Page 99 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 99

TYDZIEŃ 10  •  Mali konstruktorzy  •  97



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa dydaktyczna „Koło”      f   wyszukuje kształt koła w przedmiotach codzien-
                    I 5; IV 7, 12, 15  y  zabawa „Magiczne kółko”         nego użytku (IV 12)
                                      y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 12  f   próbuje klasyfikować przedmioty według kształ-
                                        zabawa matematyczna – segregowanie sza-
                                                                          tu (IV 12)
               CO JEST    W KSZTAŁCIE KOŁA?  y  zabawa ruchowa „Nasze koła”   f   odtwarza rytm za pomocą ruchu oraz wywołując
                                        blonów figur geometrycznych na: koła i po-
                                        zostałe figury
                                                                          efekty akustyczne (IV 7)
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowo-muzycznych
                                                                        f
                                                                          (I 5; IV 7)
               Środa                  y y y  utrwalanie piosenki Tańczące kalosze (CD)  f   rozpoznaje dźwięk i nazywa wybrane instrumen-
                                        zabawy rytmiczne
                                        rozwiązywanie zagadek o instrumentach
                                                                          ty perkusyjne (IV 7)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w chowanego – zabawa tradycyjna  f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                    III 5             y  zabawa ruchowa z mocowaniem „Ciągnij
                                        wózek”
                    Aktywność poranna   y  zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo-  f   przestrzega reguł gry w zabawach ruchowych
                    i popołudniowa      toryki                            (III 5)
                    III 5; IV 11, 12, 13  y  zabawy z chustą animacyjną „Przejdź pod   f   wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
                                        chustą”                         f   rozumie pojęcia wielkości: wysoki – niski i ich
                                                                          używa (IV 12)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw X  f   próbuje szacować wielkość przedmiotów (IV 13)
                                        zabawa z chustą animacyjną „Muzyczna chu-
                KWADRATY I KWADRACIKI  Zajęcia główne  y y y  zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża”  f   próbuje wyszukiwać kształt kwadratu w przed-
                                        sta”
                                                                           rozpoznaje figurę geometryczną – kwadrat –
                                                                        f
                                                                          wśród innych figur, nie nazywając jej (IV 12)
                                        zabawa ruchowo-naśladowcza – dzieci na-
                                        śladują czynności pacynki animowanej przez
                                                                          miotach codziennego użytku (IV 12)
                                                                           próbuje klasyfikować przedmioty według kształ-
                                        N.
                                                                        f
                                                                          tu (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Kwadrat”
                                                                           powtarza krótkie rymowanki i próbuje ilustrować
                    IV 2, 5, 12
                                        rysowanie palcem (w powietrzu, na podło-
                                      y
                                                                          je ruchem zgodnie z instrukcją (IV 2, 5)
                                        dze, na plecach kolegi) kwadratu zgodnie
                                                                        f
                                        z tekstem rymowanki             f   wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                           jest zainteresowane przyrodą – obserwuje, zada-
                                                                        f
                Czwartek              y y  układanie kotka z figur geometrycznych we-    uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        zabawa słowna „Kwadrat jak…”
                                                                          je pytania na temat najbliższego otoczenia (IV
                                                                          18)
                                        dług wzoru (KA, k. 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Przytul drzewo” – rozwi-  f
                    I 5; IV 18          janie wrażliwości dotykowej, doświadczanie
                                        przyrody
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na
                                        mecie”
                    Aktywność poranna   y  zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo-  f   uczestniczy w zabawach polegających na powta-
                    i popołudniowa      toryki                            rzaniu gestów (I 5)
                    I 5; IV 2, 12     y  zabawa matematyczna – liczenie i porząd-  f   grupuje obiekty w sensowny sposób w czasie
                                        kowanie okazów zgromadzonych w kąciku   zabawy w sali przedszkolnej (IV 12)
                                        przyrody                        f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych or-
                                                                          ganizowanych przez N. (I 5)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw X  f   próbuje określić przeznaczenie przedmiotów co-
                Kolorowe trójkąty     y y  zabawa dydaktyczna „Skrzynia skarbów” –   f   rozpoznaje figurę geometryczną – trójkąt – wśród
                                        zabawa plastyczna „Zamień kółko w coś in-
                                                                          dziennego użytku (IV 2)
                                        nego” – rozwijanie inwencji twórczej
                                                                          innych figur, nie nazywając jej (IV 12)
                                        określanie przeznaczenia przedmiotów co-
                                        dziennego użytku
                                                                           próbuje wyszukiwać kształt trójkąta w przed-
                                                                        f
                                                                          miotach codziennego użytku (IV 12)
                                        zabawa w kole „Wpadłem do studni”
                Piątek   Zajęcia główne  y y  prezentacja nowej figury geometrycznej –   f   układa dowolną kompozycję płaską z trójkątów
                                                                          (IV 11)
                    I 5; IV 2, 11, 12
                                        trójkąta
                                                                           próbuje dzielić wyrazy na sylaby z jednoczesnym
                                                                        f
                                        wykonanie „Trójkątnego obrazka”
                                                                          ich wystukiwaniem klockiem o podłogę (IV 2)
                                      y  zabawa słuchowa                f   korzysta w ustalony sposób z przyborów gimna-
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X  stycznych (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem skoku „Skaczące wie-  f   sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na
                    I 5                 wiórki”                           zbiórkę (I 5)
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Pajacyk”
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104