Page 17 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 15
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y układanie owoców i warzyw f rozpoznaje i nazywa niektóre warzywa i owoce
i popołudniowa y zabawa „Zapomniałam kupić” – analiza (IV 2, 18)
I 3, 5, 7, 9; III 5; i synteza słuchowa wyrazów f zna podstawowe zasady prawidłowego odży-
IV 2, 4, 5, 6, 8, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV wiania (I 3; III 5; IV 18)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38 f rozwiązuje zagadki (IV 5)
y zabawa „Wdech – wydech” f odgaduje wyraz na podstawie informacji o jego
y zabawa na czworakach „Pająk i pająk sylabach i literach (IV 2, 5, 6)
akrobata” f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
f pisze po śladzie literę o, O (I 7, 9; IV 4, 8)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
I 5, 8; IV 2, 4, 5, 9
O! OWOCE y omówienie historyjki obrazkowej w KP1, f wyróżnia głoski (IV 2)
„Owoce są smaczne”
f
(IV 2, 5)
s. 36–37
buduje model wyrazu (IV 2, 9)
budowanie modeli wyrazów: owoce, Ola
f
y y wyróżnianie głoski w nagłosie f zna literę o, O (IV 4)
Wtorek y y prezentacja litery o, O f wskazuje literę o, O w wyrazach (IV 4)
czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
czytanie globalne
f
y zabawa ruchowa „Koła” f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 36–37 wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, słownej i pokazu (I 5, 8)
Zestaw IV f dostrzega zmiany w przyrodzie (II 11; IV 18)
f tworzy budowle z piasku (IV 11)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” –
I 5, 8; II 11; IV 11, 18 dostrzeganie zmian zachodzących w przy-
rodzie
y zabawy w piaskownicy
y zabawa „Żonglowanie piłeczką”
Aktywność poranna y zabawa „Ile wyrazów słyszysz?” f wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 39 czyć (IV 2, 15)
I 5, 6, 7; IV 1, 2, 4, y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f nazywa głoski na początku wyrazów (IV 2)
15, 11 y wykonywanie drzewa z KA, k. 3–4 f rysuje wybrane przedmioty (I 7; IV 1, 11)
y wylepianie plasteliną litery O f liczy i dodaje po 1 (IV 15)
y zabawa skoczna „Zawody stóp” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f wylepia plasteliną szablon litery (I 6; IV 4)
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – f zna literę o, O (IV 4)
I 5, 7, 9; II 11; III 8, 9; wiersz D. Gellnerowej Żołędzie f zna charakterystyczne cechy jesieni (IV 16, 18)
r
IV 2, 3, 5, 7, 8, 10, 12, y y ozmowa na temat cech jesieni f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
wypowiada się na temat, odpowiada na pytania
BUKIETY Z LIŚCI y y y wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza f reaguje na sygnał dźwiękowy (I 5; IV 7)
16, 18
słuchanie wiersza i omówienie jego treści
f
(III 9; IV 2, 3, 5)
zabawa ruchowa „W parku”, reagowanie
zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
na sygnały
f
(II 11; IV 18)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 40–41
jest spostrzegawcze (IV 12)
z F. Chopinem”
f
Środa Zajęcia umuzykalniające – „Spotkanie f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
słucha muzyki poważnej polskiego kompozy-
zabawa „Deszcz i kałuże”
f
y
y słuchanie muzyki poważnej – Mazurka tora (IV 7, 10)
F. Chopina (CD) f zna przedszkolne instrumenty perkusyjne i gra
y gra na instrumentach perkusyjnych do na nich (IV 7)
utworu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy przyrodnicze – rozpoznawanie
I 5; III 5; IV 18 gatunku drzewa po kształcie liścia
y zabawa „Nie upuść piłki”
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego