Page 88 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 88

86  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, pani… patrzy!” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i za-
            baw ruchowych).
             x Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.



          CZWARTEK   emat:  Zabawy tradycyjne.
                              t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem zabawek i rekwizytów z kącika ku-
          chennego. Odgrywanie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci. Zabawa orientacyjno-porządko-
          wa „Samolot startuje i ląduje”. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj
          myszko do dziury”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij”. Zabawa graficzna „Po śladach” – rysowanie
          po śladzie, wypełnianie kolorem konturów.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 2

          Zajęcia główne: Aktywności: manualna, muzyczna, techniczna – zabawy tradycyjne. Pogadanka na temat zabaw trady-
          cyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek. Wspólne zabawy z dyrektorem przedszkola. Zabawa słuchowa „Odgłosy
          zabawek”. Praca techniczna „Grzechotki” – wykonanie prostego instrumentu muzycznego. Zabawa „Orkiestra perkusyjna”
          – muzykowanie z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów.
            obszary z podstawy programowej: IV 2, 7, 11, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Skaczący kasztanek”. Zabawa manipulacyjna „Pociągi” – układanie
          w rzędy liści, kasztanów lub żołędzi.
            obszary z podstawy programowej: III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem zabawek przyniesionych przez dzieci i rekwizytów z kącika kuchennego.
            Odgrywanie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj myszko do dziury” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa graficzna „Po śladach”. Dzieci otrzymują kartki z narysowanymi konturami zabawek, np.: piłki, misia, samo-
            chodu. Rysują je po śladzie i kolorują rysunki.



          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: manualna, muzyczna, techniczna.
          Temat: Zabawy tradycyjne.
          Cele:
            p

            oznawanie zabaw tradycyjnych
            r

            ozwijanie percepcji słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej
            ozwijanie sprawności manualnych.
            r

               Pomoce: nagranie odgłosów różnych zabawek, plastikowe butelki oraz materiał do ich wypełnienia (kamyki, ryż,
               kasza, groch), kolorowy papier samoprzylepny, dowolne nagranie do zabawy „Orkiestra perkusyjna”.
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93