Page 44 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 44

42  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”. Dzieci stoją wokół N., który podpiera się na lasce gimnastycznej. Niespodziewanie ją
            puszcza. To dziecko, w kierunku którego leci laska, powinno ją szybko złapać – ćwiczenie refleksu, koncentracji uwagi.
             x Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.



          Piątek    temat:  Oto ja



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Wycieczka” – ćwiczenie w wybrzmiewaniu głosek w na-
          głosie. Układanie dowolnego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykony-
          wanie ćwiczeń w KP1, s. 33. Lepienie z plasteliny na dowolny temat. Zabawa skoczna „Kto wyżej”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 1; IV 1, 2, 5, 8, 12, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawa dydaktyczna – „Oto ja”. Opisywanie siebie. Zabawa ruchowa „Figurki”.  ▶  2. Zajęcia
          ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 1; IV 2, 5, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zebranie darów jesieni do kącika przyrody. Chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej trasie.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; IV 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Wycieczka”. N. mówi: Wybieramy się na wycieczkę. Każdy pakuje do plecaka jedną rzecz. Jej nazwa
            powinna się zaczynać taką samą literą, jaką zaczyna się wasze imię. Podajemy również powód, dlaczego wybraliśmy
            właśnie tę rzecz, np.: „Ja, Basia, zabieram na wycieczkę bułeczkę, ponieważ mogę być głodna” – Potem podajemy plecak
            osobie po naszej lewej stronie.
             x Układanie dowolnego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 33. Rysowanie po śladzie drogi, rysowanie po jednej zabawce w każdym koszu. Ryso-
            wanie owoców w misce, porównywanie liczebności.
             x Lepienie z plasteliny na dowolny temat.
             x Zabawa skoczna „Kto wyżej” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
          Temat: Oto ja.
          Cele:
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
            ogacenie słownictwa
            b
            kształtowanie świadomości schematu własnego ciała
            doskonalenie rysunku postaci
            r
            ozwijanie sprawności ruchowej.
               Pomoce: piłka, podkładki, kartki, ołówki, kredki, tamburyn.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49