Page 22 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 22

20  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Złap piłkę” z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Małą piłkę należy umieścić na chuście animacyjnej. Dzieci
            trzymają chustę za jej brzegi i poruszają nią tak, aby piłka nie spadła.
             x Obserwacje przyrodnicze „Czy przyszła już do naszego ogrodu jesień?”.




          Środa    temat:  Lubimy się bawić



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Podaj rękę”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5. Ćwiczenia
          poranne – Zestaw I. „Domino obrazkowe” – przestrzeganie reguł gry. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7. Zabawa ruchowa
          „Potocz piłkę”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5; IV 8, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki”. Ćwiczenia w liczeniu i klasyfikowaniu. Zabawa rucho-
          wa „Znajdź sobie parę”, reagowanie na sygnał. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające –
          „Skaczę wysoko na trampolinie z Trampolinkiem”. Zabawa „Rozgrzewka” – ćwiczenie uwrażliwiające na zmianę charakte-
          ru muzyki. Nauka piosenki Trampolina. Ćwiczenia utrwalające tekst i melodię piosenki. Zabawa „Hop! do góry”
          – ćwiczenie skoczności, reakcji na zmianę rytmu.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3, 5, 7, 12, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego. Zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Podaj rękę”. Dzieci swobodnie biegają po sali, na głośny sygnał tamburyna, dobierają się parami,
            stają naprzeciwko siebie i podają sobie prawą rękę na przywitanie.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5. Zaznaczanie pojemnika, w którym jest najmniej kredek, rysowanie ramki na tej
            tablicy, gdzie jest powieszonych więcej rysunków, rysowanie wzorów po śladzie.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Domino obrazkowe” – przypomnienie zasad gry w domino, zabawa w parach.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7. Odnajdywanie tak samo ułożonych kostek. Kolorowanie najmniejszej i największej
            figury w każdym rzędzie.
             x Zabawa ruchowa „Potocz piłkę”. Turlanie piłek po wyznaczonym torze – ćwiczenie reagowania ruchem na sygnał dźwiękowy.



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Nasze zabawki – ćwiczenia w liczeniu i klasyfikowaniu.
          Cele:
            doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27