Page 14 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
tydzień 3: TO JESTEM JA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Pokazuj to, co ja” – naśladowanie f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa ruchów konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 7, 9; III 1, 3; IV 2, y układanie dowolnych kompozycji z figur f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
8, 11, 12, 14, 15 geometrycznych (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f rozróżnia kierunki (IV 14)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab f wie, ile ma lat (III 1, 3)
w wyrazie f rysuje przedmioty w odpowiedniej liczbie,
RADOŚĆ I SMUTEK Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Mam prawo do radości f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 8, 15)
y
liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
f
zauważa takie same kształty przedmiotów
f
II 1, 2, 4; IV 1, 7, 8
i smutku”
i łączy je w pary (IV 12)
swobodne wypowiedzi dzieci na temat prze-
y
żywanych emocji w różnych sytuacjach
i kierunki: lewa – prawa (IV 14, 15)
y zastanawianie się nad tym, czym jest radość f zna określenia liczebników porządkowych
Poniedziałek y określanie nastroju muzyki za pomocą f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
f
zabawa ruchowa „Rozśmieszacze”
y
(II 1)
buziek
przedstawia swoje emocje i uczucia (II 4)
f
Zajęcia plastyczne – „Moja buźka”
t
y worzenie pracy plastycznej z wykorzysta- f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
przyjemne (II 6)
niem białego koła, plasteliny i krepiny
f określa nastrój muzyki (IV 7)
f wykonuje prace plastyczne według własnych
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spo- pomysłów (IV 1, 8)
I 2, 5, 7; III 5 strzegawczości f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
y zabawy ruchowe: „Kręta ścieżka”, „Rzucanie (I 2, 7)
krążka na krążek” f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane” f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa y „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci; roz- f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
I 5, 6, 9; II 2; III 8; wijanie wyobraźni i fantazji ty (IV 2, 5)
IV 2, 5, 12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw III f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25 f słucha wypowiedzi innych osób (III 8)
y lepienie z plasteliny na dowolny temat f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
y zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!” f zauważa podobnie ułożone elementy (IV 12)
f rozwija sprawność manualną (I 9)
lepi z plasteliny (I 6)
f
Przygotowanie do nauki czytania i pisania –
Zajęcia główne
MOJE MARZENIE I 5, 8; III 5; IV 2, 4, „Łańcuszek” f umie podać nazwę przedmiotu, która rozpo-
wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (IV 2, 4)
f
6, 15
wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
y
czyna się lub kończy określoną głoską (IV 2, 6)
w nazwach obrazków
bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
f
zabawa w kole polegająca na podawaniu
y
chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
wyrazów rozpoczynających się głoską, która
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
jest na końcu poprzedniego wyrazu f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
Wtorek y zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”, (III 5)
reagowanie na sygnały
y zabawa w parach „Podaj wyraz” f posiada podstawowe informacje na temat
ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw III (IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja sposobu poruszania się
I 5; III 5; IV 18 ptaków
y zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”
y zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”