Page 102 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 102

100  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 12: Dzień Pluszowego Misia


           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Tajemniczy przed-  f   porównuje wielkości: długi – krótki, wysoki –
                  i popołudniowa      miot” – rozwijanie zmysłu dotyku  niski (IV 12)
                  II 4; IV 1, 12    y  zabawa ruchowa w parach „Odbicie w lu-  f   grupuje obiekty według kryterium wielkości
                                      strze”                            (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XII  f   podejmuje proste zabawy pantomimiczne (IV 1)
                                    y  zabawa ruchowa przy muzyce „Pałac”  f   potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
                                                                        nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                                    y  zabawa dydaktyczna „Mały i duży miś”   f   dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami
               NASZE PLUSZOWE MISIE  Zajęcia główne  y  Dzień Pluszowego Misia – wprowadzenie   f   rozpoznaje i nazywa zwierzęta – niedźwiedź
                                      zagadki pantomimiczne „Gdzie byłem i co
                                    y
                                      robiłem?”
                                                                        i odczuciami (II 4)
                                                                        (IV 18)
                                      w tematykę zajęć
                  I 5; II 9; III 4, 5, 7, 8,
                                                                          zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
                                                                      f
                                      ozmowa na temat różnych gatunków niedź-
                                      r
                  9; IV 2, 18
                                    y
                                                                        spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od
                                      wiedzi
                                                                        N. (III 5, 7)
                                      prezentacja zdjęcia niedźwiedzia i krótka
                                    y
                                                                          zwraca się grzecznie do innych w  domu,
                                                                      f
                                      pogadanka o jego wyglądzie, miejscu wy-
                                                                        w przedszkolu, na ulicy (III 4)
                                      stępowania, trybie życia
               Poniedziałek         y  ozmowa „Mój miś…” – opowiadanie dzie-  f   zadaje pytania związane z tematem i uważnie
                                      r
                                                                        słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
                                      ci o ich maskotkach
                                                                          stara się dzielić swoimi zabawkami z innymi
                                                                      f
                                      zorganizowanie Kącika Pluszowego Misia
                                    y
                                                                        dziećmi (II 9; III 5)
                                      w sali przedszkolnej
                                    y  zabawa dramowa „Miś do misia”  f   korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                                                        nastycznych (I 5)
                                    y  zabawa sensoryczna „Mój miś”   f   reaguje na umówiony sygnał (I 5)
                                    y  wyjście do sklepu z zabawkami
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Drwale i lisy”
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Hip – hop”
                  Aktywność poranna   y  zabawa powitalna             f   próbuje układać obrazek z kilku elementów
                  i popołudniowa    y  ozsypanka obrazkowa – doskonalenie per-  (IV 11)
                                      r
                                      cepcji wzrokowej
                  I 7, 9; IV 11, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XII  f   próbuje kolorować rysunek, mieszcząc się
                                                                        w konturze (I 7, 9)
               PRZYJACIELE KUBUSIA PUCHATKA  Zajęcia główne  y  zabawa plastyczna „Malujemy misia”      f   słucha fragmentów opowiadań o treści bliskiej
                                                                          grupuje obiekty według kryterium koloru
                                      zabawa ruchowa rzutna „Celowanie do ob-
                                    y
                                                                      f
                                      ręczy”
                                                                        (IV 12)
                                                                        dzieciom (III 8; IV 3)
                                      zabawa matematyczna „Segregacja”
                                    y
                                                                          odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
                                                                      f
                                      słuchanie fragmentów książki A. A. Milne’a
                                    y
                                                                        chanego utworu (IV 2)
                                      Kubuś Puchatek
                  III 8; IV 1, 2, 3, 8
                                                                          dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                      f
                                      zabawa dydaktyczna „Poznajemy postacie”
                                    y
                                                                        utworu (IV 2)
                                      zabawa ruchowa „Przyjaciele Kubusia Pu-
                                    y
                                      chatka” – naśladowanie sposobu poruszania
                                                                        haterów utworu (IV 1)
                                      się bohaterów
                                                                          zna bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
                                                                      f
                                    y  wykonanie pracy plastycznej – wyklejanie   f   naśladuje sposób poruszania się wybranych bo-
                                                                        (IV 3)
               Wtorek                 sylwety misia drobnymi ziarnami kaszy   f   tworzy prace plastyczne techniką wyklejanki
                                      (KA, k. 6)
                                                                        (IV 8)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa skoczna „Jestem zającz-  f   umie podskakiwać w dowolny sposób (I 5)
                  I 5                 kiem”
                                    y  zabawa „Wejdź do koła”
                  Aktywność poranna    zabawa plastyczna „Układamy misia” – do-    układa proste kompozycje płaskie z figur geo-
                  i popołudniowa    y  skonalenie sprawności grafomotorycznych  f  metrycznych – kół (IV 11)
             Środa   MIŚ JEST   CHORY  IV 2, 3, 5, 11  y  zabawa „Czarny!” – rozwijanie percepcji   f   wypowiada się na temat treści oglądanych ob-
                                                                        razków; wymienia osoby i przedmioty (IV 2, 5)
                                      wzrokowej
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XII
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107