Page 100 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 100
98 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 11: Mój przyjaciel zwierzak
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Połącz w pary” f łączy w pary logicznie pasujące do siebie ob-
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Czym się różnią – razki (IV 12)
I 9; IV 12 w czym są podobne?” f formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje,
y ćwiczenia poranne: Zestaw XI te obiekty są podobne, a te są inne (IV 12)
y zabawa ruchowa „Po wysokiej i niskiej tra- f aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
wie” f zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
nych (I 9)
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
y
MÓJ PRZYJACIEL PIES Zajęcia główne y wycieczka do schroniska dla zwierząt – po- f rozpoznaje i nazywa zwierzęta – pies (IV 18)
zabawa logopedyczna
spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
y
N. (III 5)
I 7, 9, II 10; III 5, 8;
darowanie karmy i innych przedmiotów
rozumie, że o zwierzęta należy się troszczyć
f
potrzebnych zwierzętom; rozmowa z opie-
IV 2, 3, 5, 18
(II 10; IV 18)
kunem zwierząt
y
kować (II 10; IV 18)
r
ozmowa na temat ich wyglądu, rozpozna-
y oglądanie zdjęć, albumów o psach f wie, że zwierzętami domowymi trzeba się opie-
słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
Poniedziałek y kolorowanie rysunków konturowych przed- f wypowiada się na temat treści słuchanego tek-
f
wanie ras
ciom (III 8, IV 3)
stawiających różne rasy psów
stu oraz ilustracji (IV 2, 3, 5)
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
y
skiej O Jasiu i Pikusiu f próbuje wykonywać proste zadania graficzne
(I 7, 9)
r
y ozmowa na temat treści opowiadania f korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzę-
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13 tów terenowych podczas zabaw na powietrzu
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa zręcznościowa „Rzucanie do celu”
I 5 y zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym
Aktywność poranna y oglądanie albumów o kotach f ogląda samodzielnie książki (IV 19)
i popołudniowa y zabawa grafomotoryczna „Mały kotek” f wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2, y ćwiczenia poranne: Zestaw XI obiekty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
5, 18, 19 y zabawa ruchowa „Pieski na spacerze” f rozpoznaje i nazywa zwierzęta – kot (IV 18)
y zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka” f naśladuje sposób poruszania się wybranych
zwierząt (IV 1)
y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań f porusza się na czworakach, wspierając się na
POGŁASZCZ KOTKA III 1, 8; IV 3, 13 y potkanie z kotem i jego opiekunem; oglą- f próbuje wycinać nożyczkami po śladzie (I 7)
oglądanie prezentacji multimedialnej na
Zajęcia główne
y
całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
temat kotów – pogłębianie wiedzy o tych
zwierzętach
bezpiecznie korzysta z nożyczek (I 7, III 5)
f
s
próbuje wykonywać proste zadania graficzne
f
danie, głaskanie, zadawanie pytań opieku-
zgodnie z poleceniem (I 7, 9)
nowi zwierzęcia
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 14 f słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
ciom (III 8; IV 3)
wysłuchanie bajki o Kocie w butach
Wtorek y ozmowa na temat przygód bajkowego kota f rozumie treść słuchanego tekstu (IV 3)
r
y
dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
f
l
epienie kota z plasteliny; nazywanie po-
y
szczególnych części ciała zwierzęcia czynności manipulacyjnych – lepienia z plaste-
liny (IV 13)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Pomniki” f odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy (III 1)
I 5; IV 18 y pacer wokół przedszkola – prowadzenie f obserwuje przyrodę i wypowiada się na temat
s
obserwacji zmian zachodzących w przyro- zmian związanych z jesienią (IV 18)
dzie f chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa przy muzyce f uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
i popołudniowa y zabawa „Ręka – noga” (I 5, IV 7)
Środa ZWIERZĘTA DOMOWE I 5; IV 7 y ćwiczenia poranne: Zestaw XI f zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
zabawa ruchowa „W tunelu”
y
N. (III 5)
zabawa ruchowa „Pająk i muchy”
y
y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań