Page 98 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 98

96  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 10: Mali konstruktorzy


           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawy manualne – układanie dowolnych   f   układa płaskie kompozycje według własnego
                  i popołudniowa      kompozycji z mozaiki geometrycznej  pomysłu z określnych materiałów (IV 8, 11)
                  III 1; IV 8, 11, 12,   y  ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź różni-  f   dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
                  13, 15              ce” – dostrzeganie różnic między obrazkami  f   dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
                                                                        czynności manipulacyjnych (IV 13)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy (III 1)
               MANIPULUJEMY I KONSTRUUJEMY  Zajęcia główne  y  zabawy paluszkowe „Nazwy palców”  f   zna znaczenie słowa konstruować (IV 2)
                                      zabawy z wykorzystaniem gier, układanek,
                                    y
                                      piramidek i innych zabawek do manipulo-
                                                                          potrafi poprawnie policzyć minimum trzy przed-
                                                                      f
                                      wania
                                                                        mioty (IV 15)
                                                                          zaczyna orientować się, które zmiany są odwra-
                                      zabawa dydaktyczna „Liczymy” – przelicza-
                                    y
                                                                      f
                                                                        calne, a które nie (IV 13)
                                      nie zabawek w sali
                                                                          wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
                                                                      f
                                      rozmowa na temat tego, co to znaczy coś
                                    y
                                                                          uważnie obserwuje i wypowiada się na temat
                                                                      f
                                      konstruować, na czym polega praca kon-
                  I 5; IV 2, 5, 11, 13
                                                                        swojej konstrukcji i prac innych (IV 2, 5, 11)
                                      struktorów
                                    y
                                                                        w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                                      zajęć
                                                                        (I 5)
                                      odwiedziny w najstarszej grupie przedszkol-
                                    y  oglądanie ilustracji związanych z tematem   f   porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
                                      nej – przyglądanie się pracom konstrukcyj-
               Poniedziałek         y  zorganizowanie konkursu na Małego Kon-
                                      nym starszych kolegów
                                      struktora
                                      zabawa konstrukcyjna „Domek dla Tram-
                                    y
                                      polinka”
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Slalom”
                  I 5               y  zabawa ruchowa rzutna „Piłka parzy”
                  Aktywność poranna   y  zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo-  f   chętnie bierze udział w zabawach i zajęciach or-
                  i popołudniowa      toryki                            ganizowanych przez N. (I 5; III 5)
                  I 5; III 5; IV 12  y  zabawy z chustą animacyjną „Kto się scho-  f   uczestniczy w zabawach polegających na powta-
                                      wał?”                             rzaniu gestów (I 5)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   dobiera w pary obrazki o takiej samej treści
               BUDUJEMY WIEŻE  Zajęcia główne  y  gra w memory        f   spostrzega, zapamiętuje i odtwarza proste ukła-
                                                                        (IV 12)
                                      zabawa paluszkowa
                                    y
                                      wymyślanie innego zastosowania różnych
                                                                        dy elementów (IV 12)
                                    y
                                                                          rozumie pojęcia wielkości i ich używa: duży, mały,
                                      przedmiotów codziennego użytku
                                                                      f
                                                                        większy, mniejszy, wysoki, niski (IV 12, 13)
                                      rozmowa na temat obrazków przedstawia-
                                    y
                                                                          rozumie pojęcia określające położenie przedmio-
                                                                      f
                                      jących różnego rodzaju wieże
                                                                        tów w przestrzeni i ich używa: na, pod, za, przed
                  14, 15
               Wtorek   I 5; III 5; IV 12, 13,   y  zabawy konstrukcyjne – budowanie wieży   f   potrafi poprawnie liczyć w zakresie minimum 3
                                                                        (IV 14)
                                      z klocków
                                      wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 11
                                    y
                                                                        (IV 15)
                                    y  zabawa ruchowa „Wysoka – niska wieża”    korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzętów
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Wiewiórki do dziupli”  terenowych podczas zabaw na powietrzu (I 5)
                  I 5; III 5        y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodo-
                                      wego
                  Aktywność poranna   y  zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo-  f   uczestniczy w zabawach polegających na powta-
                                                                        rzaniu gestów (I 5)
                                      toryki
                  i popołudniowa
              CO JEST    W KSZTAŁCIE KOŁA?  I 5; III 8; IV 11  y  zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz?”   f   stara się uważnie słuchać poleceń w trakcie wy-
                                                                        konywania zadań (III 8)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw X
                                    y
                                      zabawa z chustą animacyjną „Znajdź kolor”
                                                                          układa płaskie kompozycje według własnego
                                    y
                                                                      f
                                                                        pomysłu z różnorodnego materiału (IV 11)
              Środa                 y  zabawa manualna „Kwiatek z kółek”   f   przelicza elementy zbioru w zakresie minimum 3
                                      zabawa manualna
                                    y
                                                                        (IV 15)
                                                                          rozpoznaje figurę geometryczną – koło – wśród
                                                                      f
                                                                        innych figur (IV 12)
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103