Page 99 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 99
TYDZIEŃ 10 • Mali konstruktorzy • 97
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Koło” f wyszukuje kształt koła w przedmiotach codzien-
I 5; IV 7, 12, 15 y zabawa „Magiczne kółko” nego użytku (IV 12)
y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 12 f próbuje klasyfikować przedmioty według kształ-
zabawa matematyczna – segregowanie sza-
tu (IV 12)
CO JEST W KSZTAŁCIE KOŁA? y zabawa ruchowa „Nasze koła” f odtwarza rytm za pomocą ruchu oraz wywołując
blonów figur geometrycznych na: koła i po-
zostałe figury
efekty akustyczne (IV 7)
uczestniczy w zabawach ruchowo-muzycznych
f
(I 5; IV 7)
Środa y y y utrwalanie piosenki Tańczące kalosze (CD) f rozpoznaje dźwięk i nazywa wybrane instrumen-
zabawy rytmiczne
rozwiązywanie zagadek o instrumentach
ty perkusyjne (IV 7)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa w chowanego – zabawa tradycyjna f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
III 5 y zabawa ruchowa z mocowaniem „Ciągnij
wózek”
Aktywność poranna y zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo- f przestrzega reguł gry w zabawach ruchowych
i popołudniowa toryki (III 5)
III 5; IV 11, 12, 13 y zabawy z chustą animacyjną „Przejdź pod f wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
chustą” f rozumie pojęcia wielkości: wysoki – niski i ich
używa (IV 12)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw X f próbuje szacować wielkość przedmiotów (IV 13)
zabawa z chustą animacyjną „Muzyczna chu-
KWADRATY I KWADRACIKI Zajęcia główne y y y zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża” f próbuje wyszukiwać kształt kwadratu w przed-
sta”
rozpoznaje figurę geometryczną – kwadrat –
f
wśród innych figur, nie nazywając jej (IV 12)
zabawa ruchowo-naśladowcza – dzieci na-
śladują czynności pacynki animowanej przez
miotach codziennego użytku (IV 12)
próbuje klasyfikować przedmioty według kształ-
N.
f
tu (IV 12)
zabawa ruchowa „Kwadrat”
powtarza krótkie rymowanki i próbuje ilustrować
IV 2, 5, 12
rysowanie palcem (w powietrzu, na podło-
y
je ruchem zgodnie z instrukcją (IV 2, 5)
dze, na plecach kolegi) kwadratu zgodnie
f
z tekstem rymowanki f wypowiada się na określony temat (IV 2)
jest zainteresowane przyrodą – obserwuje, zada-
f
Czwartek y y układanie kotka z figur geometrycznych we- uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa słowna „Kwadrat jak…”
je pytania na temat najbliższego otoczenia (IV
18)
dług wzoru (KA, k. 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Przytul drzewo” – rozwi- f
I 5; IV 18 janie wrażliwości dotykowej, doświadczanie
przyrody
y zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na
mecie”
Aktywność poranna y zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo- f uczestniczy w zabawach polegających na powta-
i popołudniowa toryki rzaniu gestów (I 5)
I 5; IV 2, 12 y zabawa matematyczna – liczenie i porząd- f grupuje obiekty w sensowny sposób w czasie
kowanie okazów zgromadzonych w kąciku zabawy w sali przedszkolnej (IV 12)
przyrody f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych or-
ganizowanych przez N. (I 5)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw X f próbuje określić przeznaczenie przedmiotów co-
Kolorowe trójkąty y y zabawa dydaktyczna „Skrzynia skarbów” – f rozpoznaje figurę geometryczną – trójkąt – wśród
zabawa plastyczna „Zamień kółko w coś in-
dziennego użytku (IV 2)
nego” – rozwijanie inwencji twórczej
innych figur, nie nazywając jej (IV 12)
określanie przeznaczenia przedmiotów co-
dziennego użytku
próbuje wyszukiwać kształt trójkąta w przed-
f
miotach codziennego użytku (IV 12)
zabawa w kole „Wpadłem do studni”
Piątek Zajęcia główne y y prezentacja nowej figury geometrycznej – f układa dowolną kompozycję płaską z trójkątów
(IV 11)
I 5; IV 2, 11, 12
trójkąta
próbuje dzielić wyrazy na sylaby z jednoczesnym
f
wykonanie „Trójkątnego obrazka”
ich wystukiwaniem klockiem o podłogę (IV 2)
y zabawa słuchowa f korzysta w ustalony sposób z przyborów gimna-
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X stycznych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem skoku „Skaczące wie- f sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na
I 5 wiórki” zbiórkę (I 5)
y zabawa ruchowa skoczna „Pajacyk”