Page 39 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 39
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 37
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja sposobu poruszania się ptaków. Zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”. Zabawa ruchowa
„Pilnuj piłki”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”– dmuchanie baniek mydlanych.
x „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci rozwijające wyobraźnię i fantazję.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25. Liczenie piłek i zaznaczanie pajacyków, które mają ich najwięcej i najmniej.
Porównywanie ułożenia klocków z ustawieniem narysowanych dzieci.
x Lepienie z plasteliny na temat dowolny.
x Zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: „Łańcuszek – wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie.
Cele:
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
ozwijanie spostrzegawczości
r
r
ozwijanie percepcji słuchowej
ogacenie słownictwa
b
r
ozwijanie wyobraźni
ozwijanie sprawności ruchowej.
r
Pomoce: obrazki przedstawiające różne przedmioty, tamburyn, KA.
Przebieg zajęć:
1. N. wiesza na tablicy obrazki przedstawiające różne przedmioty. Dzieci wyróżniają głoski w nagłosie i wygłosie w kolej-
nych nazwach obrazków. Można wykorzystać karty 38, 39 z KA.
2. Dzieci siedzą w kole, N. mówi dowolny wyraz. Pierwsze dziecko określa głoskę w wygłosie w wyrazie podanym przez
N. i mówi inny wyraz, który rozpoczyna się tą głoską. Potem kolejne dziecko, tak, żeby wszystkie dzieci mogły brać
udział w zabawie.
3. Zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”. Dzieci skaczą wysoko, gdy N. powie: Duża piłka, a gdy powie: Mała piłka,
dzieci skaczą nisko.
4. Zabawa „Powiedz wyraz”. Dzieci dobierają się parami i wydają sobie na zmianę polecenia, np. Powiedz wyraz, w którym
słyszysz na początku głoskę s.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja sposobu poruszania się ptaków.
x Zabawa „Podskakujemy jak wróbelek”. W staniu lub w przysiadzie podskoki obunóż w przód – wzmacnianie mięśni nóg.
x Zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”. Dzieci stają w kręgu, trzymając się za ręce. Odbijają piłkę nogami w dowolnym kierun-
ku. Każdy stojący w kręgu uważa, aby piłka nie wypadła poza krąg. Jeżeli piłka wypadnie pomiędzy nogami, jedno lub
dwoje dzieci odpada z zabawy – ćwiczenie refleksu i koncentracji uwagi.