Page 81 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 81

TYDZIEŃ 7  •  Jesień za oknem  •  79



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa ,,Znajdź inny kolor”. N. dzieli dzieci na grupy, z których każda dostaje szarfy w innym kolorze. Dzieci
              biegają swobodnie po ogrodzie. Na sygnał N. dobierają się w pary tak, aby znajdowały się w nich osoby z różnymi ko-
              lorami szarf. W innej wersji zabawy w pary łączą się dzieci z takimi samymi kolorami szarf.
              x Zabawa ruchowa „Pokonaj przeszkody”. N. przygotowuje tor przeszkód, który dzieci kolejno pokonują (np.: omijają ła-
              weczki, przeskakują przez gałęzie, przestawiają pachołki, wrzucają szyszkę do kosza).



                                t
            CZWARTEK   emat:  Jesienne szu, szu, szu.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie obrazków pociętych na części. Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”
            – rozwijanie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych
            na części. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”. Zabawa wyciszająca w rytmie muzyki – naślado-
            wanie spadających liści.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 12

            Zajęcia główne: Aktywności: językowa, grafomotoryczna, słuchowa, ruchowa – jesienne szu, szu, szu. Oglądanie
            i wysłuchanie prezentacji na temat jesieni połączone ze słuchaniem odgłosów jesieni. Opowiastka ruchowa z elementami
            dźwiękonaśladowczymi „Spacer Trampolinka”. Ilustrowanie treści ruchem. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – odszukiwanie
            liści o takich samych kształtach. Zabawa dydaktyczna „Połącz połówki” – układanka dwuelementowa.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 7, 12, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Chodzi lisek”. Zabawa ruchowa „Trampolinek patrzy”.
              obszary z podstawy programowej: I 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Układanie obrazków pociętych na części. N. wykorzystuje dowolne ilustracje, np.: zabawek, zwierząt, jesiennych krajobrazów.
              x Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”. N. układa na stoliku kilka zabawek i rozmawia z dziećmi na ich temat. Następnie
              dzieci odwracają się i N. chowa jedną zabawkę. Dzieci odgadują, która zabawka zniknęła. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych na części. N. stopniuje trudność, proponując coraz większą licz-
              bę części.
              x Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”. N. rozkłada przed dziećmi w rzędzie kilka obrazków. Dzieci
              zapamiętują ich kolejność. Następnie zamykają oczy, a N. przestawia obrazki. Dzieci mówią, który obrazek zmienił miejsce.
              x Zabawa wyciszająca. N. z dziećmi porusza się po sali w rytm spokojnej muzyki, naśladując spadające i wirujące liście.


            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: językowa, grafomotoryczna, słuchowa, ruchowa.
            Temat: Jesienne szu, szu, szu.
            Cele:

              u
              trwalanie wiadomości o zmianach zachodzących jesienią w przyrodzie

              kształcenie sprawności grafomotorycznych
              ozwijanie sprawności pamięciowej

              r
              r

              ozpoznawanie odgłosów przyrody.
                Pomoce: prezentacja na temat jesieni, nagranie jesiennych odgłosów, przecięte na połowę obrazki różnych darów
                jesieni, KP1.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86