Page 47 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 47
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 45
Wtorek temat: O! Owoce
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zagospodarowanie kącika przyrody, układanie owoców i warzyw. „Zapomniałam
kupić” – analiza i synteza słuchowa wyrazów. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38. Zabawa
„Wdech – wydech”. Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata”.
Obszary z podstawy programowej: I 3, 5, 7, 9; III 5; IV 2, 4, 5, 6, 8, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Owoce są smaczne”. Zapoznanie z literą o, O.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 36–37. Zabawa ruchowa „Koła”, reagowanie na sygnały. ▶ 2. Zajęcia ruchowe –
Ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; IV 2, 4, 5, 9
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie. Zabawy
w piaskownicy. Zabawa ruchowa „Żonglowanie piłeczką”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 11; IV 11, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zagospodarowanie kącika przyrody, układanie owoców i warzyw.
x „Zapomniałam kupić”. N. mówi: Byliśmy dziś w sklepie warzywnym. Zapomniałam kupić pewne warzywo. Odgadnijcie
jego nazwę. Zaczyna się (np.) na b. Dzieci zgadują. W razie potrzeby N. podaje kolejne wskazówki, np.: Nazwa tego
warzywa kończy się na a i składa się z 3 sylab (klaśnięcia) i aż z 9 liter. (brukselka).
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38. Rysowanie owoców po śladzie i wzorów. Pisanie po śladzie litery o, O.
x Zabawa „Wdech – wydech”. Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach według określonego rytmu. Na sygnał zatrzy-
mują się, unosząc ręce. Następnie pochylają się w prawo, wykonują wydech ustami i wypowiadają przeciągle:
głoski: szsz. Powracają do pionu, wciągają powietrze i pochylają się w drugą stronę, wykonując te same czynności –
ćwiczenia percepcji słuchowej, nauka prawidłowego oddychania.
x Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Owoce są smaczne.
Cele:
zapoznanie z literą o, O
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
ozwijanie spostrzegawczości
r
r
ozwijanie percepcji słuchowej
r
ozwijanie percepcji wzrokowej
ogacenie słownictwa
b
r
ozwijanie wyobraźni
ozwijanie sprawności ruchowej.
r
Pomoce: tamburyn, KP1, KA.
Przebieg zajęć:
1. Omówienie historyjki obrazkowej o przygodzie Trampolinka – KP1, s. 36–37. Chętne dzieci mogą czytać teksty
na obrazkach.
2. Wyróżnienie głoski o w nagłosie w słowach: owoce i Ola.