Page 85 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 85
TYDZIEŃ 8 • Nasze zabawki • 83
x Zabawa manualna „Drzewo”. Dzieci otrzymują kartki papieru i kredki świecowe. Podchodzą do wybranego drzewa,
przykładają kartkę do jego pnia i rysują po całej powierzchni kartki tak, aby odbiła się na niej faktura kory. Pogłębianie
doświadczeń plastyczno-manualnych.
t
WTOREK emat: Nowoczesne zabawki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki. Samorzutne wypo-
wiedzi dzieci na ich temat. Zabawa w skojarzenia „Krzesło” – rozwijanie kreatywności werbalnej. Ćwiczenia poranne: Ze-
staw VIII. Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”. Wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola. Zabawa
ruchowa do piosenki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 2, 7
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, poznawcza, techniczna – nowoczesne zabawki. Prezentacja multimedial-
na oraz rozmowa na temat nowoczesnych zabawek. Pokaz działania zabawek zdalnie sterowanych. Próby zabawy takimi
zabawkami. Zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki” – malowanie farbami na dużych arkuszach papieru.
obszary z podstawy programowej: III 8; IV 1, 2, 5, 8, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Spadające kasztany”. Zabawa z piłką „Kolorowa piłka”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki. Samorzutne wypowiedzi dzieci na ich temat.
x Zabawa w skojarzenia „Krzesło”. Dzieci siedzą w kole, na środku którego N. stawia krzesło. Zadaniem dzieci jest
wymyślić, w jaki sposób można się nim bawić (np. schować się lub przechodzić pod nim, jechać na nim jak na koniu).
Rozwijanie kreatywności werbalnej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD). Zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci dobierają się
w pary. Podczas zwrotek tańczą w kółeczkach, a podczas refrenu wskazują ręką na siebie i na innych kolegów.
x Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. N. zwraca uwagę na przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania i pozo-
stawienie porządku po skończonej zabawie.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: plastyczna, poznawcza, techniczna.
Temat: Nowoczesne zabawki.
Cele:
p
oznanie zabawek zdalnie sterowanych
r
ozwijanie kreatywności plastycznej
doskonalenie sprawności manualnych.
Pomoce: prezentacja multimedialna na temat nowoczesnych zabawek, zabawka zdalnie sterowana, duże arkusze
papieru, farby.
Przebieg zajęć:
1. Prezentacja multimedialna lub rozmowa z dziećmi na temat nowoczesnych zabawek (np.: zdalnie sterowanych, mechanicz-
nych, robotów, gier komputerowych).