Page 89 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 89

TYDZIEŃ 8  •  Nasze zabawki  •  87



            Przebieg zajęć:
            1.  Pogadanka z dyrektorem przedszkola (gościem) na temat zabaw tradycyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek.
              Wspólne zabawy z dyrektorem przedszkola.
            2.  Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”. N. odtwarza z płyty odgłosy różnych zabawek (lub stoi ukryty za parawanem
              i porusza zabawkami, włącza je, nakręca itp., żeby wydały dźwięk), a dzieci odgadują, co to jest, np.: grzechotka, odbija-
              nie piłki, samochód policyjny, bączek, płacz lalki.
            3.  Praca techniczna „Grzechotki”. Dzieci umieszczają w małych plastikowych butelkach drobne elementy: kamyki, ryż, ka-
              szę lub groch. Zakręcają butelki nakrętką. Mogą je okleić kolorowym papierem samoprzylepnym.
            4.  Zabawa „Orkiestra perkusyjna”. Dzieci grają na samodzielnie wykonanych grzechotkach, potrząsając lub uderzając nimi
              o podłogę. N. może włączyć dowolną melodię, której dzieci wygrywają rytm.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z chustą animacyjną „Skaczący kasztanek”. Dzieci trzymają chustę, na której leżą kasztany. Falują chustą, pod-
              bijając kasztany i uważając, żeby nie spadły na ziemię. Rozwijanie koordynacji ruchów.
              x Zabawa manipulacyjna „Pociągi”. Dzieci układają liście, kasztany lub żołędzie znalezione w ogrodzie przedszkolnym
              w rzędy (jeden za drugim).




            PIĄTEK   emat:  Jakimi zabawkami chcemy się bawić?
                          t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawa muzyczna „Akompania-
            ment” – wygrywanie na grzechotkach rytmu piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII.
            Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula”. Praca plastyczna „Miś Wesołek” – malowanie farbami lub rysunek
            kredkami pastelowymi. Zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, manualna, ruchowa – jakimi zabawkami chcemy się bawić? Wysłuchanie
            opowiadania Miś Wesołek. Rozmowa na temat opowiadania. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – utrwalanie pojęć: duży, mały.
            Zabawa plastyczna „Ułóż misia Wesołka” – wyklejanie postaci misia z gotowych elementów. Zabawa manualna „Co to jest?”
            – rozwijanie zmysłu dotyku. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 8; IV 2, 3, 13

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa rzutna „Piłka do kosza”. Zabawa z chustą animacyjną „Fale na morzu”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozosta-
              wienie porządku po skończonej zabawie.
              x Zabawa muzyczna „Akompaniament”. Dzieci wygrywają rytm piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD) na grze-
              chotkach wykonanych poprzedniego dnia.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Praca plastyczna „Miś Wesołek”. Dzieci malują farbami lub rysują kredkami pastelowymi, jak wyobrażają sobie misia
              Wesołka.
              x Zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94