Page 14 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14

12  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień


          tydzień 3: TO JESTEM JA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa „Pokazuj to, co ja” – naśladowanie   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      ruchów                            konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5, 7, 9; III 1, 3; IV 2,   y  układanie dowolnych kompozycji z figur   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                  8, 11, 12, 14, 15   geometrycznych                    (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   rozróżnia kierunki (IV 14)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab   f   wie, ile ma lat (III 1, 3)
                                      w wyrazie                       f   rysuje przedmioty w odpowiedniej liczbie,
               RADOŚĆ I SMUTEK  Zajęcia główne  Zajęcia społeczne – „Mam prawo do radości   f   dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                      zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
                                                                        zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 8, 15)
                                    y
                                                                          liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
                                                                      f
                                                                          zauważa takie same  kształty przedmiotów
                                                                      f
                  II 1, 2, 4; IV 1, 7, 8
                                    i smutku”
                                                                        i łączy je w pary (IV 12)
                                      swobodne wypowiedzi dzieci na temat prze-
                                    y
                                      żywanych emocji w różnych sytuacjach
                                                                        i kierunki: lewa – prawa (IV 14, 15)
                                    y  zastanawianie się nad tym, czym jest radość  f   zna określenia liczebników porządkowych
               Poniedziałek         y  określanie nastroju muzyki za pomocą    f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                          rozpoznaje i  nazywa podstawowe emocje
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Rozśmieszacze”
                                    y
                                                                        (II 1)
                                      buziek
                                                                          przedstawia swoje emocje i uczucia (II 4)
                                                                      f
                                    Zajęcia plastyczne – „Moja buźka”
                                      t
                                    y  worzenie pracy plastycznej z wykorzysta-  f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                                                        przyjemne (II 6)
                                      niem białego koła, plasteliny i krepiny
                                                                      f   określa nastrój muzyki (IV 7)
                                                                      f   wykonuje prace plastyczne według własnych
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spo-  pomysłów (IV 1, 8)
                  I 2, 5, 7; III 5    strzegawczości                  f   jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
                                    y  zabawy ruchowe: „Kręta ścieżka”, „Rzucanie   (I 2, 7)
                                      krążka na krążek”               f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”  f   reguluje swój oddech (I 9)
                  i popołudniowa    y  „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci; roz-  f   wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
                  I 5, 6, 9; II 2; III 8;    wijanie wyobraźni i fantazji  ty (IV 2, 5)
                  IV 2, 5, 12, 15   y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25   f   słucha wypowiedzi innych osób (III 8)
                                    y  lepienie z plasteliny na dowolny temat  f   liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                    y  zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!”  f   zauważa podobnie ułożone elementy (IV 12)
                                                                      f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                          lepi z plasteliny (I 6)
                                                                      f
                                    Przygotowanie do nauki czytania i pisania –
                  Zajęcia główne
               MOJE MARZENIE  I 5, 8; III 5; IV 2, 4,   „Łańcuszek”   f   umie podać nazwę przedmiotu, która rozpo-
                                                                          wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (IV 2, 4)
                                                                      f
                  6, 15
                                      wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
                                    y
                                                                        czyna się lub kończy określoną głoską (IV 2, 6)
                                      w nazwach obrazków
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                                      f
                                      zabawa w kole polegająca na podawaniu
                                    y
                                                                        chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                      wyrazów rozpoczynających się głoską, która
                                                                        cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      jest na końcu poprzedniego wyrazu  f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
               Wtorek               y  zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”,   (III 5)
                                      reagowanie na sygnały
                                    y  zabawa w parach „Podaj wyraz”  f   posiada  podstawowe  informacje  na  temat
                                                                        ptaków żyjących w  najbliższym otoczeniu
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                    Zestaw III                          (IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja sposobu poruszania się
                  I 5; III 5; IV 18   ptaków
                                    y  zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”
                                    y  zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19