Page 81 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 81
TYDZIEŃ 7 • Jesień za oknem • 79
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa ,,Znajdź inny kolor”. N. dzieli dzieci na grupy, z których każda dostaje szarfy w innym kolorze. Dzieci
biegają swobodnie po ogrodzie. Na sygnał N. dobierają się w pary tak, aby znajdowały się w nich osoby z różnymi ko-
lorami szarf. W innej wersji zabawy w pary łączą się dzieci z takimi samymi kolorami szarf.
x Zabawa ruchowa „Pokonaj przeszkody”. N. przygotowuje tor przeszkód, który dzieci kolejno pokonują (np.: omijają ła-
weczki, przeskakują przez gałęzie, przestawiają pachołki, wrzucają szyszkę do kosza).
t
CZWARTEK emat: Jesienne szu, szu, szu.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie obrazków pociętych na części. Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”
– rozwijanie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych
na części. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”. Zabawa wyciszająca w rytmie muzyki – naślado-
wanie spadających liści.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 12
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, grafomotoryczna, słuchowa, ruchowa – jesienne szu, szu, szu. Oglądanie
i wysłuchanie prezentacji na temat jesieni połączone ze słuchaniem odgłosów jesieni. Opowiastka ruchowa z elementami
dźwiękonaśladowczymi „Spacer Trampolinka”. Ilustrowanie treści ruchem. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – odszukiwanie
liści o takich samych kształtach. Zabawa dydaktyczna „Połącz połówki” – układanka dwuelementowa.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 7, 12, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Chodzi lisek”. Zabawa ruchowa „Trampolinek patrzy”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Układanie obrazków pociętych na części. N. wykorzystuje dowolne ilustracje, np.: zabawek, zwierząt, jesiennych krajobrazów.
x Zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?”. N. układa na stoliku kilka zabawek i rozmawia z dziećmi na ich temat. Następnie
dzieci odwracają się i N. chowa jedną zabawkę. Dzieci odgadują, która zabawka zniknęła. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych na części. N. stopniuje trudność, proponując coraz większą licz-
bę części.
x Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”. N. rozkłada przed dziećmi w rzędzie kilka obrazków. Dzieci
zapamiętują ich kolejność. Następnie zamykają oczy, a N. przestawia obrazki. Dzieci mówią, który obrazek zmienił miejsce.
x Zabawa wyciszająca. N. z dziećmi porusza się po sali w rytm spokojnej muzyki, naśladując spadające i wirujące liście.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: językowa, grafomotoryczna, słuchowa, ruchowa.
Temat: Jesienne szu, szu, szu.
Cele:
u
trwalanie wiadomości o zmianach zachodzących jesienią w przyrodzie
kształcenie sprawności grafomotorycznych
ozwijanie sprawności pamięciowej
r
r
ozpoznawanie odgłosów przyrody.
Pomoce: prezentacja na temat jesieni, nagranie jesiennych odgłosów, przecięte na połowę obrazki różnych darów
jesieni, KP1.