Page 33 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 33

-
                  1. Lu  - bię,  kie  - dy  mo -  ja  gru -  pa  sto  - iw krę gu przed śnia -  d -  n  iem,
                                                                                         a
                                                                            TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  31
                  że  - by  dzień  się  dla  nas  za  - czął  naj we sel szympo -  wi -  ta -  niem.  Dzień
                                                             -
                                                                    -
                                                                 -




                  do  - bry,     dzień  do  - bry,      wi  -  ta -  my,       wi -  ta -  my        i



                  czo łem,     i  hej,    i     cześć!                Ja   po  dam     ci  rę -  kę    ty




                  rę  - kę    mi  po  - dasz   i    u  - śmiech  po  - da  -  my   też.

              1 .   Lubię, kiedy moja grupa   Ref .:   Dzień dobry, dzień dobry,   2   Lubię, kiedy nasza pani
                stoi w kręgu przed śniadaniem,   witamy, witamy                 ciągle nowe ma pomysły,
                żeby dzień się dla nas zaczął   i czołem, i hej, i cześć!       bo ciekawe, co się zdarzy,
                najweselszym powitaniem .       Ja podam ci rękę,               na zajęcia dzieci przyszły .
                                                ty rękę mi podasz           Ref .:   Dzień dobry .  .  .
                                                i uśmiech podamy też .


              Następnie N. omawia z dziećmi treść piosenki: Kto i z kim wita się w piosence? Jakimi zwrotami witają się dzieci?
              Następnie dzieci uczą się refrenu piosenki. Po opanowaniu tekstu i melodii dzieci stają parami na obwodzie koła
              (bokiem do środka koła) i wykonują określone gesty i gestodźwięki.
              Dzień dobry – podanie dłoni partnerowi z pary; dzień dobry – zwrócenie się do dziecka z tyłu (z pary obok) i podanie prawej
              dłoni; witamy, witamy – ukłony do kolegów po drugiej stronie koła; i czołem – salut do czoła, jak w wojsku; i hej – machanie
              ręką; i cześć! – przybicie piątki z osobą w parze. Ja podam ci rękę – podanie dłoni partnerowi z pary; ty rękę mi podasz –
              podanie (dodanie) lewej dłoni, ręce są skrzyżowane; i uśmiech podamy też – wykonanie obrotu w parze z rękami na krzyż.
            4.  Zabawa „Kto pierwszy?”. Każde dziecko otrzymuje szarfę. Przekłada ją przez lewe ramię i staje z drugą osobą w parze.
              Przy akompaniamencie muzyki (nagranie wersji instrumentalnej piosenki Dzień dobry – CD) dzieci poruszają się po całej
              sali, trzymając się z osobą w parze za rękę. Gdy N. przerywa muzykę, dzieci zatrzymują się i w jak najkrótszym czasie
              starają się zamienić szarfą ze swoim kolegą w parze (zdejmują swoją szarfę, podają koledze i przekładają przez ramię
              nową szarfę). Para, która będzie ostatnia, odchodzi na bok i siada w loży sędziowskiej, obserwując dalszy przebieg
              zabawy i wychwytując pary, które najwolniej zamienią się szarfami.
            5.  Pożegnanie. Dzieci stoją parami i śpiewają piosenkę pożegnalną opartą na melodii popularnej Wlazł kotek, wykonując
              przy tym wskazane gesty.



                                                                                          słowa: Klaudia Borys
                                                                                          melodia popularna




                                        -
                                           -
                                                    -
                    Do wi dze nia,  do wi dze nia,  e gnam was.   Po -  e gnaj  si  ze mn ,  bo ju czas.
                                                                        -
                            -
                         -
            Do widzenia, do widzenia – podanie prawej dłoni koledze z pary; żegnam was – zwrócenie się w stronę pozostałych dzieci
            i pomachanie do nich prawą ręką. Pożegnaj się ze mną – podanie rąk koledze z pary i wykonanie sześcioma krokami
            kółeczka w parze; bo już czas – wskazanie palcem wskazującym na nadgarstek, imitując pokazywanie zegarka.
            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa bieżna „Berek”.
              x Zabawa „Róbcie inaczej niż ja”. Dzieci stają w półkolu. N. mówi: Jeżeli ja podniosę ręce do góry – wszystkie dzieci kładą
              ręce na stopach. Jeżeli ja wyprostuję ręce na boki – wy zginacie je w łokciach. Jeżeli położę ręce na głowę – wszyscy robią to
              samo. Kto się pomyli, odchodzi z zabawy – ćwiczenie poczucia stron i orientacji w schemacie ciała własnego i osób
              stojących naprzeciwko.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38