Page 20 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 20
18 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania mowy.
Temat: Spotkanie z Trampolinkiem.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
kształtowanie życzliwego stosunku do innych
b
ogacenie słownictwa
ozwijanie wyobraźni
r
r
ozwijanie sprawności ruchowej.
Pomoce: ilustracja Trampolinka z KP1 lub postać Trampolinka z KA, kartki, kredki, tamburyn.
Przebieg zajęć:
1. N. przedstawia dzieciom Trampolinka – bohatera pakietu.
2. Słuchanie listu Trampolinka do dzieci.
Dzień dobry, Dzieci!
Witam Was serdecznie i muszę powiedzieć, że bardzo chciałbym zostać z Wami w przedszkolu . Wakacje spędziłem nad
morzem . Ach, jak tam było pięknie . Codziennie pluskałem się w wodzie, nawet nauczyłem się trochę pływać . Budowałem
zamki z piasku i grałem w piłkę . Było tam dużo dzieci i zawsze miałem się z kim bawić . Nigdy się nie nudziłem, zawsze
w towarzy stwie było bardzo wesoło . Ale wakacje się skończyły . Wszystkie dzieci pojechały do domu . Plaża zrobiła się
pusta, a ja zostałem sam . Zrobiło mi się smutno i postanowiłem, że też będę przedszkolakiem . Bardzo chciałbym zostać
Waszym przyjacielem .
Trampolinek
3. Rozmowa na temat wysłuchanego listu.
4. Zachęcanie dzieci do opowiadania o swoich wakacyjnych przygodach.
5. Zabawa ruchowa „Morze – góry”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na zapowiedź morze – robią przysiad podparty,
a na zapowiedź góry – wspinają się na palce. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
6. Dzieci przy stolikach rysują kredkami ilustrację przedstawiającą Trampolinka na wakacjach nad morzem.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Trampolinek.
Cele:
ozwijanie sprawności manualnych
r
ozwijanie napięcia mięśniowego rąk
r
r
ozwijanie staranności i dokładności
r
ozwijanie wyobraźni.
Pomoce: KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy – KA, k. 1.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania postaci Trampolinka.
3. Zachęcanie dzieci do estetycznego wykonania pracy. Chętne dzieci mogą podpisać swoim imieniem podkładki, na których
znajduje się Trampolinek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Mały – duży” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie zasad bezpieczeństwa.