Page 25 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 25
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 23
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8. Uzupełnianie rubryk trójkątami według zasady. Rysowanie wzorów po śladzie.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów. Na stole są rozłożone obrazki. Dzieci wybierają te, których nazwy roz -
poczynają się podaną głoską. Mogą wyróżniać w wybranych nazwach wszystkie kolejne głoski, w zależności od
umiejętności.
x Kolorowanie dowolnie wybranego obrazka według określonego kodu.
x Zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: wiersz Maciejki Mazan Przyjaciel.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
kształtowanie życzliwego stosunku do innych
r
ozwijanie spostrzegawczości
ozwijanie percepcji słuchowej
r
b
ogacenie słownictwa
ozwijanie wyobraźni
r
ozwijanie sprawności ruchowej.
r
Pomoce: kartki, kredki, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Słuchanie czytanego przez N. wiersza Maciejki Mazan Przyjaciel.
Przyjaciel
Do czego jest przyjaciel? Przyjaciel przyjacielem
Jak to? Do wszystkiego! jest właśnie dlatego,
Do bawienia się w piłkę że z nim jest mi wesoło,
albo w chowanego, a smutno bez niego .
do fikania koziołków, Maciejka Mazan
biegania, chodzenia,
do siedzenia, leżenia
i nicnierobienia .
2. Rozmowa na temat wiersza.
3. N. wspólnie z dziećmi ustala, jakie cechy powinien mieć przyjaciel.
4. Zabawa ruchowa „Pary”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na głośny sygnał tamburyna szukają sobie pary, stają
naprzeciw ko siebie i podają sobie prawą rękę. Następnym razem podają sobie lewą rękę. Zabawę można powtórzyć
kilkakrotnie.
5. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9. Słuchanie zagadek o przyjaciołach. Kolorowanie rysunków.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Mój przyjaciel.
Cele:
r
ozwijanie zdolności plastycznych
ozwijanie staranności i dokładności
r
ozwijanie wyobraźni.
r
Pomoce: białe kartki A4 dla każdego dziecka, pędzelki, farby.