Page 22 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 22
20 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Złap piłkę” z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Małą piłkę należy umieścić na chuście animacyjnej. Dzieci
trzymają chustę za jej brzegi i poruszają nią tak, aby piłka nie spadła.
x Obserwacje przyrodnicze „Czy przyszła już do naszego ogrodu jesień?”.
Środa temat: Lubimy się bawić
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Podaj rękę”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5. Ćwiczenia
poranne – Zestaw I. „Domino obrazkowe” – przestrzeganie reguł gry. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7. Zabawa ruchowa
„Potocz piłkę”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5; IV 8, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki”. Ćwiczenia w liczeniu i klasyfikowaniu. Zabawa rucho-
wa „Znajdź sobie parę”, reagowanie na sygnał. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające –
„Skaczę wysoko na trampolinie z Trampolinkiem”. Zabawa „Rozgrzewka” – ćwiczenie uwrażliwiające na zmianę charakte-
ru muzyki. Nauka piosenki Trampolina. Ćwiczenia utrwalające tekst i melodię piosenki. Zabawa „Hop! do góry”
– ćwiczenie skoczności, reakcji na zmianę rytmu.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3, 5, 7, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego. Zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integracyjna „Podaj rękę”. Dzieci swobodnie biegają po sali, na głośny sygnał tamburyna, dobierają się parami,
stają naprzeciwko siebie i podają sobie prawą rękę na przywitanie.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5. Zaznaczanie pojemnika, w którym jest najmniej kredek, rysowanie ramki na tej
tablicy, gdzie jest powieszonych więcej rysunków, rysowanie wzorów po śladzie.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Domino obrazkowe” – przypomnienie zasad gry w domino, zabawa w parach.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7. Odnajdywanie tak samo ułożonych kostek. Kolorowanie najmniejszej i największej
figury w każdym rzędzie.
x Zabawa ruchowa „Potocz piłkę”. Turlanie piłek po wyznaczonym torze – ćwiczenie reagowania ruchem na sygnał dźwiękowy.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Nasze zabawki – ćwiczenia w liczeniu i klasyfikowaniu.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
r
ozwijanie spostrzegawczości