Page 92 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 92

90  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          II. REALIZACJA PROJEKTU

                                                               Sposób        Zadania osoby      Osoba
                                                            dokumentacji     dokumentującej   odpowiedzialna
           Temat       Planowane wydarzenia, propozycje    (zdjęcia, rysunki,   (np. przygotowanie   za zadanie
            dnia               zajęć z dziećmi                  opisy)          ilustracji)   (wydarzenie)
                  y  Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi-  y  Rysunki dzieci   y  Prezentacja przez   y  N.
                   czeń porannych).                         przedstawiające ich   N. jego ulubionej   y  Dzieci.
                  y  Rozmowa na temat zabawek. N. informuje dzieci,   ulubione    zabawki.
                   że to właśnie im będzie poświęcony ten tydzień.   zabawki.  y  Przygotowanie
                  y  Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulu-  y  Zdjęcia dokumen-  obrazków
                   bionych zabawek przyniesionych z domu. Każde   tujące działania   do kolorowania.
                   dziecko opowiada o swojej zabawce. Mówi, jak się   dzieci.  y  Wykonanie
                   nią bawi, i podaje jej imię.                              wystawy dla  ro-
                  y  Zabawy dowolne zabawkami – indywidualne lub             dziców.
                   w małych zespołach; inicjowanie zabaw przez N.           y  Przygotowanie
                  y y  Rysowanie kredkami „Moja ulubiona zabawka”.           ilustracji zabawek
              1. Moja ukochana zabawka  y  Zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej zabaw-
                                                                             do zagadek obraz-
                   Umieszczenie prac na wystawie dla rodziców.
                                                                             kowych.
                    N. prezentuje swoją ulubioną zabawkę albo opowia-
                   da dzieciom, czym lubił się bawić w dzieciństwie.
                   ce”. Dzieci mówią kilka miłych słów do swojej za-
                   bawki, np.: Lubię się tobą bawić.

                   bawki. Samorzutne wypowiedzi dzieci na ich temat.
                    Zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”. N. pokazuje
                  y y  Kolorowanie obrazków przedstawiających różne za-
                   obrazki z zabawkami, a dzieci je nazywają, np.: kloc-
                   ki, pociąg, kręgle.
                  y  Zabawa tradycyjna „Co zniknęło?” (zob. Zestawy
                   gier i zabaw ruchowych).
                  y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                   ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                   działania i pozostawienie porządku po skończonej
                   zabawie.
                  y  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII (zob. Zestawy
                   ćwiczeń gimnastycznych).
                  y  Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi-  y  Prezentacja multi-  y  Wykonanie pre-  y  N.
                   czeń porannych).                         medialna na temat   zentacji     y  Dzieci.
                  y  Prezentacja multimedialna na temat nowoczes nych   nowoczesnych   multimedialnej na  y  Ekspert.
                   zabawek (np.: zdalnie sterowanych, mechanicznych,   zabawek.  temat współcze-
                   robotów, gier komputerowych).          y  Zdjęcia zabawek.  snych zabawek.
                  y  Pokaz działania zabawki zdalnie sterowanej, np. przez  y  Prace plastyczne   y  Przygotowanie
                   N. lub eksperta (chętnego tatę, starszego ucznia,   dzieci.   Zaproszenie
                                                                             zabawki zdalnie
              2. Nowoczesne zabawki  y y  Kolorowanie obrazków przedstawiających różne   y y  Przygotowanie
                                                                             sterowanej.
                   studenta lub inną osobę dorosłą).
                    Zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki”. Dzieci
                                                                             eksperta.
                   malują farbami na dużych arkuszach papieru; praca
                   indywidualna jednolita.
                                                                             obrazków
                                                                             do kolorowania
                   współ czesne zabawki. Samorzutne wypowiedzi
                   dzieci.
                    Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
                                                                             współczesne
                  y
                   (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).                    przedstawiających
                                                                             zabawki.
                  y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                   ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                   działania i pozostawienie porządku po skończonej
                   zabawie.
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97