Page 11 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod f rozróżnia kierunki (IV 14)
i popołudniowa dyktando f przestrzega reguł gry (III 5)
I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, y gra planszowa – aktywność w zespole f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
12, 14, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f stara się regulować swój oddech (I 9)
y ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulo- f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
wanie siły i długości wydechu f myśli logicznie (IV 5)
y y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11 f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
przelicza elementy (IV 15)
PORY DNIA Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przed- f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
„Latawce”
wypowiada się na temat obrazków (IV 2, 5)
f
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
f
I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4, szkolu”, zabawa dydaktyczna
czasu (IV 16)
Piątek 5, 16, 19 y y omówienie obrazków, określanie pory dnia f odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
zagadki ruchowe
z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
zabawa ruchowa w kole „Trampolinek”
y y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10 f wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
(IV 19)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
Zestaw I f
f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem rywalizacji „Przecią- wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
I 5; III 5 ganie liny” słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawa bieżna „Berek kucany”
tydzień 2: JA I TY TO MY
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizy- f wie, że imiona pisze się wielką literą (IV 4)
i popołudniowa tówek, znaczenie wielkiej litery f odczytuje swoje imię (IV 4)
I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5, y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 12 f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
8, 9, 11, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f łączy przedmioty w pary (IV 5, 12)
y wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2 f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
y „Moje imię” – kolorowanie pierwszej litery f wykonuje pracę techniczną – kostkę (I 7;
swojego imienia IV 11)
zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”
y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje na
podstawie schematycznych rysunków (II 1;
NASZA GRUPA I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5, wiersz H. Łochockiej Ona i ja f koloruje (I 7; IV 8)
Zajęcia główne
IV 9)
swobodne wypowiedzi dzieci na temat tre-
6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,
y
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
ści wiersza
8, 14
wypowiada się swobodnie na temat treści utworu
zabawa „Mój najlepszy kolega z przedszko-
y
i obrazków (IV 2, 3, 5)
la jest…” f wypowiada się z szacunkiem na temat innych
Poniedziałek y y zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie na f odgrywa scenki (IV 1)
f
odgrywanie scenek dramowych
osób (II 9; IV 2)
sygnały
porusza się do muzyki; reaguje na sygnał dźwię-
f
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 13
y
kowy (IV 7)
Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa” f wyraża swoje wyobrażenia w rysunku (IV 1)
r
y ysowanie kredkami autoportretu f rozumie znaczenie pojęć: przyjaźń, przyjaciel
y umieszczenie prac na dużym arkuszu (III 1, 6)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba” f wykonuje autoportret (III 1; IV 1, 8)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 8 y ysowanie kolorową kredą na asfalcie f zna schemat ciała (IV 14)
r
f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
(III 2)
f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)