Page 29 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 29
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 27
6. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 13. Wypowiadanie się na temat obrazków; tworzenie rysunku przedstawiającego
wspólne spędzanie czasu z przyjacielem.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: „Nasza grupa” – praca zbiorowa, rysowanie kredkami autoportretu.
Cele:
ozwijanie sprawności manualnych
r
r
ozwijanie napięcia mięśniowego rąk
ozwijanie staranności i dokładności
r
r
ozwijanie wyobraźni.
Pomoce: duży arkusz brystolu, klej, imiona dzieci na paskach papieru, biała kartka dla każdego dziecka, kredki.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci z tematem pracy i wyjaśnienie znaczenia słowa autoportret.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania pracy.
3. Zachęcanie dzieci do estetycznego wykonania pracy.
4. Umieszczenie prac na dużym arkuszu brystolu, doklejanie kartek z imionami dzieci.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba”. Troje chętnych dzieci wchodzi pod chustę animacyjną i tworzy rzeźbę. W tym
czasie pozostali odwracają się. Na znak N. kilka osób – rzeźbiarzy – poznaje kształty pomnika dotykiem, a następnie
stara się w innej trzyosobowej grupie go odtworzyć. N. odsłania rzeźbę, wszyscy oceniają podobieństwo – budowanie
poczucia radości ze wspólnej zabawy.
x Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
Wtorek temat: Bawimy się razem
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Kto mnie woła?”. Zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” –
utrwalenie obrazu graficznego imienia. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 16. Zabawa
ruchowa „Omijanie przeszkód”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 17.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2; IV 4, 5, 8, 9, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zabawy w naszej sali”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1,
s. 14–15. Zabawa ruchowa „Tańczą lale, tańczą misie”, reagowanie na sygnały. Opracowanie Kodeksu Przedszkolaka.
▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw II.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 1, 4, 6, 7, 8, 9; III 1, 5, 7; IV 1, 9, 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Trudna droga”. Obserwacje chmur na niebie – porównywanie kształtu obłoków do znanych
dzieciom przedmiotów. Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć woreczek”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, 12, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integracyjna „Kto mnie woła?”. Dzieci siedzą w kręgu, do środka wchodzi wybrane dziecko i zamyka oczy.
Wskazane przez N. dziecko siedzące w kręgu mówi imię kolegi, które jest w środku, a ono zgaduje, kto je woła – rozpo-
znawanie po głosie kolegów i koleżanek z grupy, ćwiczenie analizatora słuchowego.
x Zabawa dydaktyczna „Deszcz imion”. N. rozsypuje wizytówki z imionami dzieci. Każde dziecko odnajduje swoją wizy-
tówkę – utrwalenie obrazu graficznego swojego imienia.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).