Page 86 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 86
84 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
2. Pokaz działania zabawek zdalnie sterowanych, np. przez N. lub gościa (chętnego tatę, starszego ucznia, studenta lub in-
ną osobę dorosłą). Próby zabawy takimi zabawkami.
3. Zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki”. Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru; praca indywidualna
jednolita.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Spadające kasztany” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym, bez leżenia i turlania się (zob. Zestawy
gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa z piłką „Kolorowa piłka”. Dzieci stają w kole. Jedno z piłką znajduje się w jego środku. Rzuca piłkę kolejno do
kolegów, wymieniając nazwy kolorów. Zadaniem dzieci jest ją złapać i z powrotem odrzucić do kolegi. Nie wolno jej
złapać tylko na kolor czarny. Dziecko, które się zagapi, klęka na jedno kolano. Może wstać, gdy złapie piłkę w następnej
kolejce. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
t
ŚRODA emat: Zabawki naszych rodziców.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki. Swobodne wypowiedzi
dzieci. Zabawa tradycyjna „Rakieta”. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawa
w skojarzenia „Pudełko” - rozwijanie kreatywności werbalnej. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6, 8, 9; IV 2
Zajęcia główne: ▶ 1. Aktywności: matematyczna, językowa, plastyczna – zabawki naszych rodziców. Wycieczka
do muzeum zabawek lub na wystawę dawnych zabawek (zajęcia muzealne), spotkanie z ekspertem – zadawanie pytań. Za-
proszenie do przedszkola kilku rodziców (babć, dziadków), którzy przyniosą dawne zabawki i opowiedzą o zabawach z dzie-
ciństwa. Wspólna zabawa rodziców i dzieci. Wyklejanie konturów rysunków przedstawiających dawne zabawki. Zabawa
matematyczna „Policz, ile” – rozwijanie umiejętności liczenia. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – w sklepie z zabawkami.
Zabawy rytmicz ne kształtujące poczucie rytmu, reakcję na sygnał, słuch oraz wyobraźnię ruchową.
obszary z podstawy programowej: I 9; III 5, 7, 8; IV 2, 7, 8, 15, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, pani… patrzy!”. Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę
na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Kolorowanie obrazków przedstawiających różne współczesne zabawki. Samorzutne wypowiedzi dzieci.
x Zabawa tradycyjna „Rakieta” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
x Zabawa w skojarzenia „Pudełko”. Dzieci siedzą w kole, na środku którego N. umieszcza dowolne pudełko. Zadaniem
dzieci jest wymyślić, w jaki sposób można się nim bawić (np. zrobić z niego garaż lub łóżeczko dla lalki, celować do nie-
go piłeczkami). Rozwijanie kreatywności werbalnej.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).