Page 16 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Wycieczka” – ćwicze- f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
i popołudniowa nie w wybrzmiewaniu głosek w nagłosie f rozróżnia głoski (IV 2)
I 5, 7, 8, 9; III 1; IV 1, y układanie dowolnego obrazka z części – f jest spostrzegawcze (IV 12)
2, 5, 8, 12, 15, 18 rozwijanie spostrzegawczości f myśli logicznie (IV 5, 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 33 f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y lepienie z plasteliny na dowolny temat f rozumie pojęcie para (IV 12)
OTO JA Zajęcia główne y zabawa skoczna „Kto wyżej” f rysuje swoje ulubione owoce (III 1; IV 1, 18)
liczy i dodaje elementy (IV 15)
f
Zabawa dydaktyczna – „Oto ja”
I 5, 7, 9; III 1; IV 2, y opisywanie swojego wyglądu f rozwija sprawność manualną (I 9)
zna schemat ciała (IV 14)
Piątek 5, 8 y zabawa ruchowa „Figurki” f opisuje swój wygląd (III 1; IV 2, 5)
f
r
ysowanie zgodnie z opisem i kolorowanie
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f rysuje i koloruje zgodnie z poleceniem słownym
(I 7, 9; IV 5, 8)
Zestaw III
f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
Zajęcia w ogrodzie y wyszukiwanie poznanych gatunków drzew, wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
I 5, 8; IV 18 zebranie darów jesieni do kącika przyrody słownej i pokazu (I 5, 8)
y chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
trasie
tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y w kąciku przyrody – układanie materiału f zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
i popołudniowa przyrodniczego zebranego poprzedniego dnia (II 11; IV 18)
I 5, 9; II 11; IV 1, 11, y ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków f klasyfikuje i układa materiał przyrodniczy
12, 18 z kolorowej bibuły (II 11; IV 11, 12, 18)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonywanie ludzików z kasztanów i żo- f dostrzega różne wielkości trójkątów i układa je
łędzi według polecenia (IV 12)
y zabawa bieżna „Ogonki” f tworzy prace techniczne z materiału przyrodni-
czego (IV 1, 11, 18)
Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”
Zajęcia główne
DARY JESIENI I 5; IV 1, 2, 5, 12, y ozmowa na temat darów jesieni f liczy elementy (IV 15)
zauważa i kontynuuje regularność w układzie
f
r
elementów (IV 12)
15, 18
układanie materiału przyrodniczego według
y
określonego rytmu
używa określeń liczebników głównych i porząd-
f
przeliczanie elementów i określanie miejsca
y
kowych (IV 2, 15)
danego elementu
Poniedziałek y zabawa ruchowa „Sznur korali” – reagowa- f porównuje długość szeregów (IV 12)
rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
f
nie na sygnały, porównywanie długości
rysuje rozwiązanie zagadki (IV 1, 5)
f
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34
y
rozwija sprawność manualną (I 9)
f
Zajęcia plastyczne – „Jesienny liść”, wydzie-
ranka z kolorowego papieru f wyraża ekspresję twórczą podczas prac plastycz-
nych (IV 1, 8)
y rwanie papieru kolorowego na małe kawałki f wie, z czego składa się drzewo (IV 18)
y przyklejanie kawałków papieru kolorowego f współdziała z rówieśnikami podczas zabawy
na szablon liścia (III 5)
y umieszczanie wykonanych liści na karto- f rysuje kredą (I 7)
nowy pień drzewa
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa na zjeżdżalni
r
I 5, 7; III 5; IV 1, 8 y ysowanie kredą na chodniku
y zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”