Page 45 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 45

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe  •  43



            Przebieg zajęć:
            1.  Dzieci siedzą w kole. N. opisuje wygląd wybranego dziecka, a dzieci próbują odgadnąć, kogo opisuje.
            2.  Zabawa w kole z piłką. Chętne dziecko rzuca piłkę do wybranego dziecka, które opisuje swój wygląd i rzuca piłkę do
              kolejnego dziecka.
            3.  Zabawa ruchowa „Figurki”. Dzieci swobodnie biegają po sali w rytm tamburyna, a na głośny sygnał, zatrzymują się
              i robią dowolną figurę.
            4.  Rysowanie pod dyktando. Każde dziecko otrzymuje podkładkę, kartkę oraz ołówek. N. zaprasza jedno chętne dziecko,
              aby stanęło przed dziećmi. Zwraca się do dziecka: Opowiedz nam, jak wyglądasz. Wskazuj części ciała, o których mówisz,
              a każdy z nas będzie cię rysował. Dziecko wskazuje kolejno od głowy do stóp części swojego ciała, jednocześnie opisując
              ich wygląd. Pozostałe dzieci zgodnie z opisem szkicują sylwetkę dziecka. Następnie dzieci przechodzą do stolików
              i kolorują rysunek.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Wyszukiwanie poznanych gatunków drzew. Oglądanie nasion, liści i owoców. Zebranie okazów do kącika przyrody.
              x Chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej trasie.



            TYDZIEŃ 4    Lecą liście kolorowe




            Poniedziałek    temat:  Dary jesieni



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego. Ćwiczenia
            oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35.
            Wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 11; IV 1, 11, 12, 18

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”. Układanie elementów według określonego
            rytmu. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34. Zabawa ruchowa „Sznur korali”, reagowanie na sygnały.  ▶  2. Zajęcia
            plastyczne – „Jesienny liść”, wydzieranka z kolorowego papieru.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 5, 12, 15, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 8


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego.
              x Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35. Tworzenie zbioru darów jesieni (oddzielanie ich od zabawek). Łączenie trójkątów
              zgodnie z poleceniem.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50