Page 103 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  101



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Kubuś Puchatek”   f   odpowiada na pytania N. dotyczące treści ob-
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa rzutna „Kręgle”   razków (IV 2, 5)
                    IV 2, 3, 5, 11    y  praca z obrazkiem przedstawiającym Ku-  f   próbuje samodzielnie wymyślać przygody bo-
                                        busia Puchatka i jego przyjaciół   haterów utworu (IV 3)
                                                                        f   wie, że należy dbać o zabawki (III 5)
                    Zajęcia główne    y y  zabawa słowna „Chory miś”    f   informuje o napotykanych trudnościach w cza-
                    I 5; II 6; III 5, 9; IV 1,
                                        zabawa dramowa „Rozmowa z misiem”
                MIŚ JEST CHORY  5, 7,12, 15  y y y y  zabawa ruchowa w parach „Na spacerze”  f   rozumie przyczyny i skutki pewnych działań
                                                                          sie zabaw i podczas wykonywania czynności
                                                                          (II 6; III 9)
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 15
                                        zabawa matematyczna „Policz misie”
                                                                          (IV 5)
                                        zabawa matematyczna – segregowanie ele-
                                                                           dobiera 2 jednakowe lub różniące się jednym
                                                                        f
                                        mentów według określonej cechy
                                                                          szczegółem obrazki (IV 12)
                Środa                 y y  nauka rymowanki „Jestem mały misio”  f   potrafi poprawnie policzyć minimum 3 przed-
                                        zabawy rytmiczne rozwijające świadomość
                                                                          mioty (IV 15)
                                        własnego ciała (CD)
                                                                        f   próbuje tworzyć zbiory dwuelementowe (IV 15)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa manualna „Rysowanie kredą”  f   stara się przedstawiać treść rymowanki, wyko-
                    IV 8              y  zabawa „Brązowy!”                nując proste ruchy (IV 1, 5, 7)
                                                                        f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
                                                                          -muzycznych (I 5; IV 7)
                                                                        f   rysuje kredą na chodniku (IV 8)
                    Aktywność poranna   y y y  zabawa manualna „Patyczkowe obrazki”   f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
                OPOWIADANIE O MISIU FELUTKU  Zajęcia główne  y y y y y y  zabawa „Żółty!”   f   słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
                                        zabawa oddechowa „Wiatraczek”
                                                                          wych (I 9)
                    i popołudniowa
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XII
                    I 8, 9; IV 1
                                                                           wykonuje podstawowe ćwiczenia (I 8)
                                                                        f
                                                                           tworzy modele z plasteliny (IV 1)
                                        zabawa ruchowa rzutna „Zbijamy kręgle”
                                                                        f
                                                                          ciom (III 8; IV 3)
                                        lepienie z plasteliny na dowolny temat
                                                                           odpowiada na proste pytania dotyczące wysłu-
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                                                          chanego utworu (IV 2)
                    I 5; III 5, 6, 8; IV 2,
                                        skiej Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu
                                                                           dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa na temat treści opowiadania
                    3, 9
                                                                          utworu (IV 2)
                                        zabawa słowna „Zdrobnienia” – wyszuki-
                                                                           wykonuje zadania zgodnie z  poleceniem
                                                                        f
                                        wanie zdrobnienia wyrazu miś
                                                                          (III 5, 6)
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16
                                                                          znanych przedmiotów (IV 9)
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawa ruchowa „Ciepło – zimno”  f   potrafi na obrazku wyodrębnić z tła kształty
                                                                           korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                        zabawa „Zielony!”
                                                                        f
                                                                          nastycznych (I 5)
                    I 5
                                        zabawy dowolne z: piłką, skakanką, kółka-
                                      y
                                        mi serso, kołem hula-hoop       f   reaguje na umówiony sygnał (I 5)
                    Aktywność poranna   y  swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce   f   podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
                    i popołudniowa      „Tańczące ciało”                  w formie opowieści ruchowej (I 5; IV 1)
                    I 5; II 6; III 5, 6; IV   y y y  wspólne przygotowanie masy solnej  f   rozpoznaje w zabawach różne elementy muzy-
                LEPIMY MISIA Z MASY SOLNEJ  Zajęcia główne  y y y y  zabawa słowna „Dla misia”   f   odczuwa przyjemność, pomagając dorosłym
                    1, 7
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XII
                                                                          ki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wy-
                                        zabawa ruchowa „Rakieta kosmiczna”
                                                                          sokości dźwięku (IV 7)
                                                                          w codziennych czynnościach (II 6; III 5, 6)
                                        zabawa ruchowa rzutna „Balonik w górę
                                        leci”
                                                                           rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych
                                                                        f
                                                                          i wie, kiedy się ich używa (III 4)
                                        ozmowa na temat właściwości masy solnej
                                        r
                                                                           zna właściwości i możliwości zastosowania ma-
                                                                        f
                                        lepienie z masy solnej figurki misia
                    I 6, 7; III 4; IV 1, 8,
                                                                          sy solnej (I 6; IV 19)
                                        r
                    19
                                        ozmowa na temat swoich prac
                                      y
                                        i
                                        lustrowanie ruchem opowiastki „Leśne
                                      y
                                                                           próbuje ilustrować ruchem treść utworu (IV 1)
                                                                        f
                                        misie”                          f   lepi z masy solnej (I 7; IV 8)
                                                                           chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        f
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XII  swobodnych i organizowanych przez N. (I 5)
                                        zabawa ruchowa „Złap piłkę” – usprawnia-
                    I 5               y  nie zręczności
                                      y  zabawa ruchowa „Podaj piłkę”
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108