Page 93 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 93
TYDZIEŃ 8 • Scenariusze zajęć realizowane metodą projektu • 91
Sposób Zadania osoby Osoba
dokumentacji dokumentującej odpowiedzialna
Temat Planowane wydarzenia, propozycje (zdjęcia, rysunki, (np. przygotowanie za zadanie
dnia zajęć z dziećmi opisy) ilustracji) (wydarzenie)
y Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi- y Zdjęcia, obrazki, y Zorganizowanie y N.
czeń porannych). ilustracje dawnych wyjścia do mu- y Dzieci.
y Wyjście do muzeum zabawek lub na wystawę daw- zabawek. zeum zabawek. y Rodzice
nych zabawek (zajęcia muzealne), spotkanie z eks- y Zdjęcia dokumen- y Zaproszenie (dziadkowie).
pertem. tujące pracę dzieci. ekspertów.
y Zaproszenie do przedszkola kilku rodziców (babć, y Zgromadzenie
dziadków) – ekspertów, którzy przyniosą dawne dawnych zabawek.
zabawki i opowiedzą o swoich zabawach z dzieciń- y Przygotowanie
3. Zabawki naszych rodziców y Oglądanie zdjęć (ilustracji) przedstawiających daw- y Przygotowanie
zdjęć, obrazków,
stwa.
Wspólna zabawa rodziców i dzieci dawnymi
ilustracji dawnych
y
zabawkami.
zabawek.
obrazków
ne zabawki.
Wyklejanie kawałkami papieru kolorowego kontu-
do wykle jania
y
rów przedstawiających różne dawne zabawki. Samo-
przedstawia jących
rzutne wypowiedzi dzieci.
Zabawa tradycyjna „Rakieta” (zob. Zestawy gier
y
i zabaw ruchowych). dawne zabawki.
y Zabawa matematyczna „Policz, ile”. Dzieci samo-
dzielnie lub przy pomocy N. przeliczają zabawki na
półkach.
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.
y Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwi- y Wykonane przez y Zaproszenie dy- y N.
czeń porannych). dzieci grzechotki. rektora y Dzieci.
y Pogadanka z dyrektorem przedszkola (ekspertem) y Zdjęcia dokumen- przedszkola (eks- y Dyrektor
na temat zabaw tradycyjnych, czyli sposobów ba- tujące działania perta). przedszkola.
wienia się bez zabawek. Wspólne zabawy z dyrek- dzieci. y Przygotowanie
torem. odgłosów różnych
y Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, zabawek.
„Uciekaj myszko do dziury” (zob. Zestawy gier i za- y Przygotowanie
baw ruchowych). plastikowych
y Zabawa słuchowa „Odgłosy zabawek”. N. odtwarza butelek dla każde-
4. Zabawy tradycyjne y Praca techniczna „Grzechotki”. Dzieci umieszczają drobnych elemen-
go dziecka oraz
odgłosy z płyty (lub prezentuje je ukryty za parawa-
nem, a dzieci odgadują, co to jest, np.: grzechotka,
odbijanie piłki, samochód policyjny, płacz lalki.
tów do ich
wypełnienia.
w małych plastikowych butelkach drobne elementy:
kamyki, ryż, kaszę lub groch. Zakręcają butelki na-
krętką. Mogą je okleić kolorowym papierem samo-
przylepnym.
y Zabawa „Orkiestra perkusyjna”. Dzieci grają na grze-
chotkach, potrząsając lub uderzając nimi o podłogę.
N. może włączyć dowolną melodię, której dzieci
wygrywają rytm.
y Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwra-
ca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współ-
działania i pozostawienie porządku po skończonej
zabawie.