Page 37 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 37

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  35




            TYDZIEŃ 3    To jestem ja




            Poniedziałek    temat:  Radość i smutek


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Pokazuj to, co ja” – naśladowanie ruchów. Układanie dowolnych kom-
            pozycji z figur geometrycznych. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24. Dzielenie wyrazów
            na sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 1, 3; IV 2, 8, 11, 12, 14, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – „Mam prawo do radości i smutku”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat
            przeżywanych emocji w różnych sytuacjach. Zabawa ruchowa „Rozśmieszacze” – reagowanie na sygnały.  ▶  2. Zajęcia
            plastyczne – „Moja buźka”, wypełnianie plasteliną białego koła.
              Obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 4; IV 1, 7, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spostrzegawczości. Zabawy ruchowe: „Kręta ścieżka”, „Rzucanie
            krążka na krążek”.
              Obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Pokazujcie to, co ja”. N. ruchem ręki kreśli w powietrzu duże, płynne, swobodne kształty fal, kół, ósemek itp.
              Dzieci naśladują jego ruchy – ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk.
              x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych (KA, k. 35, 36).
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24. Rysowanie w worku tylu rzeczy, ile dzieci mają lat, ozdabianie worka. Łączenie
              w pary znaczków kolorowych i czarno-białych, kolorowanie.
              x Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie.
              x Zabawa ruchowa „Slalom na czworakach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
            Temat: Mam prawo do radości i smutku.
            Cele:
              doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
              n
              azywanie uczuć smutku i radości
              w
              yrażanie uczuć mimiką twarzy
              b
              ogacenie słownictwa
              r
              ozwijanie wyobraźni
              r
              ozwijanie sprawności ruchowej.
                 Pomoce: lusterka, dla każdego dziecka po 2 plansze – buźki przedstawiające emocje: radość i smutek; dowolne
                 nagranie muzyki wesołej i smutnej.
            Przebieg zajęć:
            1.  N. rozdaje lusterka: Popatrzcie na swoje twarze. Jaką buzię widzicie w lusterku – wesołą czy smutną? Kto z was dzisiaj
              jest smutny, a kto – wesoły? Przypomnijcie sobie smutne zdarzenie i powiedzcie, jakie uczucia wam wtedy towarzyszyły.
              Dokończcie zdanie: Jestem smutny, gdy… Dzieci wypowiadają się, czy często bywają smutne.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42