Page 11 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  9



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod   f   rozróżnia kierunki (IV 14)
                    i popołudniowa      dyktando                        f   przestrzega reguł gry (III 5)
                    I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8,   y  gra planszowa – aktywność w zespole  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    12, 14, 15        y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   stara się regulować swój oddech (I 9)
                                      y  ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulo-  f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                        wanie siły i długości wydechu   f   myśli logicznie (IV 5)
                                      y y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                PORY DNIA  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przed-  f   porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                                        „Latawce”
                                                                           wypowiada się na temat obrazków (IV 2, 5)
                                                                        f
                                                                           posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                                                                        f
                    I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4,  szkolu”, zabawa dydaktyczna
                                                                          czasu (IV 16)
                Piątek   5, 16, 19    y y  omówienie obrazków, określanie pory dnia  f   odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                        zagadki ruchowe
                                                                          z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                        zabawa ruchowa w kole „Trampolinek”
                                      y y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10   f   wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                                          (IV 19)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
                                      Zestaw I                          f
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem rywalizacji „Przecią-  wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                    I 5; III 5          ganie liny”                       słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      y  zabawa bieżna „Berek kucany”

            tydzień 2: JA I TY TO MY


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizy-  f   wie, że imiona pisze się wielką literą (IV 4)
                    i popołudniowa      tówek, znaczenie wielkiej litery  f   odczytuje swoje imię (IV 4)
                    I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5,   y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 12  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                    8, 9, 11, 12      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II   f   łączy przedmioty w pary (IV 5, 12)
                                      y  wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2  f   uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                                      y  „Moje imię” – kolorowanie pierwszej litery   f   wykonuje pracę techniczną – kostkę (I  7;
                                        swojego imienia                   IV 11)
                                        zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”
                                      y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego –   f   rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje na
                                                                          podstawie schematycznych rysunków (II 1;
               NASZA GRUPA  I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5,   wiersz H. Łochockiej Ona i ja  f   koloruje (I 7; IV 8)
                    Zajęcia główne
                                                                          IV 9)
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat tre-
                    6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,
                                      y
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        ści wiersza
                    8, 14
                                                                           wypowiada się swobodnie na temat treści utworu
                                        zabawa „Mój najlepszy kolega z przedszko-
                                      y
                                                                          i obrazków (IV 2, 3, 5)
                                        la jest…”                       f   wypowiada się z szacunkiem na temat innych
               Poniedziałek           y y  zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie na   f   odgrywa scenki (IV 1)
                                                                        f
                                        odgrywanie scenek dramowych
                                                                          osób (II 9; IV 2)
                                        sygnały
                                                                           porusza się do muzyki; reaguje na sygnał dźwię-
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 13
                                      y
                                                                          kowy (IV 7)
                                      Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa”  f   wyraża swoje wyobrażenia w rysunku (IV 1)
                                        r
                                      y  ysowanie kredkami autoportretu  f   rozumie znaczenie pojęć: przyjaźń, przyjaciel
                                      y  umieszczenie prac na dużym arkuszu  (III 1, 6)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba”  f   wykonuje autoportret (III 1; IV 1, 8)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 8  y  ysowanie kolorową kredą na asfalcie  f   zna schemat ciała (IV 14)
                                        r
                                                                        f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                          (III 2)
                                                                        f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16