Page 18 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18

16  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Taniec z czapeczką”  f   wyraża ekspresję twórczą podczas zabawy naśla-
                  i popołudniowa    y  zabawa „Jaka pogoda?”            dowczej (IV 1)
                  I 5, 7; IV 1, 2, 8, 9, 12,  y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   układa obrazek z części (IV 12)
                  16, 18            y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 43  f   opisuje obrazek nawiązujący do pogody (IV 2,
                                    y  zabawa „Połącz kropki” – ćwiczenie spraw-  9, 18)
                                      ności manualnej                 f   wie, jakie zjawiska atmosferyczne występują
                                    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Duża   jesienią (IV 16, 18)
                                      orbita, mała orbitka”           f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          porównuje obrazki i wskazuje różnice (IV 12)
                                                                      f
               POGODA JESIENIĄ  I 2, 5, 9; III 5; IV 2, 7,   y  ozmowa na temat jesiennej pogody  f   odczytuje znaki synoptyczne (IV 9, 18)
                                    Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda”
                  Zajęcia główne
                                                                          wykonuje rysunek, łącząc kropki (I 7; IV 1, 8)
                                      r
                                                                      f
                                      „Co to jest?” – opisywanie znaków synop-
                  9, 11, 12, 16, 18
                                    y
                                                                          zna określone zjawiska atmosferyczne (IV 18)
                                                                      f
                                      tycznych, określanie za ich pomocą pogody
                                                                          reaguje na natężenie dźwięku (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Kropelki” – reagowanie
                                    y
                                                                          dba o swoje zdrowie, ubiera się odpowiednio
                                      na natężenie dźwięku
                                                                        do pogody (I 2; III 5)
                                    y  zabawa „Jak się ubiorę?” – dopasowywanie   f   dopasuje ubiór do pogody (III 5; IV 12, 16, 18)
               Czwartek             y  słuchanie odgłosów deszczu i wiatru  f   rozpoznaje i nazywa odgłosy (IV 2, 7)
                                                                      f
                                      ubioru do pogody
                                                                          wykonuje prace plastyczno-techniczne według
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 42
                                    y
                                                                        instrukcji (IV 11)
                                    Zajęcia plastyczno-techniczne – „Wiatraczek”  f   reguluje swój oddech (I 9)
                                    y  wykonywanie k. 5 z KA – składanie i mo-  f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                                      cowanie wiatraczka do patyczka    kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                                    y  dmuchanie na wiatraczki
                  Zajęcia w ogrodzie  y  opisywanie zjawisk atmosferycznych,
                  I 5; II 3; III 2, 5; IV 2,   zabawy wiatraczkami
                                      s
                  16, 18            y  koki na skakance
                                    y  zabawa bieżna „Berek kucany”
                  Aktywność poranna   y  „Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu   f   wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
                  i popołudniowa      fonematycznego oraz analizy i syntezy słu-  czyć (IV 2, 15)
                  I 3, 5; III 5, 7; IV 2,   chowej                    f   rozumie podstawowe zasady prawidłowego
                  13, 15, 18        y  ozmowa o owocach i warzywach – źródło   odży wiania (I 3; III 5; IV 18)
                                      r
                                      witamin                         f   posługuje się poprawnie liczebnikami główny-
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV    mi (IV 15)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 44–45   f   umie dokonywać prostych operacji matema-
               LUBIMY WITAMINY  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        tycznych na konkretach (IV 15)
                                      zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – doda-
                                    y
                                      wanie i odejmowanie na konkretach
                                                                          współdziała w czasie zabawy (III 5, 7)
                                                                      f
                                                                          eksperymentuje, szacuje, przewiduje (IV 13)
                                                                      f
                                    Zajęcia kulinarne – „Koktajl warzywno-owo-
                                                                          wie, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód
                                                                      f
                  I 1, 3, 5, 8; III 5; IV 20
                                    cowy”
                                                                        kucharki (IV 20)
                                      zabawa ruchowa „Zrywamy owoce”
                                    y
                                                                        posiłku (I 1, 3; III 5)
               Piątek               y  poznanie sposobu na zrobienie koktajlu  f   myje ręce przed przygotowaniem i jedzeniem
                                      wspólne przygotowanie koktajlu
                                    y
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                      f
                                      degustacja
                                    y
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                        słownej i pokazu (I 5, 8)
                                    Zestaw IV
                                                                      f   posiada podstawowe informacje na temat życia
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja zachowania ptaków   ptaków (IV 18)
                  I 5; III 5, 7, 8; IV 6, 18  y  zabawa skoczna „Podbijanie balonika”  f   wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
                                                                        (IV 6)
                                                                      f   zna pojęcie klucz ptaków (IV 18)
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23