Page 42 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 42

40  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Przeciąganie liny”. Dzieci w parach stają w rozkroku plecami do siebie. Między nogami, na podłodze, kładą
            linę tak, aby jej końce były na wysokości rąk. Dzieci wykonują skłon i chwytają za końce liny. Następnie przeciągają ją,
            każde na swoją stronę. Wygrywa ten, kto pierwszy przeciągnie linę – ćwiczenie sprawności rąk.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
             x Zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”. Dzieci ustawiają się w dużym kole. Jedno z nich wchodzi do środka koła i rzuca do
            wybranej osoby lekką piłkę. Dzieci szybko przerzucają piłkę między sobą tak, aby osoba w środku nie mogła jej złapać
            – ćwiczenie dużej motoryki.



          Czwartek    temat: Dzisiaj dobry humor mam



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie pamięci i percepcji wzrokowej.
          Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Gra planszowa z wykorzystaniem pionków. Wy-
          konywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 5, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zły humorek, wiersz D. Gellner. Wypowiedzi
          dzieci na temat treści wiersza i sposobów radzenia sobie ze złością. Nazywanie emocji. Zabawa ruchowa „Humory”.
          Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1. Zabawa w kole z kostką z emocjami (z KA, k. 2).  ▶  2. Zajęcia plastyczne  –
          „Co poprawia mi humor?”. Malowanie farbami. Zorganizowanie wystawy. Wypowiedzi dzieci na temat ich prac przedsta-
          wiających sposoby na poprawę humoru.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; II 1, 2, 4, 6, 7; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 11, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”. Rysowanie kredą chodnikową.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 1, 8


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Odczytywanie gestów”. Dzieci obserwują N., który za pomocą gestów prezentuje różne, znane dzieciom
            codzienne czynności. Początkowo dzieci nazywają pokazywane czynności. Następnie starają się zapamiętać kilka z nich
            w takiej kolejności, w jakiej były pokazywane. Gdy N. zakończy serię gestów, chętne dziecko lub wszystkie dzieci odtwa-
            rzają je, zachowując właściwą kolejność i podając ich nazwy – ćwiczenie pamięci i percepcji wzrokowej.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31. Łączenie rysunków z zestawami kredek. Wskazywanie miejsc do bezpiecznej
            zabawy piłką. Odszukiwanie tak samo ułożonych piłek, kolorowanie ich na takie same kolory.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Gra planszowa w zespołach z wykorzystaniem pionków.
             x Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2. Łączenie dzieci z ich cieniami.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Wiersz Doroty Gellner Zły humorek.
          Cele:
            wspieranie rozwoju komunikacji werbalnej
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
            kształtowanie logicznego myślenia
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47