Page 13 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 11
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo- f zna schemat ciała (IV 14)
i popołudniowa znawaniu układu stóp: lewa – prawa f posługuje się nożyczkami (I 7)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 14, y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 20 f zna stronę lewą i prawą (IV 14)
12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 21 f rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
y ćwiczenia oddechowe – „Piłeczka” IV 8)
y zabawa równoważna „Złap równowagę f zna i pisze po śladzie literę a, A (I 7, 9; IV 4, 8)
i skocz” f liczy i podaje poprawnie liczbę przedmiotów
(IV 15)
f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
Zajęcia główne Zabawa dydaktyczna – „Dyżurny” kowymi (IV 15)
DYŻURNY I 5, 7; III 2, 5, 6, 7; y y omówienie obrazków f jest spostrzegawcze (IV 12)
ozmowa na temat czynności dyżurnych
r
IV 1, 8
dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
f
zabawa pantomimiczna „Co robię?”
(IV 2)
ustalanie i zapisanie obowiązków dyżurnych
y y Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego” f klasyfikuje przedmioty według podanych kry-
Czwartek y y ustalenie liczby i rodzajów dyżurów w grupie f zna obowiązki dyżurnego (III 5)
teriów (IV 12)
projektowanie znaczków dyżurnych
chętnie podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
y wybór znaczków i wręczenie ich dyżurnym f pomaga przy wykonywaniu czynności przygo-
f
y zabawa pantomimiczna towawczych do zajęć i zabaw (I 7; III 2)
f bierze udział w zabawach naśladowczych
(IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Skakanka” umie pracować w zespole (III 2, 6, 7)
I 5; III 2, 5, 6, 7 y zabawa „Spadająca kometa” – ćwiczenie f wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
poczucia panowania nad ruchami przez f (III 5, 6)
rzuty skierowane do celu
f wykonuje prace plastyczne (IV 1, 8)
f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
osób (III 6, 7)
Aktywność poranna y ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Rysuję f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
i popołudniowa ręką” – kreślenie w powietrzu f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
I 5, 9; III 2; IV 1, 8, 18 y zabawa integracyjna „Kolorowa karuzela” (III 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw II f stosuje się do zasad gry (III 5)
y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 22 f przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
y „Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu f naśladuje odgłosy zwierząt (I 9; IV 1, 18)
określeń stosunków przestrzennych f posługuje się określeniami służącymi do wyra-
y zabawa równoważna „Przejście po moście żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
linowym” f czyta globalnie wyrazy (IV 4)
f dostrzega rytm w powtarzających się dniach
tygodnia (IV 16)
TYDZIEŃ I 5, 8; IV 2, 4, 12, 16 y utrwalenie nazw dni tygodnia, czytanie glo- f posługuje się określeniami czasu; nazywa i wy-
Zajęcia matematyczne – „Tydzień”
Zajęcia główne
mienia w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
balne
y przyporządkowywanie liczebników do ko- f zauważa i kontynuuje regularność w układzie
przedmiotów (IV 12)
Piątek y zabawa ruchowa „Wróć na miejsce” f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
lejnych dni tygodnia
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 23 słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f wie o konieczności przebywania na świeżym
Zestaw II powietrzu (I 4, IV 18)
f zna właściwości piasku i wykorzystuje je do
tworzenia prac przestrzennych (I 6; IV 11)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa skoczna „Szczur”
I 4, 5, 6, 8; IV 11, 18 y zabawa „Most” – ćwiczenie orientacji
i zręczności
y „Tunele” – poznawanie właściwości piasku,
rozwijanie umiejętności pracy w zespole