Page 103 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 101
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Kubuś Puchatek” f odpowiada na pytania N. dotyczące treści ob-
i popołudniowa y zabawa ruchowa rzutna „Kręgle” razków (IV 2, 5)
IV 2, 3, 5, 11 y praca z obrazkiem przedstawiającym Ku- f próbuje samodzielnie wymyślać przygody bo-
busia Puchatka i jego przyjaciół haterów utworu (IV 3)
f wie, że należy dbać o zabawki (III 5)
Zajęcia główne y y zabawa słowna „Chory miś” f informuje o napotykanych trudnościach w cza-
I 5; II 6; III 5, 9; IV 1,
zabawa dramowa „Rozmowa z misiem”
MIŚ JEST CHORY 5, 7,12, 15 y y y y zabawa ruchowa w parach „Na spacerze” f rozumie przyczyny i skutki pewnych działań
sie zabaw i podczas wykonywania czynności
(II 6; III 9)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 15
zabawa matematyczna „Policz misie”
(IV 5)
zabawa matematyczna – segregowanie ele-
dobiera 2 jednakowe lub różniące się jednym
f
mentów według określonej cechy
szczegółem obrazki (IV 12)
Środa y y nauka rymowanki „Jestem mały misio” f potrafi poprawnie policzyć minimum 3 przed-
zabawy rytmiczne rozwijające świadomość
mioty (IV 15)
własnego ciała (CD)
f próbuje tworzyć zbiory dwuelementowe (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa manualna „Rysowanie kredą” f stara się przedstawiać treść rymowanki, wyko-
IV 8 y zabawa „Brązowy!” nując proste ruchy (IV 1, 5, 7)
f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
-muzycznych (I 5; IV 7)
f rysuje kredą na chodniku (IV 8)
Aktywność poranna y y y zabawa manualna „Patyczkowe obrazki” f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
OPOWIADANIE O MISIU FELUTKU Zajęcia główne y y y y y y zabawa „Żółty!” f słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
zabawa oddechowa „Wiatraczek”
wych (I 9)
i popołudniowa
ćwiczenia poranne: Zestaw XII
I 8, 9; IV 1
wykonuje podstawowe ćwiczenia (I 8)
f
tworzy modele z plasteliny (IV 1)
zabawa ruchowa rzutna „Zbijamy kręgle”
f
ciom (III 8; IV 3)
lepienie z plasteliny na dowolny temat
odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
f
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
chanego utworu (IV 2)
I 5; III 5, 6, 8; IV 2,
skiej Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu
dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
f
r
ozmowa na temat treści opowiadania
3, 9
utworu (IV 2)
zabawa słowna „Zdrobnienia” – wyszuki-
wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
f
wanie zdrobnienia wyrazu miś
(III 5, 6)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16
znanych przedmiotów (IV 9)
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y y zabawa ruchowa „Ciepło – zimno” f potrafi na obrazku wyodrębnić z tła kształty
korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
zabawa „Zielony!”
f
nastycznych (I 5)
I 5
zabawy dowolne z: piłką, skakanką, kółka-
y
mi serso, kołem hula-hoop f reaguje na umówiony sygnał (I 5)
Aktywność poranna y swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce f podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
i popołudniowa „Tańczące ciało” w formie opowieści ruchowej (I 5; IV 1)
I 5; II 6; III 5, 6; IV y y y wspólne przygotowanie masy solnej f rozpoznaje w zabawach różne elementy muzy-
LEPIMY MISIA Z MASY SOLNEJ Zajęcia główne y y y y zabawa słowna „Dla misia” f odczuwa przyjemność, pomagając dorosłym
1, 7
ćwiczenia poranne: Zestaw XII
ki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wy-
zabawa ruchowa „Rakieta kosmiczna”
sokości dźwięku (IV 7)
w codziennych czynnościach (II 6; III 5, 6)
zabawa ruchowa rzutna „Balonik w górę
leci”
rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych
f
i wie, kiedy się ich używa (III 4)
ozmowa na temat właściwości masy solnej
r
zna właściwości i możliwości zastosowania ma-
f
lepienie z masy solnej figurki misia
I 6, 7; III 4; IV 1, 8,
sy solnej (I 6; IV 19)
r
19
ozmowa na temat swoich prac
y
i
lustrowanie ruchem opowiastki „Leśne
y
próbuje ilustrować ruchem treść utworu (IV 1)
f
misie” f lepi z masy solnej (I 7; IV 8)
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
Piątek Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII swobodnych i organizowanych przez N. (I 5)
zabawa ruchowa „Złap piłkę” – usprawnia-
I 5 y nie zręczności
y zabawa ruchowa „Podaj piłkę”