Page 13 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  11



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo-  f   zna schemat ciała (IV 14)
                    i popołudniowa      znawaniu układu stóp: lewa – prawa  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 14,  y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 20  f   zna stronę lewą i prawą (IV 14)
                    12, 15            y  ćwiczenia poranne – Zestaw II   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 21  f   rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
                                      y  ćwiczenia oddechowe – „Piłeczka”  IV 8)
                                      y  zabawa równoważna „Złap równowagę   f   zna i pisze po śladzie literę a, A (I 7, 9; IV 4, 8)
                                        i skocz”                        f   liczy i podaje poprawnie liczbę przedmiotów
                                                                          (IV 15)
                                                                        f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                    Zajęcia główne    Zabawa dydaktyczna – „Dyżurny”      kowymi (IV 15)
                DYŻURNY  I 5, 7; III 2, 5, 6, 7;   y y  omówienie obrazków  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                        ozmowa na temat czynności dyżurnych
                                        r
                    IV 1, 8
                                                                           dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
                                                                        f
                                        zabawa pantomimiczna „Co robię?”
                                                                          (IV 2)
                                        ustalanie i zapisanie obowiązków dyżurnych
                                      y y Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”  f   klasyfikuje przedmioty według podanych kry-
                Czwartek              y y  ustalenie liczby i rodzajów dyżurów w grupie  f   zna obowiązki dyżurnego (III 5)
                                                                          teriów (IV 12)
                                        projektowanie znaczków dyżurnych
                                                                           chętnie podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
                                      y  wybór znaczków i wręczenie ich dyżurnym  f   pomaga przy wykonywaniu czynności przygo-
                                                                        f
                                      y  zabawa pantomimiczna             towawczych do zajęć i zabaw (I 7; III 2)
                                                                        f   bierze  udział  w  zabawach  naśladowczych
                                                                          (IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Skakanka”       umie pracować w zespole (III 2, 6, 7)
                    I 5; III 2, 5, 6, 7  y  zabawa „Spadająca kometa” – ćwiczenie   f   wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
                                        poczucia panowania nad ruchami przez   f  (III 5, 6)
                                        rzuty skierowane do celu
                                                                        f   wykonuje prace plastyczne (IV 1, 8)
                                                                        f   respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
                                                                          osób (III 6, 7)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Rysuję   f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                    i popołudniowa      ręką” – kreślenie w powietrzu   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    I 5, 9; III 2; IV 1, 8, 18  y  zabawa integracyjna „Kolorowa karuzela”  (III 2)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   stosuje się do zasad gry (III 5)
                                      y  wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 22  f   przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
                                      y  „Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu   f   naśladuje odgłosy zwierząt (I 9; IV 1, 18)
                                        określeń stosunków przestrzennych  f   posługuje się określeniami służącymi do wyra-
                                      y  zabawa równoważna „Przejście po moście   żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
                                        linowym”                        f   czyta globalnie wyrazy (IV 4)
                                                                        f   dostrzega rytm w powtarzających się dniach
                                                                          tygodnia (IV 16)
                TYDZIEŃ  I 5, 8; IV 2, 4, 12, 16  y  utrwalenie nazw dni tygodnia, czytanie glo-  f   posługuje się określeniami czasu; nazywa i wy-
                                      Zajęcia matematyczne – „Tydzień”
                    Zajęcia główne
                                                                          mienia w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
                                        balne
                                      y  przyporządkowywanie liczebników do ko-  f   zauważa i kontynuuje regularność w układzie
                                                                          przedmiotów (IV 12)
                Piątek                y  zabawa ruchowa „Wróć na miejsce”  f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                        lejnych dni tygodnia
                                                                          wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                      y  wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 23  słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                      Zestaw II                           powietrzu (I 4, IV 18)
                                                                        f   zna właściwości piasku i wykorzystuje je do
                                                                          tworzenia prac przestrzennych (I 6; IV 11)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa skoczna „Szczur”
                    I 4, 5, 6, 8; IV 11, 18  y  zabawa    „Most”  –  ćwiczenie  orientacji
                                        i zręczności
                                      y  „Tunele” – poznawanie właściwości piasku,
                                        rozwijanie umiejętności pracy w zespole
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18