Page 15 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 13
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdro- f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa wienia” (III 2)
I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2, y kolorowanie obrazka według określonego f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
9, 8, 12, 13, 14, 15 kodu f umie odczytać kod (IV 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f koloruje (I 7; IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29 f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
y zabawa dydaktyczna „Piramida z kloc- f rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
ków” – ćwiczenie stosunków przestrzen- IV 8)
nych, zręczności, porównywanie liczby ele- f zna i pisze cyfrę 1 (I 7, 9; IV 8, 15)
mentów f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
porównuje i określa grubość (szerokość) przed-
zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie
f
MOJA ULUBIONA ZABAWKA Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Zabawki” f uczestniczy w grze zespołowej (I 5; III 5)
y
miotów (IV 12, 13)
na wybiegu”
klasyfikuje przedmioty (IV 12)
f
zabawa „Co do czego pasuje?”
I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11, y
określa i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
12, 14, 15
przeliczanie elementów w zbiorach, porów-
y
zna cyfrę 1 (IV 15)
f
nywanie liczebności
wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
f
zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem,
y
konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 8, 11)
układanie z drucika)
ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
f
zabawa ruchowa „Zrób to, co ja”
(IV 14)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27
Środa y y Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką f śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce (IV 7)
ma poczucie rytmu (IV 7)
f
Dzień dobry”
odtwarza ustalone ruchy (IV 1, 7)
f
y zabawa „Kto najlepszą pamięć ma?” – za- f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
pamiętywanie ustalonych czynności i ich
odtwarzanie
y utrwalenie znajomości piosenki Dzień do-
bry, nauka zwrotek (CD)
y wykonywanie układu ruchowego
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Przeciąganie liny”
I 5; III 2, 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”
Aktywność poranna y zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie f zapamiętuje i odtwarza ruchy (IV 1)
i popołudniowa pamięci i percepcji wzrokowej f nazywa prezentowane czynności (IV 2, 5)
I 5; III 5; IV 1, 2, 5, y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31 f dopasowuje elementy według określonej zasady
12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw III (IV 5, 12)
y y y gra planszowa z wykorzystaniem pionków f wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
DZISIAJ DOBRY HUMOR MAM Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – f bierze udział w grze zespołowej (I 5; III 5)
piłką (III 5; IV 5)
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
f
niem „Przepychanka”
jest spostrzegawcze (IV 12)
f
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
I 5; II 1, 2, 4, 6, 7;
Zły humorek, wiersz D. Gellner
wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
f
III 8; IV 1, 2, 3, 5,
wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza
y
rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
f
11, 12
i sposobów radzenia sobie ze złością
dopasowuje rysunki do emocji (II 1, 4; IV 9, 12)
f
nazywanie emocji
y
szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f
zabawa ruchowa „Humory”
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1
przyjemne (II 6)
zabawa w kole z kostką (z KA, k. 2)
Czwartek y y y Zajęcia plastyczne – „Co poprawia mi humor?” f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
przedstawia swoje emocje i uczucia oraz do-
f
świadczenia w pracy plastycznej (II 4; IV 1, 11)
malowanie farbami
y
określa własne sposoby na radzenie sobie
f
wypowiedzi dzieci na temat ich prac przed-
y y zorganizowanie wystawy w sytu acjach trudnych emocjonalnie (II 7;
IV 2, 5)
stawiających sposoby na poprawę humoru
f rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 1, 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”
r
I 5, 7; IV 1, 8 y ysowanie kredą chodnikową