczny rysunek do scenki
f
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 14–15
III 1, 5, 7; IV 1, 9, 12
sytuacyjnej (II 4, 9; IV 9, 12)
y
ne sytuacje w grupie przedszkolnej
mi (II 6, 7, 8, 9)
zabawa kostką z emocjami (KA, k. 2)
y
wskazuje sposoby radzenia sobie ze smutkiem,
f
zabawa ruchowa „Tańczą lale, tańczą misie”,
y
złością (II 7)
reagowanie na sygnały
y opracowanie Kodeksu Przedszkolaka f odgrywa scenki (IV 1)
Wtorek Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (III 5, 7)
akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
f
Zestaw II
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Trudna droga” f zna prawa i obowiązki swoje i innych osób (III 1,
5, 7)
I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, y obserwacje chmur na niebie – porównywa- f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
12, 18 nie kształtów chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y zabawa ruchowa „Rzuć woreczek” cji słownej i pokazu (I 5, 8)
f podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
(IV 2, 18)
f odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
Aktywność poranna y zabawa w parach „Lustro” f odnosi się z szacunkiem do innych (III 1)
i popołudniowa y oglądanie albumów ze zdjęciami f wie, że wszyscy ludzie odczuwają te same emo-
I 5; II 6; III 1, 2; y ćwiczenia poranne – Zestaw II cje przyjemne i nieprzyjemne (II 6)
IV 4, 14 y zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” – f odczuwa przynależność do swojej rodziny (III 2)
ćwiczenie kierunków f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob- f posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
razu graficznego imienia f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
y zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie f odczytuje swoje i imię (IV 4)
piłkami do kosza f zauważa imiona rozpoczynające się tą samą
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – literą (IV 4)
I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5, „Adam robi zdjęcia” f opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
ROBIMY ZDJĘCIA y wyróżnianie głoski w nagłosie f wyróżnia głoski (IV 2)
(IV 2, 5)
7, 9, 14
omówienie historyjki obrazkowej w KP1,
y
s. 18–19
buduje model wyrazu (IV 2, 9)
f
zna literę a, A (IV 4)
f
budowanie modeli wyrazów: aparat, Adam
y
czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
f
prezentacja litery a, A
y
używa zwrotów grzecznościowych podczas po-
f
zabawa ruchowa „Uwaga”, wyróżnianie gło-
Środa y czytanie globalne f wskazuje literę a, A w wyrazach (IV 4)
y
witania i pożegnania (III 4)
sek w nagłosie
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 18–19 f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie- f śpiewa piosenkę i omawia jej treść (IV 5, 7)
wająco” f zna schemat ciała (IV 14)
y nauka piosenki Dzień dobry f odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
y utrwalenie zwrotów grzecznościowych przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y ćwiczenia uwrażliwiające na sygnał f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Berek”
I 5; II 3; III 2, 5; y zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia
IV 14, 18 poczucia stron i orientacji w schemacie ciała
własnego i osoby stojącej naprzeciwko
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego