Page 100 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 100

98  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 11: Mój przyjaciel zwierzak


           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Połącz w pary”  f   łączy w pary logicznie pasujące do siebie ob-
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Czym się różnią –   razki (IV 12)
                  I 9; IV 12          w czym są podobne?”             f   formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje,
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XI     te obiekty są podobne, a te są inne (IV 12)
                                    y  zabawa ruchowa „Po wysokiej i niskiej tra-  f   aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
                                      wie”                            f   zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
                                                                        nych (I 9)
                                      zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                                    y
               MÓJ PRZYJACIEL PIES  Zajęcia główne  y  wycieczka do schroniska dla zwierząt – po-  f   rozpoznaje i nazywa zwierzęta – pies (IV 18)
                                      zabawa logopedyczna
                                                                        spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
                                    y
                                                                        N. (III 5)
                  I 7, 9, II 10; III 5, 8;
                                      darowanie karmy i innych przedmiotów
                                                                          rozumie, że o zwierzęta należy się troszczyć
                                                                      f
                                      potrzebnych zwierzętom; rozmowa z opie-
                  IV 2, 3, 5, 18
                                                                        (II 10; IV 18)
                                      kunem zwierząt
                                    y
                                                                        kować (II 10; IV 18)
                                      r
                                      ozmowa na temat ich wyglądu, rozpozna-
                                    y  oglądanie zdjęć, albumów o psach   f   wie, że zwierzętami domowymi trzeba się opie-
                                                                          słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
               Poniedziałek         y  kolorowanie rysunków konturowych przed-  f   wypowiada się na temat treści słuchanego tek-
                                                                      f
                                      wanie ras
                                                                        ciom (III 8, IV 3)
                                      stawiających różne rasy psów
                                                                        stu oraz ilustracji (IV 2, 3, 5)
                                      wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                    y
                                      skiej O Jasiu i Pikusiu         f   próbuje wykonywać proste zadania graficzne
                                                                        (I 7, 9)
                                      r
                                    y  ozmowa na temat treści opowiadania  f   korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzę-
                                    y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13   tów terenowych podczas zabaw na powietrzu
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI  (I 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa zręcznościowa „Rzucanie do celu”
                  I 5               y  zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym
                  Aktywność poranna   y  oglądanie albumów o kotach   f   ogląda samodzielnie książki (IV 19)
                  i popołudniowa    y  zabawa grafomotoryczna „Mały kotek”  f   wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2,   y  ćwiczenia poranne: Zestaw XI  obiekty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
                  5, 18, 19         y  zabawa ruchowa „Pieski na spacerze”  f   rozpoznaje i nazywa zwierzęta – kot (IV 18)
                                    y  zabawa plastyczna „Miseczka dla kotka”   f   naśladuje sposób poruszania się wybranych
                                                                        zwierząt (IV 1)
                                    y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań  f   porusza się na czworakach, wspierając się na
               POGŁASZCZ KOTKA  III 1, 8; IV 3, 13  y  potkanie z kotem i jego opiekunem; oglą-  f   próbuje wycinać nożyczkami po śladzie (I 7)
                                      oglądanie prezentacji multimedialnej na
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                        całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                                      temat kotów – pogłębianie wiedzy o tych
                                      zwierzętach
                                                                          bezpiecznie korzysta z nożyczek (I 7, III 5)
                                                                      f
                                      s
                                                                          próbuje wykonywać proste zadania graficzne
                                                                      f
                                      danie, głaskanie, zadawanie pytań opieku-
                                                                        zgodnie z poleceniem (I 7, 9)
                                      nowi zwierzęcia
                                    y  wykonanie ćwiczenia –  KP1, k. 14   f   słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
                                                                        ciom (III 8; IV 3)
                                      wysłuchanie bajki o Kocie w butach
               Wtorek               y  ozmowa na temat przygód bajkowego kota  f   rozumie treść słuchanego tekstu (IV 3)
                                      r
                                    y
                                                                          dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
                                                                      f
                                      l
                                      epienie kota z plasteliny; nazywanie po-
                                    y
                                      szczególnych części ciała zwierzęcia  czynności manipulacyjnych – lepienia z plaste-
                                                                        liny (IV 13)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Pomniki”  f   odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy (III 1)
                  I 5; IV 18        y  pacer wokół przedszkola – prowadzenie   f   obserwuje przyrodę i wypowiada się na temat
                                      s
                                      obserwacji zmian zachodzących w przyro-  zmian związanych z jesienią (IV 18)
                                      dzie                            f   chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa przy muzyce   f   uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
                  i popołudniowa    y  zabawa „Ręka – noga”             (I 5, IV 7)
             Środa   ZWIERZĘTA   DOMOWE  I 5; IV 7  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XI  f   zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
                                                                        spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
                                      zabawa ruchowa „W tunelu”
                                    y
                                                                        N. (III 5)
                                      zabawa ruchowa „Pająk i muchy”
                                    y
                                    y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105