Page 102 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 102
100 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 12: Dzień Pluszowego Misia
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Tajemniczy przed- f porównuje wielkości: długi – krótki, wysoki –
i popołudniowa miot” – rozwijanie zmysłu dotyku niski (IV 12)
II 4; IV 1, 12 y zabawa ruchowa w parach „Odbicie w lu- f grupuje obiekty według kryterium wielkości
strze” (IV 12)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XII f podejmuje proste zabawy pantomimiczne (IV 1)
y zabawa ruchowa przy muzyce „Pałac” f potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
y zabawa dydaktyczna „Mały i duży miś” f dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami
NASZE PLUSZOWE MISIE Zajęcia główne y Dzień Pluszowego Misia – wprowadzenie f rozpoznaje i nazywa zwierzęta – niedźwiedź
zagadki pantomimiczne „Gdzie byłem i co
y
robiłem?”
i odczuciami (II 4)
(IV 18)
w tematykę zajęć
I 5; II 9; III 4, 5, 7, 8,
zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
f
ozmowa na temat różnych gatunków niedź-
r
9; IV 2, 18
y
spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
wiedzi
N. (III 5, 7)
prezentacja zdjęcia niedźwiedzia i krótka
y
zwraca się grzecznie do innych w domu,
f
pogadanka o jego wyglądzie, miejscu wy-
w przedszkolu, na ulicy (III 4)
stępowania, trybie życia
Poniedziałek y ozmowa „Mój miś…” – opowiadanie dzie- f zadaje pytania związane z tematem i uważnie
r
słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
ci o ich maskotkach
stara się dzielić swoimi zabawkami z innymi
f
zorganizowanie Kącika Pluszowego Misia
y
dziećmi (II 9; III 5)
w sali przedszkolnej
y zabawa dramowa „Miś do misia” f korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
nastycznych (I 5)
y zabawa sensoryczna „Mój miś” f reaguje na umówiony sygnał (I 5)
y wyjście do sklepu z zabawkami
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Drwale i lisy”
I 5 y zabawa ruchowa „Hip – hop”
Aktywność poranna y zabawa powitalna f próbuje układać obrazek z kilku elementów
i popołudniowa y ozsypanka obrazkowa – doskonalenie per- (IV 11)
r
cepcji wzrokowej
I 7, 9; IV 11, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw XII f próbuje kolorować rysunek, mieszcząc się
w konturze (I 7, 9)
PRZYJACIELE KUBUSIA PUCHATKA Zajęcia główne y zabawa plastyczna „Malujemy misia” f słucha fragmentów opowiadań o treści bliskiej
grupuje obiekty według kryterium koloru
zabawa ruchowa rzutna „Celowanie do ob-
y
f
ręczy”
(IV 12)
dzieciom (III 8; IV 3)
zabawa matematyczna „Segregacja”
y
odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
f
słuchanie fragmentów książki A. A. Milne’a
y
chanego utworu (IV 2)
Kubuś Puchatek
III 8; IV 1, 2, 3, 8
dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
f
zabawa dydaktyczna „Poznajemy postacie”
y
utworu (IV 2)
zabawa ruchowa „Przyjaciele Kubusia Pu-
y
chatka” – naśladowanie sposobu poruszania
haterów utworu (IV 1)
się bohaterów
zna bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
f
y wykonanie pracy plastycznej – wyklejanie f naśladuje sposób poruszania się wybranych bo-
(IV 3)
Wtorek sylwety misia drobnymi ziarnami kaszy f tworzy prace plastyczne techniką wyklejanki
(KA, k. 6)
(IV 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa skoczna „Jestem zającz- f umie podskakiwać w dowolny sposób (I 5)
I 5 kiem”
y zabawa „Wejdź do koła”
Aktywność poranna zabawa plastyczna „Układamy misia” – do- układa proste kompozycje płaskie z figur geo-
i popołudniowa y skonalenie sprawności grafomotorycznych f metrycznych – kół (IV 11)
Środa MIŚ JEST CHORY IV 2, 3, 5, 11 y zabawa „Czarny!” – rozwijanie percepcji f wypowiada się na temat treści oglądanych ob-
razków; wymienia osoby i przedmioty (IV 2, 5)
wzrokowej
y ćwiczenia poranne: Zestaw XII