Page 31 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 31
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 29
Środa temat: Robimy zdjęcia
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa w parach „Lustro”. Oglądanie albumów ze zdjęciami. Ćwiczenia poran-
ne – Zestaw II. Zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” – ćwiczenie kierunków. Zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob-
razu graficznego swojego imienia. Zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie piłkami do kosza.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 1, 2; IV 4, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Adam robi zdjęcia”. Zapoznanie z literą a, A.
Zabawa ruchowa „Uwaga”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1 s. 18–19. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie-
wająco”. Nauka piosenki Dzień dobry. Utrwalenie zwrotów grzecznościowych na powitanie i pożegnanie. Ćwiczenia roz-
wijające wrażliwość na sygnał dźwiękowy.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5, 7, 9, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Berek”. Zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia poczucia stron i orientacji w sche-
macie ciała. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5; IV 14, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa w parach „Lustro”. Dzieci siadają w parach naprzeciwko siebie. Jedno z nich jest lustrem, które pokazuje tylko to,
co jest dobre i piękne w człowieku. Lusterko mówi: Jestem lustrem. Powiem ci, co widzę. Opowiada, np.: Widzę miłego
chłopca, ładny uśmiech, wesołe oczy. N. przypomina dzieciom, że mówimy tylko dobre rzeczy, aby nie sprawić koledze
lub koleżance przykrości – uaktywnienie pozytywnego myślenia o innych.
x Oglądanie zdjęć i albumów przyniesionych przez dzieci z domu.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa dydaktyczna „Szukamy misia”. Odszukiwanie przedmiotów ukrytych w sali, np. pluszowego misia. Poruszanie
się według wskazówek kolegi, np.: Idź dwa kroki do przodu, potem pięć kroków w lewo. – ćwiczenie kierunków w prze-
strzeni, nauka prawidłowego formułowania instrukcji.
x Zabawa „Imię do imienia”. Z rozsypanych wizytówek z imionami dzieci wybierają swoją i stają obok dziecka, którego
imię zaczyna się tą samą literą – utrwalenie obrazu graficznego imienia, doskonalenie analizy wzrokowej.
x Zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie piłkami do kosza.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Adam robi zdjęcia.
Cele:
zapoznanie z literą a, A
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
r
ozwijanie spostrzegawczości
kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej
ogacenie słownictwa
b
r
ozwijanie wyobraźni
doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: napisy (aparat, Adam), KP1, KA.
Przebieg zajęć:
1. Omówienie historyjki obrazkowej o przygodzie Trampolinka – KP1, s. 18–19. Chętne dzieci czytają teksty na obraz-
kach. Zachęcanie do poznawania liter i wzmacnianie motywacji do czytania.