Page 45 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 45
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 43
Przebieg zajęć:
1. Dzieci siedzą w kole. N. opisuje wygląd wybranego dziecka, a dzieci próbują odgadnąć, kogo opisuje.
2. Zabawa w kole z piłką. Chętne dziecko rzuca piłkę do wybranego dziecka, które opisuje swój wygląd i rzuca piłkę do
kolejnego dziecka.
3. Zabawa ruchowa „Figurki”. Dzieci swobodnie biegają po sali w rytm tamburyna, a na głośny sygnał, zatrzymują się
i robią dowolną figurę.
4. Rysowanie pod dyktando. Każde dziecko otrzymuje podkładkę, kartkę oraz ołówek. N. zaprasza jedno chętne dziecko,
aby stanęło przed dziećmi. Zwraca się do dziecka: Opowiedz nam, jak wyglądasz. Wskazuj części ciała, o których mówisz,
a każdy z nas będzie cię rysował. Dziecko wskazuje kolejno od głowy do stóp części swojego ciała, jednocześnie opisując
ich wygląd. Pozostałe dzieci zgodnie z opisem szkicują sylwetkę dziecka. Następnie dzieci przechodzą do stolików
i kolorują rysunek.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Wyszukiwanie poznanych gatunków drzew. Oglądanie nasion, liści i owoców. Zebranie okazów do kącika przyrody.
x Chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej trasie.
TYDZIEŃ 4 Lecą liście kolorowe
Poniedziałek temat: Dary jesieni
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego. Ćwiczenia
oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35.
Wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 11; IV 1, 11, 12, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”. Układanie elementów według określonego
rytmu. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34. Zabawa ruchowa „Sznur korali”, reagowanie na sygnały. ▶ 2. Zajęcia
plastyczne – „Jesienny liść”, wydzieranka z kolorowego papieru.
Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 5, 12, 15, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego.
x Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35. Tworzenie zbioru darów jesieni (oddzielanie ich od zabawek). Łączenie trójkątów
zgodnie z poleceniem.