Page 15 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  13



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdro-  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa      wienia”                           (III 2)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2,   y  kolorowanie obrazka według określonego   f   dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                    9, 8, 12, 13, 14, 15  kodu                          f   umie odczytać kod (IV 9)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29   f   uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Piramida z  kloc-  f   rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
                                        ków” – ćwiczenie stosunków przestrzen-  IV 8)
                                        nych, zręczności, porównywanie liczby ele-  f   zna i pisze cyfrę 1 (I 7, 9; IV 8, 15)
                                        mentów                          f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                           porównuje i określa grubość (szerokość) przed-
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie
                                                                        f
                MOJA ULUBIONA ZABAWKA  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Zabawki”   f   uczestniczy w grze zespołowej (I 5; III 5)
                                      y
                                                                          miotów (IV 12, 13)
                                        na wybiegu”
                                                                           klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa „Co do czego pasuje?”
                    I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11,  y
                                                                           określa i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                    12, 14, 15
                                        przeliczanie elementów w zbiorach, porów-
                                      y
                                                                           zna cyfrę 1 (IV 15)
                                                                        f
                                        nywanie liczebności
                                                                           wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                        f
                                        zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem,
                                      y
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 8, 11)
                                        układanie z drucika)
                                                                           ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Zrób to, co ja”
                                                                          (IV 14)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27
                Środa                 y y Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką   f   śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce (IV 7)
                                                                           ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                        f
                                      Dzień dobry”
                                                                           odtwarza ustalone ruchy (IV 1, 7)
                                                                        f
                                      y  zabawa „Kto najlepszą pamięć ma?” – za-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                        pamiętywanie ustalonych czynności i ich
                                        odtwarzanie
                                      y  utrwalenie znajomości piosenki Dzień do-
                                        bry, nauka zwrotek (CD)
                                      y  wykonywanie układu ruchowego
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Przeciąganie liny”
                    I 5; III 2, 5     y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie   f   zapamiętuje i odtwarza ruchy (IV 1)
                    i popołudniowa      pamięci i percepcji wzrokowej   f   nazywa prezentowane czynności (IV 2, 5)
                    I 5; III 5; IV 1, 2, 5,   y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31   f   dopasowuje elementy według określonej zasady
                    12, 15            y  ćwiczenia poranne – Zestaw III   (IV 5, 12)
                                      y y y  gra planszowa z wykorzystaniem pionków  f   wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
                DZISIAJ DOBRY HUMOR MAM  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego –   f   bierze udział w grze zespołowej (I 5; III 5)
                                                                          piłką (III 5; IV 5)
                                        wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                        f
                                        niem „Przepychanka”
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                        f
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                    I 5; II 1, 2, 4, 6, 7;
                                      Zły humorek, wiersz D. Gellner
                                                                           wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
                                                                        f
                    III 8; IV 1, 2, 3, 5,
                                        wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza
                                      y
                                                                           rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                                                                        f
                    11, 12
                                        i sposobów radzenia sobie ze złością
                                                                           dopasowuje rysunki do emocji (II 1, 4; IV 9, 12)
                                                                        f
                                        nazywanie emocji
                                      y
                                                                           szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Humory”
                                        wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1
                                                                          przyjemne (II 6)
                                        zabawa w kole z kostką (z KA, k. 2)
                Czwartek              y y y Zajęcia plastyczne – „Co poprawia mi humor?”  f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                                                           przedstawia swoje emocje i uczucia oraz do-
                                                                        f
                                                                          świadczenia w pracy plastycznej (II 4; IV 1, 11)
                                        malowanie farbami
                                      y
                                                                           określa własne sposoby na radzenie sobie
                                                                        f
                                        wypowiedzi dzieci na temat ich prac przed-
                                      y y  zorganizowanie wystawy         w sytu acjach trudnych emocjonalnie (II 7;
                                                                          IV 2, 5)
                                        stawiających sposoby na poprawę humoru
                                                                        f   rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 1, 8)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”
                                        r
                    I 5, 7; IV 1, 8   y  ysowanie kredą chodnikową
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20