Page 23 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 23
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 21
doskonalenie umiejętności liczenia elementów i porównywania liczebności zbiorów
ozwijanie sprawności ruchowej.
r
Pomoce: różne zabawki (po kilka z każdego rodzaju: misiów, lalek, samochodów, piłek, klocków), obręcze,
tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa z dziećmi na temat zabawy.
2. Segregowanie zabawek i umieszczanie ich w odpowiednich obręczach.
3. Przeliczanie zabawek w obręczach.
4. Określanie, w której obręczy jest więcej zabawek, a w którym mniej, i o ile.
5. Zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”. Dzieci swobodnie biegają po sali, a na głośny sygnał tamburyna, szukają pary
i zatrzymują się.
6. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6. Rysowanie po śladzie figur, łączenie liniami tych samych figur, łączenie budowli
z klocków z elementami, z których zostały zbudowane.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Skaczę wysoko na trampolinie z Trampolinkiem.
Cele:
auka piosenki Trampolina
n
u
wrażliwienie na zmianę charakteru muzyki
r
ozwijanie poczucia rytmu
kształtowanie spostrzegawczości
r
ozwijanie głosu.
Pomoce: nagranie piosenki Trampolina (CD), dowolne nagranie muzyki o zmiennym charakterze (marsz, bieg,
podskoki), szarfy, bębenek, papierowa postać Trampolinka z KA.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Dzieci stoją w kole wspólnie z N., który improwizuje głosem melodie do tekstów powitalnych, np.: Dzień
dobry, dzieci. Dzieci powtarzają melodie na słowach: Dzień dobry, pani.
2. Zabawa „Rozgrzewka”. Dzieci poruszają się zgodnie z charakterem słyszanej muzyki (nagranie muzyki do masze -
rowania, biegu oraz poskoków). Kiedy usłyszą muzykę marszową, wtedy idą po kole, wysoko unosząc kolana, nie
tupiąc, z rękami na biodrach. Gdy usłyszą muzykę dostosowaną w rytmie do biegania, poruszają się parami po całej
sali na palcach. Gdy muzyka będzie zachęcała do podskoków, podskakują z nogi na nogę (każde samodzielnie,
po całej sali).
3. Zapoznanie z piosenką Trampolina. N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki Trampolina (CD). Następnie omawia
z dziećmi treść piosenki, wykorzystując postać Trampolinka. Może ona zadawać pytania lub pomagać dzieciom
odpowiadać na te, które zadaje N., np.: Do czego służy trampolina? Jakie pory roku pojawiają się w piosence?
Trampolina słowa: M . Strzałkowska
muzyka: M . Melnicka-Sypko
Trampo - li - na, tram po - li - na! Od niej wszy stkosi za - czy - na! Hop! do
-
-
-
gó - ry na wy - pra - w ! Po na - u - k i za - ba - w !
-
-
-
-
Trampoli na, tram - po - li - na! Skacz no - gi i czu - pry - na!
-
Hop! wy - so - ko, a do nie - ba! Te go w a - nienam po - trze ba!
-