Page 40 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 40

38  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień


          Środa    temat:  Moja ulubiona zabawka



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdrowienia”. Kolorowanie obrazka według
          określonego kodu. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29. Zabawa dydaktyczna
          „Piramida z klocków” – ćwiczenie stosunków przestrzennych, zręczności, porównywanie liczby elementów. Zabawa
          orientacyjno-porządkowa „Konie na wybiegu”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2, 9, 8, 12, 13, 14, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Zabawki”. Zabawa „Co do czego pasuje?”. Przeliczanie elementów
          w zbiorach, porównywanie liczebności. Zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem, układanie z drucika). Zabawa ruchowa
          „Zrób to, co ja”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką Dzień
          dobry”. Utrwalenie znajomości piosenki Dzień dobry, nauka zwrotek (CD). Wykonywanie układu ruchowego do piosenki
          – doskonalenie koordynacji ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu i pamięci.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11, 12, 14, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Przeciąganie liny”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa
          „Fruwająca piłka”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdrowienia”. N. wraz z dziećmi siada w kręgu. Turla piłkę do wybranego dziecka,
            mówiąc: Pozdrawiam… (wymienia pierwszą sylabę imienia dziecka). Dziecko, które otrzymało piłkę, wymawia pozo-
            stałe sylaby swojego imienia. Następnie w ten sam sposób przekazuje piłkę koledze.
             x Kolorowanie obrazka według określonego kodu.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29. Rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, pisanie cyfr po śladzie. Doryso-
            wywanie elementów po prawej i po lewej stronie zgodnie z poleceniem. Kolorowanie rysunków przedstawiających
            flamastry – najgrubszego i najcieńszego. Rysowanie po śladzie.
             x Zabawa dydaktyczna „Piramida z klocków” – zabawa w zespołach czteroosobowych. N. przygotowuje zestaw 30 drewnia-
            nych klocków i po około 5 żetonów dla każdego dziecka. Gracze ustalają, ile żetonów trzeba uzbierać, aby zakończyć
            grę, np. 5. Pierwszy gracz wybiera 1 klocek i ustawia go według uznania na podłodze. Drugi gracz wybiera kolejny
            klocek i stawia go na poprzednim tak, by pozostał w równowadze. Podobnie robią następni gracze. Po ustawieniu
            5 klocków, gracz, na którego przychodzi kolej, burzy piramidę, bierze nagrodę (żeton) i zaczyna stawiać konstrukcję
            od nowa. Pozostali kolejno dokładają klocki. Gra kończy się, gdy któryś z graczy uzbiera 5 żetonów – ćwiczenie stosun-
            ków przestrzennych, zręczności, porównywania liczby elementów.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie na wybiegu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Zabawki.
          Cele:
            zapoznanie z cyfrą 1
            ozwijanie spostrzegawczości
            r
            doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
            kształtowanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych
            doskonalenie umiejętności porównywanie liczebności zbiorów
            r
            ozwijanie sprawności ruchowej.
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45