Page 94 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 94

92  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



                                                               Sposób        Zadania osoby      Osoba
                                                            dokumentacji     dokumentującej   odpowiedzialna
           Temat       Planowane wydarzenia, propozycje    (zdjęcia, rysunki,   (np. przygotowanie   za zadanie
            dnia               zajęć z dziećmi                  opisy)          ilustracji)   (wydarzenie)

                  y  Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi-  y  Zdjęcia dokumen-  y  Przyniesienie   y  N.
                   czeń porannych).                         tujące działania   pluszowego misia.  y  Dzieci.
                  y  Wysłuchanie opowiadania Miś Wesołek. N. prezen-  dzieci.  y  Zaplanowanie
                   tuje dzieciom pluszowego misia, którego przyniósł         wyjścia
                   specjalnie na dzisiejsze zajęcia, i zaczyna opowiadać.    do centrum za-
                                                                             baw.
                  Miś Wesołek                                                KP1, k. 8.
                  Pewnego dnia pani weszła do sali, trzymając du-           y
                  żego pluszowego misia z czerwonym noskiem.
                  Dzieci bardzo się ucieszyły, że dostaną nową za-
                  bawkę i radośnie zaczęły podskakiwać.
              5. Jakimi zabawkami chcemy się bawić?  zabawek i powiedziała.
                    – Ale piękna, nowa zabawka! – krzyknął
                  przejęty Trampolinek.
                    Pani posadziła misia na półce obok innych

                    – Proponuję wam, żebyśmy urządzili konkurs
                  na imię dla misia.
                    – Może Lolek? – powiedział Marek.
                    – Nie…, lepiej Teodor – zaproponowała Ula.
                    – Mi się wydaje, że to będzie Miśpolinek! – po-
                  wiedział dumny ze swojego pomysłu Trampolinek.
                    Dzieci długo nie mogły się zdecydować na żadne
                  imię. W końcu pani zaproponowała, żeby
                  dobrze przyjrzały się misiowi i powiedziały, co
                  im się w nim najbardziej podoba.
                    – Chyba wesoły uśmiech – zawołały zgodnie
                  przedszkolaki.
                    – W takim razie nazwijmy go Wesołek! Czy
                  wszyscy się zgadzają? – zapytał Trampolinek.
                    Dzieci zaklaskały w dłonie na znak, że zgadzają
                  się na tę propozycję. Odtąd miś Wesołek stał się
                  jedną z ich ulubionych mięciutkich przytulanek.
                  Jego uśmiechnięty pyszczek codziennie witał
                  wszystkich w przedszkolu.
                  y  Wyjście do pobliskiego centrum zabaw dla dzieci.
                  y  Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 8. Dzieci porównu-
                   ją wielkość  pajacyków i  otaczają je pętlami
              5. Jakimi zabawkami chcemy się bawić?  y y y  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII (zob. Zestawy
                   w odpowiednich kolorach.
                    Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota ku-
                  y
                   la” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
                   ćwiczeń gimnastycznych).
                    Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                   ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                   działania i pozostawienie porządku po skończonej
                   zabawie.
                    Rozmowa z dziećmi podsumowująca zajęcia w tym
                   tygodniu – ewaluacja projektu. N. zadaje pytania:
                   Co wam się podobało (nie podobało) na  zajęciach
                   w tym tygodniu? Dlaczego? O jakich zabawkach ma-
                   rzycie? Jakimi zabawkami chcielibyście się bawić?
                   Jakie zabawki wolicie dawne czy nowoczesne?
                   Dlaczego?
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99