Page 18 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18
16 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Taniec z czapeczką” f wyraża ekspresję twórczą podczas zabawy naśla-
i popołudniowa y zabawa „Jaka pogoda?” dowczej (IV 1)
I 5, 7; IV 1, 2, 8, 9, 12, y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f układa obrazek z części (IV 12)
16, 18 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 43 f opisuje obrazek nawiązujący do pogody (IV 2,
y zabawa „Połącz kropki” – ćwiczenie spraw- 9, 18)
ności manualnej f wie, jakie zjawiska atmosferyczne występują
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Duża jesienią (IV 16, 18)
orbita, mała orbitka” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
porównuje obrazki i wskazuje różnice (IV 12)
f
POGODA JESIENIĄ I 2, 5, 9; III 5; IV 2, 7, y ozmowa na temat jesiennej pogody f odczytuje znaki synoptyczne (IV 9, 18)
Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda”
Zajęcia główne
wykonuje rysunek, łącząc kropki (I 7; IV 1, 8)
r
f
„Co to jest?” – opisywanie znaków synop-
9, 11, 12, 16, 18
y
zna określone zjawiska atmosferyczne (IV 18)
f
tycznych, określanie za ich pomocą pogody
reaguje na natężenie dźwięku (IV 7)
f
zabawa ruchowa „Kropelki” – reagowanie
y
dba o swoje zdrowie, ubiera się odpowiednio
na natężenie dźwięku
do pogody (I 2; III 5)
y zabawa „Jak się ubiorę?” – dopasowywanie f dopasuje ubiór do pogody (III 5; IV 12, 16, 18)
Czwartek y słuchanie odgłosów deszczu i wiatru f rozpoznaje i nazywa odgłosy (IV 2, 7)
f
ubioru do pogody
wykonuje prace plastyczno-techniczne według
f
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 42
y
instrukcji (IV 11)
Zajęcia plastyczno-techniczne – „Wiatraczek” f reguluje swój oddech (I 9)
y wykonywanie k. 5 z KA – składanie i mo- f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
cowanie wiatraczka do patyczka kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
y dmuchanie na wiatraczki
Zajęcia w ogrodzie y opisywanie zjawisk atmosferycznych,
I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, zabawy wiatraczkami
s
16, 18 y koki na skakance
y zabawa bieżna „Berek kucany”
Aktywność poranna y „Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu f wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
i popołudniowa fonematycznego oraz analizy i syntezy słu- czyć (IV 2, 15)
I 3, 5; III 5, 7; IV 2, chowej f rozumie podstawowe zasady prawidłowego
13, 15, 18 y ozmowa o owocach i warzywach – źródło odży wiania (I 3; III 5; IV 18)
r
witamin f posługuje się poprawnie liczebnikami główny-
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV mi (IV 15)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 44–45 f umie dokonywać prostych operacji matema-
LUBIMY WITAMINY Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
tycznych na konkretach (IV 15)
zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – doda-
y
wanie i odejmowanie na konkretach
współdziała w czasie zabawy (III 5, 7)
f
eksperymentuje, szacuje, przewiduje (IV 13)
f
Zajęcia kulinarne – „Koktajl warzywno-owo-
wie, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód
f
I 1, 3, 5, 8; III 5; IV 20
cowy”
kucharki (IV 20)
zabawa ruchowa „Zrywamy owoce”
y
posiłku (I 1, 3; III 5)
Piątek y poznanie sposobu na zrobienie koktajlu f myje ręce przed przygotowaniem i jedzeniem
wspólne przygotowanie koktajlu
y
bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
f
degustacja
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5, 8)
Zestaw IV
f posiada podstawowe informacje na temat życia
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja zachowania ptaków ptaków (IV 18)
I 5; III 5, 7, 8; IV 6, 18 y zabawa skoczna „Podbijanie balonika” f wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
(IV 6)
f zna pojęcie klucz ptaków (IV 18)