Page 26 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 26

24  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          Przebieg zajęć:
          1.  Zapoznanie dzieci z tematem pracy. N. demonstruje na tablicy postać i nazywa poszczególne części ciała.
          2.  Dzieci siadają przy stolikach, a N. zachęca je do estetycznego wykonania pracy.
          3.  Dzieci opowiadają o swoich przyjaciołach na podstawie wykonanych prac.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Rysowanie kredą po asfalcie – swobodna ekspresja plastyczna.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.




          Piątek    temat:  Pory dnia



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: „Gdzie jest Trampo linek?” – chodzenie pod dyktando. Gra planszowa – aktyw-
          ność w zespole. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulowanie siły i długości wydechu.
          Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, 12, 14, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przedszkolu”, zabawa dydaktyczna. Zabawa ruchowa
          „Trampolinek”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4, 5, 16, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rywalizacji „Przeciąganie liny”. Zabawa bieżna „Berek kucany”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod dyktando. N. rozkłada na podłodze duże klocki w odległości 1 kroku
            i chowa pod jednym z nich sylwetę Trampolinka. Chętne dziecko musi znaleźć Trampolinka schowanego pod klockiem,
            idąc zgodnie z instrukcją słowną N.: Idź dwa kroki w prawo, a potem prosto i znów w prawo, ale tym razem zrób trzy
            kroki. Sprawdź, czy pod klockiem ukrył się Trampolinek. Następnie zabawę zaczynamy od początku, tylko instrukcję, jak
            iść, wypowiada dziecko.
             x Gra planszowa z wykorzystaniem pionków, nauka rywalizacji i bycia aktywnym w zespole.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – dmuchanie na kolorowe piórka, regulowanie siły i długości wydechu.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11.Wybieranie przedmiotów, z których korzystają dzieci podczas zajęć plastycznych.
            Rysowanie po śladzie przedszkola, przeliczanie doniczek z kwiatami w oknach przedszkola, wskazywanie, gdzie jest ich
            najwięcej, a gdzie najmniej.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
          Temat: „W przedszkolu” – zabawa dydaktyczna.
          Cele:
            doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31