Page 96 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 96

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          LISTOPAD









          tydzień 9: Kapryśna pogoda


           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Fruwające piórka”  f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Dobierz obrazki”  wych (I 9)
                  I 7, 9, IV 12     y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   dobiera dwa jednakowe lub różniące się jednym
                                                                        szczegółem obrazki (IV 12)
                                      zabawa  z  gazetami  –  rwanie  pasków
                                    y
              JAKA JEST POGODA?  Zajęcia główne  y  zabawa logopedyczna „Konik”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
                                                                          wykonuje czynności manipulacyjne – rozdzie-
                                      z papieru gazetowego
                                                                      f
                                                                        ra papier na duże kawałki (I 7, 9)
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                    y
                                                                        nych i ortofonicznych (I 9)
                                      „Wiatr – słońce”
                                                                          rozpoznaje zjawiska atmosferyczne i wymienia
                                                                      f
                                      r
                                      ozmowa na temat zjawisk atmosferycznych
                                    y
                                                                        ich charakterystyczne cechy (IV 18)
                  I 5, 9; IV 2, 18
                                      zabawa ruchowa „Pokaż, jak się zachowu-
                                    y
                                      jemy, gdy...”                   f   nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada
                                                                        deszcz, świeci słońce, wieje wiatr, burza (IV 18)
              Poniedziałek          y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IX  f   próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wy-
                                      zabawa słuchowa – dzielenie wyrazów na
                                    y
                                      sylaby z jednoczesnym klaskaniem
                                                                        klaskiwanie (IV 2)
                                                                          korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                        nastycznych (I 5)
                  I 5; III 5        y  zabawy ruchowe z piłką         f   reaguje na umówiony sygnał (I 5)
                                      zabawa ruchowa „Pociąg”
                                    y
                                                                      f   potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: w rzę-
                                                                        dzie (I 5, III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ortofoniczna „Wiatr i deszcz”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?”   nych i ortofonicznych (I 9)
                  I 7, 9, IV 7      y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
                                                                        (IV 7)
                                    y  zabawa słuchowa „Czego to odgłos?”  f   próbuje rysować po śladzie (I 7, 9)
               KROPELKI DESZCZU  Zajęcia główne  y  zabawa słuchowa   f   wywołuje, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty
                                      zabawa graficzna „Połącz kropki”
                                    y
                                                                          próbuje wydobywać dźwięki, manipulując
                                      zabawa słuchowa „Szum wiatru”
                                                                        przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
                                                                      f
                                    y
                                                                        akustyczne (IV 7)
                  IV 1, 7, 8, 18
                                      r
                                      ozmowa „Co nam daje deszcz?”
                                    y
                                    y
                                                                        życia wody (IV 18)
                                      ozmowa na temat wykonanych prac
                                      r
                                    y  praca plastyczna „Deszcz”      f   wie, że ludzie, rośliny i zwierzęta potrzebują do
                                                                          maluje farbą plakatową prace plastyczne inspi-
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Jesienny deszcz”   f   wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                                                      f
                                                                        rowane muzyką (IV 1, 7, 8)
                  I 5
                                      zabawa ruchowa rzutna „Celowanie”
                                    y
                                                                      f   chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
                                                                      f   porusza się prawidłowo w  różnym terenie
                                                                        (w ogrodzie), zachowując równowagę w czasie
                                                                        chodzenia, biegania, podskakiwania (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna – dzielenie imion   f   próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wy-
               JESIENNY SPACER  I 9; III 5; IV 2, 7, 8  y  zabawa oddechowa  f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
                                      na sylaby z wyklaskiwaniem
                  i popołudniowa
                                                                        klaskiwanie (IV 2)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw IX
                                                                        wych (I 9)
                                    y
                                                                          rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
                                      zabawa „Co słychać?”
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 7)
                                      zabawa plastyczna „Plastelinowe kropelki”
                                    y
                                                                        temat (III 5; IV 8)
               Środa                y  zabawa ruchowa „Ciepło – zimno”   f   bezpiecznie lepi z plasteliny prace na określony
                                                                          rozumie konieczność ubierania się odpowiednio
                                                                      f
                                                                        do pogody (I 2; III 5; IV 18)
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101