Page 101 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 101

TYDZIEŃ 11  •  Mój przyjaciel zwierzak  •  99



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  omówienie zasad bezpiecznego poruszania   f   zwraca się grzecznie do innych w  domu,
                    III 1, 4, 5, 8; IV 1, 7,   się poza terenem przedszkola  w przedszkolu, na ulicy (III 1, 4)
                    8, 12, 13, 18     y  wycieczka do sklepu zoologicznego  f   zadaje pytania związane z tematem i uważnie
                                                                          słucha odpowiedzi (III 8; IV 2)
                                        r
                                      y y  ozmowa ze sprzedawcą na temat małych   f   rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta domo-
                                        zwierząt hodowanych w domach
                ZWIERZĘTA DOMOWE      y y  praca plastyczna „Żółw”  (KA, k. 5)  f   wie, jakich warunków życiowych potrzebują
                                        oglądanie zdjęć, albumów o zwierzętach
                                                                          we (IV 18)
                                        domowych; rozmowa na temat ich wyglądu,
                                                                          zwierzęta domowe (IV 8)
                                        trybu życia, sposobu odżywiania się
                                                                           wykonuje proste prace plastyczne według wzo-
                                                                        f
                                        zabawa matematyczna „Zwierzęce rytmy”
                                                                          ru (IV 12)
                                                                           układa proste rytmy w regularnych układach
                                        nauka piosenki Piesek Tereski (CD)
                                                                          (IV 13)
                                        zabawy rytmiczne
                                      y y y  zabawa matematyczna „Tyle, ile”  f   potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
                                                                        f
                Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne             dycznej, stara się przedstawiać treść piosenki,
                    I 5; IV 19        y  zabawa ruchowa równoważna „Skakanka”  wykonując proste ruchy (IV 1, 7)
                                                                        f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
                                                                          -muzycznych (IV 7)
                                                                        f   próbuje samodzielnie organizować sobie czas
                                                                          wolny w ogrodzie (I 5; IV 19)
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Pchełki”     f   próbuje porównywać długości, stosując okre-
                    i popołudniowa    y  zabawa manualna „Patyczki”       ślenia: dłuższy, krótszy (IV 12, 13)
                    IV 1, 12, 13      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XI   f   naśladuje gesty, ruchy, mimikę innych osób
                                                                          (IV 1)
                                      y y y  zabawa ruchowa „Dogoń kotka”  f   ogląda samodzielnie książki (IV 19)
                SKRZYDLACI PRZYJACIELE  Zajęcia główne  y y y  oglądanie zdjęć, albumów o ptakach   f   próbuje nazywać czynności wykonywane przez
                                        zabawa naśladowcza „Pokaż to, co ja”
                                        zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                                                                           wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
                                                                        f
                                                                          obiekty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
                                        (papugach, kanarkach), które można
                    III 5; IV 2, 5, 8, 12,
                                                                          postacie przedstawione na ilustracji (IV 2, 5)
                                        hodować w domu
                    18; 19
                                                                           stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada
                                                                        f
                                        zabawa słuchowa
                                                                          je na miejsce (III 5)
                                        zabawa dydaktyczna „Kolory papugi”
                                                                           rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe – pta-
                                                                        f
                                                                          ki (kanarek, papuga) (IV 18)
                                        zabawa ruchowa „Spacer sikorek”
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  ćwiczenie plastyczne „Kolorowe ptaki”  f   próbuje dzielić wyraz na sylaby poprzez wykla-
                                                                          skiwanie (IV 2)
                    IV 1, 8
                                        zabawa plastyczna – rysowanie kolorową
                                                                           zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                                        kredą na płytach chodnikowych
                                                                        f
                                                                           wykonuje pracę plastyczną techniką wyklejan-
                                                                        f
                                                                          ki (IV 8)
                                                                        f   naśladuje sposób poruszania się wybranych
                                                                          zwierząt (IV 1)
                                                                        f   rysuje kredą na chodniku (IV 8)
                    Aktywność poranna   y  oglądanie zdjęć, albumów o rybach akwa-  f   rozpoznaje i nazywa zwierzęta – ryby akwario-
                    i popołudniowa      riowych; swobodne wypowiedzi dzieci  we (IV 18)
                    IV 12, 18         y  ćwiczenie plastyczne „Przyjaciel Trampo-  f   potrafi nakleić elementy i uzupełnić kompozy-
                                        linka”
                                                                          cję plastyczną, dorysowując elementy (IV 12)
                KOLOROWE RYBKI        y y y y  zabawa ruchowa „Piłeczki”  f   próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XI
                                                                           maluje farbami za pomocą pędzla określone
                                                                          kształty (IV 1, 8)
                                        zabawa manualna
                                                                        f
                                                                           bezpiecznie posługuje się klejem (III 5)
                                        zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                        r
                                                                          wykonywaniu wspólnego zadania (III 3)
                                        sobów dbania o akwarium
                    I 7; III 3, 5; IV 1, 8,   y  ozmowa na temat ryb akwariowych, spo-  f   stara się współpracować w małej grupie przy
                                                                           dobiera obrazki w logiczne pary: zwierzę – jego
                                                                        f
                Piątek   12           y y  zabawa plastyczna „Rybki akwariowe”     uczestniczy w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                          pokarm (IV 12)
                                        zabawa dydaktyczna „Co jedzą zwierzęta?”
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XI  f  wych w sali i w ogrodzie (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne według upodobań dzieci  f   przestrzega obowiązujących zasad zabawy (III 5)
                    I 5; III 5        y  zabawa bieżna „Bieg slalomem”
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106