Page 17 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe  •  15



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  układanie owoców i warzyw    f   rozpoznaje i nazywa niektóre warzywa i owoce
                    i popołudniowa    y  zabawa „Zapomniałam kupić” – analiza   (IV 2, 18)
                    I 3, 5, 7, 9; III 5;    i synteza słuchowa wyrazów  f   zna podstawowe zasady prawidłowego odży-
                    IV 2, 4, 5, 6, 8, 18  y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV   wiania (I 3; III 5; IV 18)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                      y  zabawa „Wdech – wydech”        f   odgaduje wyraz na podstawie informacji o jego
                                      y  zabawa na czworakach „Pająk i  pająk    sylabach i literach (IV 2, 5, 6)
                                        akrobata”                       f   rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                                                                        f   pisze po śladzie literę o, O (I 7, 9; IV 4, 8)
                    Zajęcia główne    Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
                                                                           opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
                    I 5, 8; IV 2, 4, 5, 9
               O! OWOCE               y  omówienie historyjki obrazkowej w KP1,   f   wyróżnia głoski (IV 2)
                                      „Owoce są smaczne”
                                                                        f
                                                                          (IV 2, 5)
                                        s. 36–37
                                                                           buduje model wyrazu (IV 2, 9)
                                        budowanie modeli wyrazów: owoce, Ola
                                                                        f
                                      y y  wyróżnianie głoski w nagłosie  f   zna literę o, O (IV 4)
               Wtorek                 y y  prezentacja litery o, O      f   wskazuje literę o, O w wyrazach (IV 4)
                                                                           czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
                                        czytanie globalne
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa „Koła”          f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 36–37  wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      Zestaw IV                         f   dostrzega zmiany w przyrodzie (II 11; IV 18)
                                                                        f   tworzy budowle z piasku (IV 11)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” –
                    I 5, 8; II 11; IV 11, 18  dostrzeganie zmian zachodzących w przy-
                                        rodzie
                                      y  zabawy w piaskownicy
                                      y  zabawa „Żonglowanie piłeczką”

                    Aktywność poranna   y  zabawa „Ile wyrazów słyszysz?”  f   wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
                    i popołudniowa    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 39  czyć (IV 2, 15)
                    I 5, 6, 7; IV 1, 2, 4,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   nazywa głoski na początku wyrazów (IV 2)
                    15, 11            y  wykonywanie drzewa z KA, k. 3–4  f   rysuje wybrane przedmioty (I 7; IV 1, 11)
                                      y  wylepianie plasteliną litery O  f   liczy i dodaje po 1 (IV 15)
                                      y  zabawa skoczna „Zawody stóp”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f   wylepia plasteliną szablon litery (I 6; IV 4)
                    Zajęcia główne    Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego –     f   zna literę o, O (IV 4)
                    I 5, 7, 9; II 11; III 8, 9;  wiersz D. Gellnerowej Żołędzie  f   zna charakterystyczne cechy jesieni (IV 16, 18)
                                        r
                    IV 2, 3, 5, 7, 8, 10, 12,  y y  ozmowa na temat cech jesieni  f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                           wypowiada się na temat, odpowiada na pytania
                BUKIETY Z LIŚCI       y y y  wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza   f   reaguje na sygnał dźwiękowy (I 5; IV 7)
                    16, 18
                                        słuchanie wiersza i omówienie jego treści
                                                                        f
                                                                          (III 9; IV 2, 3, 5)
                                        zabawa ruchowa „W parku”, reagowanie
                                                                           zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
                                        na sygnały
                                                                        f
                                                                          (II 11; IV 18)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 40–41
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      z F. Chopinem”
                                                                        f
                Środa                 Zajęcia umuzykalniające – „Spotkanie     f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                           słucha muzyki poważnej polskiego kompozy-
                                        zabawa „Deszcz i kałuże”
                                                                        f
                                      y
                                      y  słuchanie muzyki poważnej – Mazurka     tora (IV 7, 10)
                                        F. Chopina (CD)                 f   zna przedszkolne instrumenty perkusyjne i gra
                                      y  gra na instrumentach perkusyjnych do   na nich (IV 7)
                                        utworu                          f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy przyrodnicze – rozpoznawanie
                    I 5; III 5; IV 18   gatunku drzewa po kształcie liścia
                                      y  zabawa „Nie upuść piłki”
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22