Page 92 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 92
90 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
II. REALIZACJA PROJEKTU
Sposób Zadania osoby Osoba
dokumentacji dokumentującej odpowiedzialna
Temat Planowane wydarzenia, propozycje (zdjęcia, rysunki, (np. przygotowanie za zadanie
dnia zajęć z dziećmi opisy) ilustracji) (wydarzenie)
y Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi- y Rysunki dzieci y Prezentacja przez y N.
czeń porannych). przedstawiające ich N. jego ulubionej y Dzieci.
y Rozmowa na temat zabawek. N. informuje dzieci, ulubione zabawki.
że to właśnie im będzie poświęcony ten tydzień. zabawki. y Przygotowanie
y Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulu- y Zdjęcia dokumen- obrazków
bionych zabawek przyniesionych z domu. Każde tujące działania do kolorowania.
dziecko opowiada o swojej zabawce. Mówi, jak się dzieci. y Wykonanie
nią bawi, i podaje jej imię. wystawy dla ro-
y Zabawy dowolne zabawkami – indywidualne lub dziców.
w małych zespołach; inicjowanie zabaw przez N. y Przygotowanie
y y Rysowanie kredkami „Moja ulubiona zabawka”. ilustracji zabawek
1. Moja ukochana zabawka y Zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej zabaw-
do zagadek obraz-
Umieszczenie prac na wystawie dla rodziców.
kowych.
N. prezentuje swoją ulubioną zabawkę albo opowia-
da dzieciom, czym lubił się bawić w dzieciństwie.
ce”. Dzieci mówią kilka miłych słów do swojej za-
bawki, np.: Lubię się tobą bawić.
bawki. Samorzutne wypowiedzi dzieci na ich temat.
Zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”. N. pokazuje
y y Kolorowanie obrazków przedstawiających różne za-
obrazki z zabawkami, a dzieci je nazywają, np.: kloc-
ki, pociąg, kręgle.
y Zabawa tradycyjna „Co zniknęło?” (zob. Zestawy
gier i zabaw ruchowych).
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII (zob. Zestawy
ćwiczeń gimnastycznych).
y Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi- y Prezentacja multi- y Wykonanie pre- y N.
czeń porannych). medialna na temat zentacji y Dzieci.
y Prezentacja multimedialna na temat nowoczes nych nowoczesnych multimedialnej na y Ekspert.
zabawek (np.: zdalnie sterowanych, mechanicznych, zabawek. temat współcze-
robotów, gier komputerowych). y Zdjęcia zabawek. snych zabawek.
y Pokaz działania zabawki zdalnie sterowanej, np. przez y Prace plastyczne y Przygotowanie
N. lub eksperta (chętnego tatę, starszego ucznia, dzieci. Zaproszenie
zabawki zdalnie
2. Nowoczesne zabawki y y Kolorowanie obrazków przedstawiających różne y y Przygotowanie
sterowanej.
studenta lub inną osobę dorosłą).
Zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki”. Dzieci
eksperta.
malują farbami na dużych arkuszach papieru; praca
indywidualna jednolita.
obrazków
do kolorowania
współ czesne zabawki. Samorzutne wypowiedzi
dzieci.
Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
współczesne
y
(zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych). przedstawiających
zabawki.
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.