Page 10 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10

8  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Podaj rękę”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5  f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                  I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  (III 2)
                  IV 8, 12, 15      y  „Domino obrazkowe” – przestrzeganie    f   porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                      reguł gry                       f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7  f   potrafi współdziałać w czasie gry (III 5)
                                    y  zabawa ruchowa „Potocz piłkę”  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                      f   dostrzega tak samo ułożone przedmioty i okre-
                  Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki”   śla ich liczbę (IV 12, 15)
                                      r
                  I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3,   y  ozmowa na temat zabawy  f   porównuje wielkość elementów (IV 12)
                  5, 7, 12, 15      y  ćwiczenia  w  liczeniu, klasyfikowaniu,     f   koloruje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8)
               LUBIMY SIĘ BAWIĆ     y  zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”,    f   reaguje na sygnały dźwiękowe (IV 7)
                                                                          wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
                                      porównywaniu liczebności zbiorów
                                                                      f
                                                                          klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                      reagowanie na sygnały
                                                                      f
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6
                                    y
                                                                      f
                                                                          rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    Zajęcia umuzykalniające –  „Skaczę wysoko
                                                                      f
                                    na trampolinie z Trampolinkiem”
                                                                          zna figury geometryczne (IV 12)
                                                                      f
                                    y  powitanie – powtarzanie melodii N.  f   porównuje kształty (IV 12)
               Środa                y  zabawa „Rozgrzewka” –  ćwiczenie uwrażli-  f   odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-
                                                                        stości (IV 3)
                                      wiające na zmiany charakteru muzyki
                                    y  nauka piosenki Trampolina (CD)  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                    y  ćwiczenia utrwalające tekst i melodię pio-  f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                                      senki                           f   układa kompozycje z materiałów przyrodni-
                                    y  zabawa „Hop! do góry” – ćwiczenie skocz-  czych według własnego pomysłu (IV 1, 11, 18)
                                      ności, reakcji na zmianę rytmu  f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                    y  pożegnanie – powtarzanie melodii N.  prac (II 2)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  układanie kompozycji z materiału przyrod-
                  I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18  niczego
                                    y  zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
                  Aktywność poranna   y  oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji  f   wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
                  i popołudniowa    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8  ty (IV 2, 5)
                  I 5, 7; III 5, 7; IV 2, 5,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   odczytuje kod (IV 9)
                  8, 9, 12          y  „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów  f   uzupełnia tabelkę zgodnie z zasadą (I 7; IV 8;
                                    y  kolorowanie obrazka według określonego   IV 12)
                                      kodu                            f   rysuje po śladzie (I 7, 8; IV 8)
                                    y  zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!”  f   umie pracować w zespole (III 5, 7)
                                                                      f   rozróżnia głoski (IV 2)
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                    Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego
                  Zajęcia główne
                                                                      f
               MÓJ PRZYJACIEL  I 5, 7; II 6; III 1, 2, 6,   – wiersz M. Mazan Przyjaciel  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                  7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,
                                      wypowiedzi dzieci na temat utworu
                                                                      f
                                    y
                                      zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na sy-
                                                                          wypowiada się na temat treści utworu (IV 2,
                  8, 12
                                                                      f
                                    y
                                                                        3, 5)
                                      gnały
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9
                                    y
                                                                          rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                    Zajęcia plastyczne – „Mój przyjaciel”  f   zna pojęcie przyjaciel (III 1, 6; IV 2)
                                                                      f
               Czwartek             y  malowanie farbami              f   reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                        przyjemne (II 6)
                                      wypowiedzi na temat przedstawionych
                                    y
                                      przyjaciół
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                      f
                                                                      f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą po asfalcie – swobodna   f   koloruje (I 7; IV 8)
                  I 5, 7; II 3; III 2, 5;    ekspresja plastyczna     f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                  IV 1, 8, 18       y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  impresji plastycznych (IV 1)
                                      wego                            f   rysuje kredą (I 7)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                      f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                                                                        kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15