Page 97 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 97

TYDZIEŃ 9  •  Kapryśna pogoda  •  95



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa dydaktyczna „Przyczyna i skutek”;   f   nie zdejmuje czapki, szalika, rękawiczek, kurt-
                    I 2; III 5; IV 1, 2, 7,   oglądanie obrazków przedstawiających róż-  ki samodzielnie, bez porozumienia z osobą do-
                    18                  ną pogodę                         rosłą (I 2; III 5)
                                        r
                                      y  ozmowa na temat konieczności dostoso-  f   zna zasady prawidłowego zachowania się pod-
                                        wania ubioru do pogody          f   prawidłowo konstruuje wypowiedzi (IV 2)
                                                                          czas burzy, mgły czy silnego wiatru (III 5; IV 18)
                JESIENNY SPACER       y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 9   f   śpiewa grupowo, zachowując tempo i rytm
                                        zabawa dydaktyczna „Co wybrać?”
                                      y
                                                                          (IV 7)
                                        ozmowa na temat bezpiecznego zachowa-
                                        r
                                                                           ilustruje ruchem treść piosenki (IV 1, 7)
                                        nia się podczas burzy, silnego wiatru lub
                                                                        f
                                                                           aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
                                        mgły
                                                                        f
                                                                          (IV 1, 7)
                                        zabawa ruchowa „Mały deszcz, duży deszcz,
                                      y
                                        burza”.                         f   chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
                Środa                 y  słuchanie i nauka piosenki Tańczące kalosze
                                        (CD)
                                      y  zabawy rytmiczne do tekstu i melodii pio-
                                        senki
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenie „Chodzimy po skakance”
                    I 5               y  zabawa bieżna „Pomniki”
                    Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa „Jaki to dźwięk?”  f   wskazuje przedmioty kojarzące się z danym
                    i popołudniowa    y  zabawa manualna „Chmurka”        dźwiękiem (IV 12)
                    I 7; IV 7, 12     y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
                                      y  zabawa manualna „Wytnij kropelkę” –   f   stara się prawidłowo trzymać nożyczki podczas
                                                                          wycinania (I 7)
                                        wycinanie dużych kropli         f   próbuje wydobywać określone dźwięki, mani-
                                        zabawy dźwiękonaśladowcze z gazetą –
                                      y
                WIEJE WIATR           y  zabawa ruchowa na czworakach „Kaszta-  f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
                                        naśladowanie odgłosów deszcz i wiatru
                                                                          pulując przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
                                        nowy konik”
                                                                          wych (I 9)
                    Zajęcia główne    y  zabawa oddechowa „Głęboki wdech   f   rozpoznaje i nazywa oznaki wiejącego wiatru
                                                                          (IV 18)
                Czwartek              y y  zabawa badawcza „Wiatrak”    f   odczuwa siłę wiatru i określa ją słownie: lekki
                    I 9; IV 2, 8, 12, 18
                                        i wydech”
                                                                          wiaterek, silny wiatr (IV 12, 18)
                                        wykonanie ćwiczenia –  KP1, k. 10
                                      y  zabawa naśladowcza (ćwiczenie logopedycz-  f   stempluje palcami elementy obrazka (IV 8)
                                                                           wypowiada się na temat uzyskanych efektów
                                        ne)                             f
                                                                          (IV 2)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Wiatr czarodziej”  f   sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na
                    I 5               y  zabawy dowolne ze skakankami, kółkami   zbiórkę (I 5)
                                        hula-hoop, dużymi i małymi piłkami
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia orientacji przestrzennej z wyko-  f   nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
                    i popołudniowa      rzystaniem szablonu chmurki     f   aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
                    I 7, 9; III 1; IV 2  y  zabawa naśladowcza „Masaż”    nych (I 9)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   rozpoznaje i nazywa typowe zjawiska atmosfe-
                                                                          ryczne (IV 18)
                                      y  ćwiczenia artykulacyjne usprawniające   f   stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas
                GAZETOWE KAŁUŻE       y y  zabawa dydaktyczna „Jakie to zjawisko at-  f   powtarza krótkie rymowanki, wystukując rytm
                                        język
                                                                          rysowania (I 7)
                                        mosferyczne?”
                                                                          utworu (IV 5, 7)
                                        kolorowanie kredkami obrazków przesta-
                                                                           tworzy płaskie kompozycje plastyczne techniką
                                        wiających różne zjawiska atmosferyczne
                                                                        f
                                                                          wyklejania z papieru (IV 8, 11)
                    Zajęcia główne
                                        wydzieranka „Gazetowe kałuże” – przypo-
                    IV 5, 7, 8, 11    y y  zabawa logorytmiczna „Kałuże”  f   próbuje wydobywać określone dźwięki, mani-
                                                                          pulując przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
                Piątek                y  zabawa naśladowcza „Odgłosy pogody”   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                        mnienie zasad posługiwania się klejem
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IX  organizowanych przez N. (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa organizacyjno-porządkowa „Moja
                    I 5                 para!”
                                      y  zabawa „Iskierka przyjaźni”
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102