Page 101 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 101
TYDZIEŃ 11 • Mój przyjaciel zwierzak • 99
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y omówienie zasad bezpiecznego poruszania f zwraca się grzecznie do innych w domu,
III 1, 4, 5, 8; IV 1, 7, się poza terenem przedszkola w przedszkolu, na ulicy (III 1, 4)
8, 12, 13, 18 y wycieczka do sklepu zoologicznego f zadaje pytania związane z tematem i uważnie
słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
r
y y ozmowa ze sprzedawcą na temat małych f rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta domo-
zwierząt hodowanych w domach
ZWIERZĘTA DOMOWE y y praca plastyczna „Żółw” (KA, k. 5) f wie, jakich warunków życiowych potrzebują
oglądanie zdjęć, albumów o zwierzętach
we (IV 18)
domowych; rozmowa na temat ich wyglądu,
zwierzęta domowe (IV 8)
trybu życia, sposobu odżywiania się
wykonuje proste prace plastyczne według wzo-
f
zabawa matematyczna „Zwierzęce rytmy”
ru (IV 12)
układa proste rytmy w regularnych układach
nauka piosenki Piesek Tereski (CD)
(IV 13)
zabawy rytmiczne
y y y zabawa matematyczna „Tyle, ile” f potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
f
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne dycznej, stara się przedstawiać treść piosenki,
I 5; IV 19 y zabawa ruchowa równoważna „Skakanka” wykonując proste ruchy (IV 1, 7)
f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
-muzycznych (IV 7)
f próbuje samodzielnie organizować sobie czas
wolny w ogrodzie (I 5; IV 19)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Pchełki” f próbuje porównywać długości, stosując okre-
i popołudniowa y zabawa manualna „Patyczki” ślenia: dłuższy, krótszy (IV 12, 13)
IV 1, 12, 13 y ćwiczenia poranne: Zestaw XI f naśladuje gesty, ruchy, mimikę innych osób
(IV 1)
y y y zabawa ruchowa „Dogoń kotka” f ogląda samodzielnie książki (IV 19)
SKRZYDLACI PRZYJACIELE Zajęcia główne y y y oglądanie zdjęć, albumów o ptakach f próbuje nazywać czynności wykonywane przez
zabawa naśladowcza „Pokaż to, co ja”
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
f
obiekty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
(papugach, kanarkach), które można
III 5; IV 2, 5, 8, 12,
postacie przedstawione na ilustracji (IV 2, 5)
hodować w domu
18; 19
stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada
f
zabawa słuchowa
je na miejsce (III 5)
zabawa dydaktyczna „Kolory papugi”
rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe – pta-
f
ki (kanarek, papuga) (IV 18)
zabawa ruchowa „Spacer sikorek”
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y y ćwiczenie plastyczne „Kolorowe ptaki” f próbuje dzielić wyraz na sylaby poprzez wykla-
skiwanie (IV 2)
IV 1, 8
zabawa plastyczna – rysowanie kolorową
zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
kredą na płytach chodnikowych
f
wykonuje pracę plastyczną techniką wyklejan-
f
ki (IV 8)
f naśladuje sposób poruszania się wybranych
zwierząt (IV 1)
f rysuje kredą na chodniku (IV 8)
Aktywność poranna y oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwa- f rozpoznaje i nazywa zwierzęta – ryby akwario-
i popołudniowa riowych; swobodne wypowiedzi dzieci we (IV 18)
IV 12, 18 y ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampo- f potrafi nakleić elementy i uzupełnić kompozy-
linka”
cję plastyczną, dorysowując elementy (IV 12)
KOLOROWE RYBKI y y y y zabawa ruchowa „Piłeczki” f próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
ćwiczenia poranne: Zestaw XI
maluje farbami za pomocą pędzla określone
kształty (IV 1, 8)
zabawa manualna
f
bezpiecznie posługuje się klejem (III 5)
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
f
Zajęcia główne
r
wykonywaniu wspólnego zadania (III 3)
sobów dbania o akwarium
I 7; III 3, 5; IV 1, 8, y ozmowa na temat ryb akwariowych, spo- f stara się współpracować w małej grupie przy
dobiera obrazki w logiczne pary: zwierzę – jego
f
Piątek 12 y y zabawa plastyczna „Rybki akwariowe” uczestniczy w organizowanych zajęciach rucho-
pokarm (IV 12)
zabawa dydaktyczna „Co jedzą zwierzęta?”
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI f wych w sali i w ogrodzie (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne według upodobań dzieci f przestrzega obowiązujących zasad zabawy (III 5)
I 5; III 5 y zabawa bieżna „Bieg slalomem”