Page 98 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 98
96 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 10: Mali konstruktorzy
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawy manualne – układanie dowolnych f układa płaskie kompozycje według własnego
i popołudniowa kompozycji z mozaiki geometrycznej pomysłu z określnych materiałów (IV 8, 11)
III 1; IV 8, 11, 12, y ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź różni- f dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
13, 15 ce” – dostrzeganie różnic między obrazkami f dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
czynności manipulacyjnych (IV 13)
y ćwiczenia poranne: Zestaw X f odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy (III 1)
MANIPULUJEMY I KONSTRUUJEMY Zajęcia główne y zabawy paluszkowe „Nazwy palców” f zna znaczenie słowa konstruować (IV 2)
zabawy z wykorzystaniem gier, układanek,
y
piramidek i innych zabawek do manipulo-
potrafi poprawnie policzyć minimum trzy przed-
f
wania
mioty (IV 15)
zaczyna orientować się, które zmiany są odwra-
zabawa dydaktyczna „Liczymy” – przelicza-
y
f
calne, a które nie (IV 13)
nie zabawek w sali
wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
f
rozmowa na temat tego, co to znaczy coś
y
uważnie obserwuje i wypowiada się na temat
f
konstruować, na czym polega praca kon-
I 5; IV 2, 5, 11, 13
swojej konstrukcji i prac innych (IV 2, 5, 11)
struktorów
y
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
zajęć
(I 5)
odwiedziny w najstarszej grupie przedszkol-
y oglądanie ilustracji związanych z tematem f porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
nej – przyglądanie się pracom konstrukcyj-
Poniedziałek y zorganizowanie konkursu na Małego Kon-
nym starszych kolegów
struktora
zabawa konstrukcyjna „Domek dla Tram-
y
polinka”
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Slalom”
I 5 y zabawa ruchowa rzutna „Piłka parzy”
Aktywność poranna y zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo- f chętnie bierze udział w zabawach i zajęciach or-
i popołudniowa toryki ganizowanych przez N. (I 5; III 5)
I 5; III 5; IV 12 y zabawy z chustą animacyjną „Kto się scho- f uczestniczy w zabawach polegających na powta-
wał?” rzaniu gestów (I 5)
y ćwiczenia poranne: Zestaw X f dobiera w pary obrazki o takiej samej treści
BUDUJEMY WIEŻE Zajęcia główne y gra w memory f spostrzega, zapamiętuje i odtwarza proste ukła-
(IV 12)
zabawa paluszkowa
y
wymyślanie innego zastosowania różnych
dy elementów (IV 12)
y
rozumie pojęcia wielkości i ich używa: duży, mały,
przedmiotów codziennego użytku
f
większy, mniejszy, wysoki, niski (IV 12, 13)
rozmowa na temat obrazków przedstawia-
y
rozumie pojęcia określające położenie przedmio-
f
jących różnego rodzaju wieże
tów w przestrzeni i ich używa: na, pod, za, przed
14, 15
Wtorek I 5; III 5; IV 12, 13, y zabawy konstrukcyjne – budowanie wieży f potrafi poprawnie liczyć w zakresie minimum 3
(IV 14)
z klocków
wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 11
y
(IV 15)
y zabawa ruchowa „Wysoka – niska wieża” korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzętów
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Wiewiórki do dziupli” terenowych podczas zabaw na powietrzu (I 5)
I 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodo-
wego
Aktywność poranna y zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej mo- f uczestniczy w zabawach polegających na powta-
rzaniu gestów (I 5)
toryki
i popołudniowa
CO JEST W KSZTAŁCIE KOŁA? I 5; III 8; IV 11 y zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz?” f stara się uważnie słuchać poleceń w trakcie wy-
konywania zadań (III 8)
ćwiczenia poranne: Zestaw X
y
zabawa z chustą animacyjną „Znajdź kolor”
układa płaskie kompozycje według własnego
y
f
pomysłu z różnorodnego materiału (IV 11)
Środa y zabawa manualna „Kwiatek z kółek” f przelicza elementy zbioru w zakresie minimum 3
zabawa manualna
y
(IV 15)
rozpoznaje figurę geometryczną – koło – wśród
f
innych figur (IV 12)