Page 89 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 89
TYDZIEŃ 8 • Nasze zabawki • 87
Przebieg zajęć:
1. Pogadanka z dyrektorem przedszkola (gościem) na temat zabaw tradycyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek.
Wspólne zabawy z dyrektorem przedszkola.
2. Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”. N. odtwarza z płyty odgłosy różnych zabawek (lub stoi ukryty za parawanem
i porusza zabawkami, włącza je, nakręca itp., żeby wydały dźwięk), a dzieci odgadują, co to jest, np.: grzechotka, odbija-
nie piłki, samochód policyjny, bączek, płacz lalki.
3. Praca techniczna „Grzechotki”. Dzieci umieszczają w małych plastikowych butelkach drobne elementy: kamyki, ryż, ka-
szę lub groch. Zakręcają butelki nakrętką. Mogą je okleić kolorowym papierem samoprzylepnym.
4. Zabawa „Orkiestra perkusyjna”. Dzieci grają na samodzielnie wykonanych grzechotkach, potrząsając lub uderzając nimi
o podłogę. N. może włączyć dowolną melodię, której dzieci wygrywają rytm.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z chustą animacyjną „Skaczący kasztanek”. Dzieci trzymają chustę, na której leżą kasztany. Falują chustą, pod-
bijając kasztany i uważając, żeby nie spadły na ziemię. Rozwijanie koordynacji ruchów.
x Zabawa manipulacyjna „Pociągi”. Dzieci układają liście, kasztany lub żołędzie znalezione w ogrodzie przedszkolnym
w rzędy (jeden za drugim).
PIĄTEK emat: Jakimi zabawkami chcemy się bawić?
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawa muzyczna „Akompania-
ment” – wygrywanie na grzechotkach rytmu piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII.
Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula”. Praca plastyczna „Miś Wesołek” – malowanie farbami lub rysunek
kredkami pastelowymi. Zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, manualna, ruchowa – jakimi zabawkami chcemy się bawić? Wysłuchanie
opowiadania Miś Wesołek. Rozmowa na temat opowiadania. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – utrwalanie pojęć: duży, mały.
Zabawa plastyczna „Ułóż misia Wesołka” – wyklejanie postaci misia z gotowych elementów. Zabawa manualna „Co to jest?”
– rozwijanie zmysłu dotyku. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 8; IV 2, 3, 13
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa rzutna „Piłka do kosza”. Zabawa z chustą animacyjną „Fale na morzu”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozosta-
wienie porządku po skończonej zabawie.
x Zabawa muzyczna „Akompaniament”. Dzieci wygrywają rytm piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD) na grze-
chotkach wykonanych poprzedniego dnia.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Praca plastyczna „Miś Wesołek”. Dzieci malują farbami lub rysują kredkami pastelowymi, jak wyobrażają sobie misia
Wesołka.
x Zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach.