Page 93 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 93

TYDZIEŃ 8  •  Scenariusze zajęć realizowane metodą projektu   •  91







                                                                 Sposób        Zadania osoby      Osoba
                                                              dokumentacji    dokumentującej   odpowiedzialna
             Temat       Planowane wydarzenia, propozycje    (zdjęcia, rysunki,   (np. przygotowanie   za zadanie
             dnia                zajęć z dziećmi                 opisy)          ilustracji)    (wydarzenie)
                   y  Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi-  y  Zdjęcia, obrazki,   y  Zorganizowanie   y  N.
                     czeń porannych).                        ilustracje dawnych   wyjścia do mu-  y  Dzieci.
                   y  Wyjście do muzeum zabawek lub na wystawę daw-  zabawek.   zeum zabawek.  y  Rodzice
                     nych zabawek (zajęcia muzealne), spotkanie z eks-  y  Zdjęcia dokumen-  y  Zaproszenie    (dziadkowie).
                     pertem.                                 tujące pracę dzieci.  ekspertów.
                   y  Zaproszenie do przedszkola kilku rodziców (babć,       y  Zgromadzenie
                     dziadków) – ekspertów, którzy przyniosą dawne             dawnych zabawek.
                     zabawki i opowiedzą o swoich zabawach z dzieciń-        y  Przygotowanie
                3. Zabawki naszych rodziców  y  Oglądanie zdjęć (ilustracji) przedstawiających daw-  y  Przygotowanie
                                                                               zdjęć, obrazków,
                     stwa.
                     Wspólna zabawa rodziców i  dzieci dawnymi
                                                                               ilustracji dawnych
                   y
                     zabawkami.
                                                                               zabawek.
                                                                               obrazków
                     ne zabawki.
                     Wyklejanie kawałkami papieru kolorowego kontu-
                                                                               do wykle jania
                   y
                     rów przedstawiających różne dawne zabawki. Samo-
                                                                               przedstawia jących
                     rzutne wypowiedzi dzieci.
                     Zabawa tradycyjna „Rakieta” (zob. Zestawy gier
                   y
                     i zabaw ruchowych).                                       dawne zabawki.
                   y  Zabawa matematyczna „Policz, ile”. Dzieci samo-
                     dzielnie lub przy pomocy N. przeliczają zabawki na
                     półkach.
                   y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                     ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                     działania i pozostawienie porządku po skończonej
                     zabawie.
                   y  Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi-  y  Wykonane przez   y  Zaproszenie dy-  y  N.
                     czeń porannych).                        dzieci grzechotki.  rektora      y  Dzieci.
                   y  Pogadanka z dyrektorem przedszkola (ekspertem)  y  Zdjęcia dokumen-  przedszkola (eks-  y  Dyrektor
                     na temat zabaw tradycyjnych, czyli sposobów ba-  tujące działania   perta).  przedszkola.
                     wienia się bez zabawek. Wspólne zabawy z dyrek-  dzieci.  y  Przygotowanie
                     torem.                                                    odgłosów różnych
                   y  Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”,         zabawek.
                     „Uciekaj myszko do dziury” (zob. Zestawy gier i za-     y  Przygotowanie
                     baw ruchowych).                                           plastikowych
                   y  Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”. N. odtwarza           butelek dla każde-
                4. Zabawy tradycyjne  y  Praca techniczna „Grzechotki”. Dzieci umieszczają   drobnych elemen-
                                                                               go dziecka oraz
                     odgłosy z płyty (lub prezentuje je ukryty za parawa-
                     nem, a dzieci odgadują, co to jest, np.: grzechotka,
                     odbijanie piłki, samochód policyjny, płacz lalki.
                                                                               tów do ich
                                                                               wypełnienia.
                     w małych plastikowych butelkach drobne elementy:
                     kamyki, ryż, kaszę lub groch. Zakręcają butelki na-
                     krętką. Mogą je okleić kolorowym papierem samo-
                     przylepnym.
                   y  Zabawa „Orkiestra perkusyjna”. Dzieci grają na grze-
                     chotkach, potrząsając lub uderzając nimi o podłogę.
                     N. może włączyć dowolną melodię, której dzieci
                     wygrywają rytm.
                   y  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
                     ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
                     działania i pozostawienie porządku po skończonej
                     zabawie.
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98