Page 183 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 183

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                             STYCZEŃ









            tydzień 17: W krainie bajek


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Kreska”   f   chętnie uczestniczy w  twórczych zabawach
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa „Cyk, cyk”        plastycznych (IV 8)
                    I 5; IV 2, 8      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVII  f   porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
                CZERWONY KAPTUREK  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa „Baletnica”  f   próbuje łączyć w pary obrazki, których nazwy
                                                                          w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                                        zabawa ruchowa równoważna „Berek
                                        z szarfą”
                                                                          (I 5)
                                                                          się rymują (IV 2)
                                        zabawa „Rymy obrazkowe”
                                                                           uczestniczy w przedstawieniu teatrzyku sylwe-
                                                                        f
                                        prezentacja teatrzyku sylwetowego na
                                                                          towego organizowanym przez N. (IV 1)
                                        podstawie bajki o Czerwonym Kapturku
                    II 4, 9; IV 1, 2, 18
                                                                           wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonal-
                                                                        f
                                        praca plastyczna „Stemplowany kapturek”
                                                                          ny do przedstawianych treści (II 4)
                                        – ozdabianie rysunku za pomocą stempelków
                Poniedziałek          y y  zabawa ruchowa „Wilk przyjacielem   f   uczy się odpowiednio reagować na przygody
                                                                          bohaterów (II 9; IV 1, 2)
                                        Kapturka”
                                                                           ozdabia według własnego pomysłu pracę
                                                                        f
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII
                                                                          plastyczną (szablon) techniką stemplowania
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                          (IV 18)
                                        mecie”
                    I 5               y  zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                      y  zabawa ruchowa równoważna „Jesteś drze-  organizowanych przez N. (I 5)
                                        wem
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury”  f   próbuje odgrywać role bohaterów znanych bajek
                                                                          (IV 1)
                    i popołudniowa    y y y  zabawa dramowa „Wilk i  Czerwony   f   stara się kontrolować posługiwanie się głosem
                    I 5; IV 1, 2
                                        Kapturek”
                O KOCIE, KTÓRY CHODZIŁ W BUTACH  Zajęcia główne  y y y y y y  zabawa matematyczna „Segregowanie”  f   słucha krótkich bajek (III 8; IV 3)
                                                                          (IV 2)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XVII
                                        zabawa ruchowa skoczna „Pajacyk”
                                                                           segreguje obiekty zgodnie z podanym kryterium
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        prezentacja bajki o Kocie w butach; oglądanie
                                                                           odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                        f
                                        ilustracji przedstawiających bohaterów bajki
                    I 7, 9; III 8; IV 1, 2,
                                                                          wysłuchanego utworu (IV 2)
                                        zabawa ruchowa z elementem czworakowa-
                    3, 5, 18
                                                                           dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                        f
                                        nia „Jestem kotem”
                                                                          utworu (IV 2)
                                        zabawa słowna „Zdrobnienia”
                                                                           wypowiada się na temat różnic między bajkowym
                                                                        f
                                        zabawa manualna „Wąsy kota”
                                                                          kotem a prawdziwym (IV 2, 3)
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 25
                                                                           naśladuje ruchem sposób poruszania się
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa równoważna „Po śniegowej
                    I 5
                                                                          zwierzęcia – kota (IV 1)
                                        ścieżce”
                                                                           porusza się na czworakach, wspierając się na
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz zaspę”  f   wypowiada się na temat ilustracji (IV 2, 5, 18)
                                                                        f
                                                                          całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
                                                                           wykonuje proste ćwiczenia graficzne zgodnie
                                                                        f
                                                                          z instrukcją (I 7, 9)
                                                                        f   próbuje skakać przez przeszkody (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa skoczna „Kropelki”  f   podczas gry w loteryjki obrazkowe dobiera dwa
                PORÓWNUJEMY   OBRAZKI  y  raz na brzegu”                f  elementy (IV 5, 12)
                    i popołudniowa    y  zabawa manualna „Mozaika”        jednakowe obrazki i zapamiętuje ich położenie
                    IV 5, 12
                                                                          wśród innych (IV 12)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XVII
              Środa                   y  zabawa ruchowa skoczna „Raz na morzu,     uzupełnia obrazek, dopasowując brakujące
                                        zabawa dydaktyczna „Brakujący obrazek”
                                      y y  zabawa memory                f   stosuje określenia: taki sam, różni się (IV 12)
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188