Page 26 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 26
24 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci z tematem pracy. N. demonstruje na tablicy postać i nazywa poszczególne części ciała.
2. Dzieci siadają przy stolikach, a N. zachęca je do estetycznego wykonania pracy.
3. Dzieci opowiadają o swoich przyjaciołach na podstawie wykonanych prac.
III Zajęcia w ogrodzie
x Rysowanie kredą po asfalcie – swobodna ekspresja plastyczna.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
Piątek temat: Pory dnia
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Gdzie jest Trampo linek?” – chodzenie pod dyktando. Gra planszowa – aktyw-
ność w zespole. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulowanie siły i długości wydechu.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, 12, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przedszkolu”, zabawa dydaktyczna. Zabawa ruchowa
„Trampolinek”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4, 5, 16, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rywalizacji „Przeciąganie liny”. Zabawa bieżna „Berek kucany”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod dyktando. N. rozkłada na podłodze duże klocki w odległości 1 kroku
i chowa pod jednym z nich sylwetę Trampolinka. Chętne dziecko musi znaleźć Trampolinka schowanego pod klockiem,
idąc zgodnie z instrukcją słowną N.: Idź dwa kroki w prawo, a potem prosto i znów w prawo, ale tym razem zrób trzy
kroki. Sprawdź, czy pod klockiem ukrył się Trampolinek. Następnie zabawę zaczynamy od początku, tylko instrukcję, jak
iść, wypowiada dziecko.
x Gra planszowa z wykorzystaniem pionków, nauka rywalizacji i bycia aktywnym w zespole.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – dmuchanie na kolorowe piórka, regulowanie siły i długości wydechu.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11.Wybieranie przedmiotów, z których korzystają dzieci podczas zajęć plastycznych.
Rysowanie po śladzie przedszkola, przeliczanie doniczek z kwiatami w oknach przedszkola, wskazywanie, gdzie jest ich
najwięcej, a gdzie najmniej.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: „W przedszkolu” – zabawa dydaktyczna.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
r
ozwijanie spostrzegawczości