Page 97 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 97
TYDZIEŃ 9 • Kapryśna pogoda • 95
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Przyczyna i skutek”; f nie zdejmuje czapki, szalika, rękawiczek, kurt-
I 2; III 5; IV 1, 2, 7, oglądanie obrazków przedstawiających róż- ki samodzielnie, bez porozumienia z osobą do-
18 ną pogodę rosłą (I 2; III 5)
r
y ozmowa na temat konieczności dostoso- f zna zasady prawidłowego zachowania się pod-
wania ubioru do pogody f prawidłowo konstruuje wypowiedzi (IV 2)
czas burzy, mgły czy silnego wiatru (III 5; IV 18)
JESIENNY SPACER y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 9 f śpiewa grupowo, zachowując tempo i rytm
zabawa dydaktyczna „Co wybrać?”
y
(IV 7)
ozmowa na temat bezpiecznego zachowa-
r
ilustruje ruchem treść piosenki (IV 1, 7)
nia się podczas burzy, silnego wiatru lub
f
aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
mgły
f
(IV 1, 7)
zabawa ruchowa „Mały deszcz, duży deszcz,
y
burza”. f chętnie bawi się na powietrzu (I 5)
Środa y słuchanie i nauka piosenki Tańczące kalosze
(CD)
y zabawy rytmiczne do tekstu i melodii pio-
senki
Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenie „Chodzimy po skakance”
I 5 y zabawa bieżna „Pomniki”
Aktywność poranna y zabawa słuchowa „Jaki to dźwięk?” f wskazuje przedmioty kojarzące się z danym
i popołudniowa y zabawa manualna „Chmurka” dźwiękiem (IV 12)
I 7; IV 7, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
y zabawa manualna „Wytnij kropelkę” – f stara się prawidłowo trzymać nożyczki podczas
wycinania (I 7)
wycinanie dużych kropli f próbuje wydobywać określone dźwięki, mani-
zabawy dźwiękonaśladowcze z gazetą –
y
WIEJE WIATR y zabawa ruchowa na czworakach „Kaszta- f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddecho-
naśladowanie odgłosów deszcz i wiatru
pulując przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
nowy konik”
wych (I 9)
Zajęcia główne y zabawa oddechowa „Głęboki wdech f rozpoznaje i nazywa oznaki wiejącego wiatru
(IV 18)
Czwartek y y zabawa badawcza „Wiatrak” f odczuwa siłę wiatru i określa ją słownie: lekki
I 9; IV 2, 8, 12, 18
i wydech”
wiaterek, silny wiatr (IV 12, 18)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 10
y zabawa naśladowcza (ćwiczenie logopedycz- f stempluje palcami elementy obrazka (IV 8)
wypowiada się na temat uzyskanych efektów
ne) f
(IV 2)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Wiatr czarodziej” f sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na
I 5 y zabawy dowolne ze skakankami, kółkami zbiórkę (I 5)
hula-hoop, dużymi i małymi piłkami
Aktywność poranna y ćwiczenia orientacji przestrzennej z wyko- f nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
i popołudniowa rzystaniem szablonu chmurki f aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
I 7, 9; III 1; IV 2 y zabawa naśladowcza „Masaż” nych (I 9)
y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f rozpoznaje i nazywa typowe zjawiska atmosfe-
ryczne (IV 18)
y ćwiczenia artykulacyjne usprawniające f stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas
GAZETOWE KAŁUŻE y y zabawa dydaktyczna „Jakie to zjawisko at- f powtarza krótkie rymowanki, wystukując rytm
język
rysowania (I 7)
mosferyczne?”
utworu (IV 5, 7)
kolorowanie kredkami obrazków przesta-
tworzy płaskie kompozycje plastyczne techniką
wiających różne zjawiska atmosferyczne
f
wyklejania z papieru (IV 8, 11)
Zajęcia główne
wydzieranka „Gazetowe kałuże” – przypo-
IV 5, 7, 8, 11 y y zabawa logorytmiczna „Kałuże” f próbuje wydobywać określone dźwięki, mani-
pulując przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
Piątek y zabawa naśladowcza „Odgłosy pogody” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
mnienie zasad posługiwania się klejem
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IX organizowanych przez N. (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa organizacyjno-porządkowa „Moja
I 5 para!”
y zabawa „Iskierka przyjaźni”