Page 27 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 27

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  25



              ogacenie słownictwa
              b
              ozwijanie wyobraźni
              r
              r
              ozwijanie sprawności ruchowej.
                 Pomoce: ilustracje (np.: 1. – dziecko w domu ubiera się, mama podaje bluzkę, 2. – dzieci bawią się w przedszkolu,
                 3. – dziecko w domu ogląda książkę z bajkami, za oknem jest księżyc, w pokoju jest zapalona lampa), podpisy, opaska
                 na głowę z regulowanym obwodem z główką Trampolinka, chustka, tamburyn, KP1.

            Przebieg zajęć:
            1.  Rozmowa na podstawie ilustracji. Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji i układają je we właściwej kolejności.
            2.  Dzieci określają porę dnia do obrazków: do pierwszego obrazka (dziecko ubiera się, mama podaje bluzkę) – rano, dzieci
              mówią, co jeszcze robią rano; do drugiego obrazka (dzieci bawią się w przedszkolu) – po południu, dzieci wymieniają
              czynności, które wykonują po południu; do trzeciego obrazka (dziecko ogląda bajkę) – wieczór, dzieci mówią, co jeszcze
              robią wieczorem.
            3.  Zagadki ruchowe. Dzieci podzielone na 2 zespoły. Pierwszy zespół wspólnie ustala i przedstawia ruchem, gestem,
              co dzieci robią rano. Reszta dzieci próbuje odgadnąć o jaką czynność poranną chodzi. Drugi zespół przedstawia, co robią
              dzieci wieczorem. Potem może nastąpić zmiana.
            4.  Zabawa w kole. Jedno dziecko jest Trampolinkiem, wkłada na głowę przygotowaną opaskę i wchodzi do środka koła,
              ma oczy zasłonięte chustką. Dzieci krążą w kole, a na głośny sygnał tamburyna, zatrzymują się. Trampolinek podchodzi
              do kogoś i wybiera z koła jedno dziecko, które wciela się w rolę Trampolinka.
            5.  Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10. Rozmowa z dziećmi na temat obrazków, opowiadanie – co Kuba robi rano.
              Wypowiedzi dzieci na temat ich porannych zajęć, czy są podobne do planu dnia Kuby, czym się różnią.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z elementem rywalizacji „Przeciąganie liny” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej.
              x Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.







            TYDZIEŃ 2    Ja i ty to my




            Poniedziałek    temat:  Nasza grupa



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizytówek, znaczenie wielkiej litery. Wyko-
            nywanie ćwiczeń w KP1, s. 12. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2. „Moje imię” –
            kolorowanie pierwszej litery swojego imienia. Zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5, 8, 9, 11, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz H. Łochockiej Ona i ja. Swobodne
            wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. Zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie na sygnały. Wykonywanie ćwiczenia
            w KP1, s. 13.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa”, praca zbiorowa. Rysowanie kredkami autoportretu.
              Obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 14

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba”. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 8
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32