Page 16 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16

14  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Wycieczka” – ćwicze-  f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
                  i popołudniowa      nie w wybrzmiewaniu głosek w nagłosie  f   rozróżnia głoski (IV 2)
                  I 5, 7, 8, 9; III 1; IV 1,   y  układanie dowolnego obrazka z części –   f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                  2, 5, 8, 12, 15, 18   rozwijanie spostrzegawczości   f   myśli logicznie (IV 5, 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 33   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    y  lepienie z plasteliny na dowolny temat  f   rozumie pojęcie para (IV 12)
               OTO JA  Zajęcia główne  y  zabawa skoczna „Kto wyżej”  f   rysuje swoje ulubione owoce (III 1; IV 1, 18)
                                                                          liczy i dodaje elementy (IV 15)
                                                                      f
                                    Zabawa dydaktyczna – „Oto ja”
                  I 5, 7, 9; III 1; IV 2,   y  opisywanie swojego wyglądu  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                          zna schemat ciała (IV 14)
               Piątek   5, 8        y  zabawa ruchowa „Figurki”       f   opisuje swój wygląd (III 1; IV 2, 5)
                                                                      f
                                      r
                                      ysowanie zgodnie z opisem i kolorowanie
                                    y
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   rysuje i koloruje zgodnie z poleceniem słownym
                                                                        (I 7, 9; IV 5, 8)
                                    Zestaw III
                                                                      f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                  Zajęcia w ogrodzie  y  wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,   wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                  I 5, 8; IV 18       zebranie darów jesieni do kącika przyrody  słownej i pokazu (I 5, 8)
                                    y  chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej   f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                      trasie


          tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  w kąciku przyrody – układanie materiału   f   zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
                  i popołudniowa      przyrodniczego zebranego poprzedniego dnia  (II 11; IV 18)
                  I 5, 9; II 11; IV 1, 11,   y  ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków   f   klasyfikuje  i  układa  materiał  przyrodniczy
                  12, 18              z kolorowej bibuły                (II 11; IV 11, 12, 18)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV   f   reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  wykonywanie ludzików z kasztanów i żo-  f   dostrzega różne wielkości trójkątów i układa je
                                      łędzi                             według polecenia (IV 12)
                                    y  zabawa bieżna  „Ogonki”        f   tworzy prace techniczne z materiału przyrodni-
                                                                        czego (IV 1, 11, 18)
                                    Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”
                  Zajęcia główne
               DARY JESIENI  I 5; IV 1, 2, 5, 12,   y  ozmowa na temat darów jesieni  f   liczy elementy (IV 15)
                                                                          zauważa i kontynuuje regularność w układzie
                                                                      f
                                      r
                                                                        elementów (IV 12)
                  15, 18
                                      układanie materiału przyrodniczego według
                                    y
                                      określonego rytmu
                                                                          używa określeń liczebników głównych i porząd-
                                                                      f
                                      przeliczanie elementów i określanie miejsca
                                    y
                                                                        kowych (IV 2, 15)
                                      danego elementu
               Poniedziałek         y  zabawa ruchowa „Sznur korali” – reagowa-  f   porównuje długość szeregów (IV 12)
                                                                          rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
                                                                      f
                                      nie na sygnały, porównywanie długości
                                                                          rysuje rozwiązanie zagadki (IV 1, 5)
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34
                                    y
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                      f
                                    Zajęcia plastyczne – „Jesienny liść”, wydzie-
                                    ranka z kolorowego papieru        f   wyraża ekspresję twórczą podczas prac plastycz-
                                                                        nych (IV 1, 8)
                                    y  rwanie papieru kolorowego na małe kawałki  f   wie, z czego składa się drzewo (IV 18)
                                    y  przyklejanie kawałków papieru kolorowego   f   współdziała z rówieśnikami podczas zabawy
                                      na szablon liścia                 (III 5)
                                    y  umieszczanie wykonanych liści na karto-  f   rysuje kredą (I 7)
                                      nowy pień drzewa
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa na zjeżdżalni
                                      r
                  I 5, 7; III 5; IV 1, 8  y  ysowanie kredą na chodniku
                                    y  zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21