Page 88 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 88
86 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, pani… patrzy!” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zob. Zestawy gier i za-
baw ruchowych).
x Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
CZWARTEK emat: Zabawy tradycyjne.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem zabawek i rekwizytów z kącika ku-
chennego. Odgrywanie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci. Zabawa orientacyjno-porządko-
wa „Samolot startuje i ląduje”. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj
myszko do dziury”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij”. Zabawa graficzna „Po śladach” – rysowanie
po śladzie, wypełnianie kolorem konturów.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 2
Zajęcia główne: Aktywności: manualna, muzyczna, techniczna – zabawy tradycyjne. Pogadanka na temat zabaw trady-
cyjnych, czyli sposobów bawienia się bez zabawek. Wspólne zabawy z dyrektorem przedszkola. Zabawa słuchowa „Odgłosy
zabawek”. Praca techniczna „Grzechotki” – wykonanie prostego instrumentu muzycznego. Zabawa „Orkiestra perkusyjna”
– muzykowanie z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów.
obszary z podstawy programowej: IV 2, 7, 11, 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Skaczący kasztanek”. Zabawa manipulacyjna „Pociągi” – układanie
w rzędy liści, kasztanów lub żołędzi.
obszary z podstawy programowej: III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem zabawek przyniesionych przez dzieci i rekwizytów z kącika kuchennego.
Odgrywanie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj myszko do dziury” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa graficzna „Po śladach”. Dzieci otrzymują kartki z narysowanymi konturami zabawek, np.: piłki, misia, samo-
chodu. Rysują je po śladzie i kolorują rysunki.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: manualna, muzyczna, techniczna.
Temat: Zabawy tradycyjne.
Cele:
p
oznawanie zabaw tradycyjnych
r
ozwijanie percepcji słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej
ozwijanie sprawności manualnych.
r
Pomoce: nagranie odgłosów różnych zabawek, plastikowe butelki oraz materiał do ich wypełnienia (kamyki, ryż,
kasza, groch), kolorowy papier samoprzylepny, dowolne nagranie do zabawy „Orkiestra perkusyjna”.