Page 96 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 96
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
tydzień 9: Kapryśna pogoda
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Fruwające piórka” f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Dobierz obrazki” wych (I 9)
I 7, 9, IV 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f dobiera dwa jednakowe lub różniące się jednym
szczegółem obrazki (IV 12)
zabawa z gazetami – rwanie pasków
y
JAKA JEST POGODA? Zajęcia główne y zabawa logopedyczna „Konik” f aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
wykonuje czynności manipulacyjne – rozdzie-
z papieru gazetowego
f
ra papier na duże kawałki (I 7, 9)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
nych i ortofonicznych (I 9)
„Wiatr – słońce”
rozpoznaje zjawiska atmosferyczne i wymienia
f
r
ozmowa na temat zjawisk atmosferycznych
y
ich charakterystyczne cechy (IV 18)
I 5, 9; IV 2, 18
zabawa ruchowa „Pokaż, jak się zachowu-
y
jemy, gdy...” f nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada
deszcz, świeci słońce, wieje wiatr, burza (IV 18)
Poniedziałek y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IX f próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wy-
zabawa słuchowa – dzielenie wyrazów na
y
sylaby z jednoczesnym klaskaniem
klaskiwanie (IV 2)
korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
f
Zajęcia w ogrodzie
nastycznych (I 5)
I 5; III 5 y zabawy ruchowe z piłką f reaguje na umówiony sygnał (I 5)
zabawa ruchowa „Pociąg”
y
f potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: w rzę-
dzie (I 5, III 5)
Aktywność poranna y zabawa ortofoniczna „Wiatr i deszcz” f aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?” nych i ortofonicznych (I 9)
I 7, 9, IV 7 y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
(IV 7)
y zabawa słuchowa „Czego to odgłos?” f próbuje rysować po śladzie (I 7, 9)
KROPELKI DESZCZU Zajęcia główne y zabawa słuchowa f wywołuje, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty
zabawa graficzna „Połącz kropki”
y
próbuje wydobywać dźwięki, manipulując
zabawa słuchowa „Szum wiatru”
przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
f
y
akustyczne (IV 7)
IV 1, 7, 8, 18
r
ozmowa „Co nam daje deszcz?”
y
y
życia wody (IV 18)
ozmowa na temat wykonanych prac
r
y praca plastyczna „Deszcz” f wie, że ludzie, rośliny i zwierzęta potrzebują do
maluje farbą plakatową prace plastyczne inspi-
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Jesienny deszcz” f wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
f
rowane muzyką (IV 1, 7, 8)
I 5
zabawa ruchowa rzutna „Celowanie”
y
f chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
f porusza się prawidłowo w różnym terenie
(w ogrodzie), zachowując równowagę w czasie
chodzenia, biegania, podskakiwania (I 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna – dzielenie imion f próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wy-
JESIENNY SPACER I 9; III 5; IV 2, 7, 8 y zabawa oddechowa f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
na sylaby z wyklaskiwaniem
i popołudniowa
klaskiwanie (IV 2)
ćwiczenia poranne: Zestaw IX
wych (I 9)
y
rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
zabawa „Co słychać?”
y
f
(IV 7)
zabawa plastyczna „Plastelinowe kropelki”
y
temat (III 5; IV 8)
Środa y zabawa ruchowa „Ciepło – zimno” f bezpiecznie lepi z plasteliny prace na określony
rozumie konieczność ubierania się odpowiednio
f
do pogody (I 2; III 5; IV 18)