Page 94 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 94
92 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
Sposób Zadania osoby Osoba
dokumentacji dokumentującej odpowiedzialna
Temat Planowane wydarzenia, propozycje (zdjęcia, rysunki, (np. przygotowanie za zadanie
dnia zajęć z dziećmi opisy) ilustracji) (wydarzenie)
y Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi- y Zdjęcia dokumen- y Przyniesienie y N.
czeń porannych). tujące działania pluszowego misia. y Dzieci.
y Wysłuchanie opowiadania Miś Wesołek. N. prezen- dzieci. y Zaplanowanie
tuje dzieciom pluszowego misia, którego przyniósł wyjścia
specjalnie na dzisiejsze zajęcia, i zaczyna opowiadać. do centrum za-
baw.
Miś Wesołek KP1, k. 8.
Pewnego dnia pani weszła do sali, trzymając du- y
żego pluszowego misia z czerwonym noskiem.
Dzieci bardzo się ucieszyły, że dostaną nową za-
bawkę i radośnie zaczęły podskakiwać.
5. Jakimi zabawkami chcemy się bawić? zabawek i powiedziała.
– Ale piękna, nowa zabawka! – krzyknął
przejęty Trampolinek.
Pani posadziła misia na półce obok innych
– Proponuję wam, żebyśmy urządzili konkurs
na imię dla misia.
– Może Lolek? – powiedział Marek.
– Nie…, lepiej Teodor – zaproponowała Ula.
– Mi się wydaje, że to będzie Miśpolinek! – po-
wiedział dumny ze swojego pomysłu Trampolinek.
Dzieci długo nie mogły się zdecydować na żadne
imię. W końcu pani zaproponowała, żeby
dobrze przyjrzały się misiowi i powiedziały, co
im się w nim najbardziej podoba.
– Chyba wesoły uśmiech – zawołały zgodnie
przedszkolaki.
– W takim razie nazwijmy go Wesołek! Czy
wszyscy się zgadzają? – zapytał Trampolinek.
Dzieci zaklaskały w dłonie na znak, że zgadzają
się na tę propozycję. Odtąd miś Wesołek stał się
jedną z ich ulubionych mięciutkich przytulanek.
Jego uśmiechnięty pyszczek codziennie witał
wszystkich w przedszkolu.
y Wyjście do pobliskiego centrum zabaw dla dzieci.
y Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 8. Dzieci porównu-
ją wielkość pajacyków i otaczają je pętlami
5. Jakimi zabawkami chcemy się bawić? y y y Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII (zob. Zestawy
w odpowiednich kolorach.
Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota ku-
y
la” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
ćwiczeń gimnastycznych).
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
Rozmowa z dziećmi podsumowująca zajęcia w tym
tygodniu – ewaluacja projektu. N. zadaje pytania:
Co wam się podobało (nie podobało) na zajęciach
w tym tygodniu? Dlaczego? O jakich zabawkach ma-
rzycie? Jakimi zabawkami chcielibyście się bawić?
Jakie zabawki wolicie dawne czy nowoczesne?
Dlaczego?