Page 86 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 86

84  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          2.  Pokaz działania zabawek zdalnie sterowanych, np. przez N. lub gościa (chętnego tatę, starszego ucznia, studenta lub in-
            ną osobę dorosłą). Próby zabawy takimi zabawkami.
          3.  Zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki”. Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru; praca indywidualna
            jednolita.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Spadające kasztany” – odmiana zabawy w ogrodzie przedszkolnym, bez leżenia i turlania się (zob. Zestawy
            gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa z piłką „Kolorowa piłka”. Dzieci stają w kole. Jedno z piłką znajduje się w jego środku. Rzuca piłkę kolejno do
            kolegów, wymieniając nazwy kolorów. Zadaniem dzieci jest ją złapać i z powrotem odrzucić do kolegi. Nie wolno jej
            złapać tylko na kolor czarny. Dziecko, które się zagapi, klęka na jedno kolano. Może wstać, gdy złapie piłkę w następnej
            kolejce. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.




                         t
          ŚRODA   emat:  Zabawki naszych rodziców.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki. Swobodne wypowiedzi
          dzieci. Zabawa tradycyjna „Rakieta”. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawa
          w skojarzenia „Pudełko” - rozwijanie kreatywności werbalnej. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6, 8, 9; IV 2

          Zajęcia główne:   ▶  1. Aktywności: matematyczna, językowa, plastyczna – zabawki naszych rodziców. Wycieczka
          do muzeum zabawek lub na wystawę dawnych zabawek (zajęcia muzealne), spotkanie z ekspertem – zadawanie pytań. Za-
          proszenie do przedszkola kilku rodziców (babć, dziadków), którzy przyniosą dawne zabawki i opowiedzą o zabawach z dzie-
          ciństwa. Wspólna zabawa rodziców i dzieci. Wyklejanie konturów rysunków przedstawiających dawne zabawki. Zabawa
          matematyczna „Policz, ile” – rozwijanie umiejętności liczenia.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – w sklepie z zabawkami.
          Zabawy rytmicz ne kształtujące poczucie rytmu, reakcję na sygnał, słuch oraz wyobraźnię ruchową.
            obszary z podstawy programowej: I 9; III 5, 7, 8; IV 2, 7, 8, 15, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, pani… patrzy!”. Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę
          na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
            obszary z podstawy programowej: I 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Kolorowanie obrazków przedstawiających różne współczesne zabawki. Samorzutne wypowiedzi dzieci.
             x Zabawa tradycyjna „Rakieta” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania
            i pozostawienie porządku po skończonej zabawie.
             x Zabawa w skojarzenia „Pudełko”. Dzieci siedzą w kole, na środku którego N. umieszcza dowolne pudełko. Zadaniem
            dzieci jest wymyślić, w jaki sposób można się nim bawić (np. zrobić z niego garaż lub łóżeczko dla lalki, celować do nie-
            go piłeczkami). Rozwijanie kreatywności werbalnej.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91