Page 10 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Podaj rękę” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5 f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5; y ćwiczenia poranne – Zestaw I (III 2)
IV 8, 12, 15 y „Domino obrazkowe” – przestrzeganie f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
reguł gry f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7 f potrafi współdziałać w czasie gry (III 5)
y zabawa ruchowa „Potocz piłkę” f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f dostrzega tak samo ułożone przedmioty i okre-
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki” śla ich liczbę (IV 12, 15)
r
I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3, y ozmowa na temat zabawy f porównuje wielkość elementów (IV 12)
5, 7, 12, 15 y ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowaniu, f koloruje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8)
LUBIMY SIĘ BAWIĆ y zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”, f reaguje na sygnały dźwiękowe (IV 7)
wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
porównywaniu liczebności zbiorów
f
klasyfikuje przedmioty (IV 12)
reagowanie na sygnały
f
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6
y
f
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
Zajęcia umuzykalniające – „Skaczę wysoko
f
na trampolinie z Trampolinkiem”
zna figury geometryczne (IV 12)
f
y powitanie – powtarzanie melodii N. f porównuje kształty (IV 12)
Środa y zabawa „Rozgrzewka” – ćwiczenie uwrażli- f odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-
stości (IV 3)
wiające na zmiany charakteru muzyki
y nauka piosenki Trampolina (CD) f śpiewa piosenkę (IV 7)
y ćwiczenia utrwalające tekst i melodię pio- f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
senki f układa kompozycje z materiałów przyrodni-
y zabawa „Hop! do góry” – ćwiczenie skocz- czych według własnego pomysłu (IV 1, 11, 18)
ności, reakcji na zmianę rytmu f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
y pożegnanie – powtarzanie melodii N. prac (II 2)
Zajęcia w ogrodzie y układanie kompozycji z materiału przyrod-
I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18 niczego
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
Aktywność poranna y oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8 ty (IV 2, 5)
I 5, 7; III 5, 7; IV 2, 5, y ćwiczenia poranne – Zestaw I f odczytuje kod (IV 9)
8, 9, 12 y „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów f uzupełnia tabelkę zgodnie z zasadą (I 7; IV 8;
y kolorowanie obrazka według określonego IV 12)
kodu f rysuje po śladzie (I 7, 8; IV 8)
y zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!” f umie pracować w zespole (III 5, 7)
f rozróżnia głoski (IV 2)
koloruje (I 7; IV 8)
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego
Zajęcia główne
f
MÓJ PRZYJACIEL I 5, 7; II 6; III 1, 2, 6, – wiersz M. Mazan Przyjaciel f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,
wypowiedzi dzieci na temat utworu
f
y
zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na sy-
wypowiada się na temat treści utworu (IV 2,
8, 12
f
y
3, 5)
gnały
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9
y
rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
Zajęcia plastyczne – „Mój przyjaciel” f zna pojęcie przyjaciel (III 1, 6; IV 2)
f
Czwartek y malowanie farbami f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
przyjemne (II 6)
wypowiedzi na temat przedstawionych
y
przyjaciół
rozwiązuje zagadki (IV 5)
f
f jest spostrzegawcze (IV 12)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą po asfalcie – swobodna f koloruje (I 7; IV 8)
I 5, 7; II 3; III 2, 5; ekspresja plastyczna f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
IV 1, 8, 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- impresji plastycznych (IV 1)
wego f rysuje kredą (I 7)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)