Page 183 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 183
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
tydzień 17: W krainie bajek
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Kreska” f chętnie uczestniczy w twórczych zabawach
i popołudniowa y zabawa ruchowa „Cyk, cyk” plastycznych (IV 8)
I 5; IV 2, 8 y y ćwiczenia poranne: Zestaw XVII f porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
CZERWONY KAPTUREK Zajęcia główne y y y y zabawa ruchowa „Baletnica” f próbuje łączyć w pary obrazki, których nazwy
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
zabawa ruchowa równoważna „Berek
z szarfą”
(I 5)
się rymują (IV 2)
zabawa „Rymy obrazkowe”
uczestniczy w przedstawieniu teatrzyku sylwe-
f
prezentacja teatrzyku sylwetowego na
towego organizowanym przez N. (IV 1)
podstawie bajki o Czerwonym Kapturku
II 4, 9; IV 1, 2, 18
wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonal-
f
praca plastyczna „Stemplowany kapturek”
ny do przedstawianych treści (II 4)
– ozdabianie rysunku za pomocą stempelków
Poniedziałek y y zabawa ruchowa „Wilk przyjacielem f uczy się odpowiednio reagować na przygody
bohaterów (II 9; IV 1, 2)
Kapturka”
ozdabia według własnego pomysłu pracę
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII
plastyczną (szablon) techniką stemplowania
Zajęcia w ogrodzie
(IV 18)
mecie”
I 5 y zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y zabawa ruchowa równoważna „Jesteś drze- organizowanych przez N. (I 5)
wem
Aktywność poranna y zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury” f próbuje odgrywać role bohaterów znanych bajek
(IV 1)
i popołudniowa y y y zabawa dramowa „Wilk i Czerwony f stara się kontrolować posługiwanie się głosem
I 5; IV 1, 2
Kapturek”
O KOCIE, KTÓRY CHODZIŁ W BUTACH Zajęcia główne y y y y y y zabawa matematyczna „Segregowanie” f słucha krótkich bajek (III 8; IV 3)
(IV 2)
ćwiczenia poranne: Zestaw XVII
zabawa ruchowa skoczna „Pajacyk”
segreguje obiekty zgodnie z podanym kryterium
f
(IV 2)
prezentacja bajki o Kocie w butach; oglądanie
odpowiada na proste pytania dotyczące
f
ilustracji przedstawiających bohaterów bajki
I 7, 9; III 8; IV 1, 2,
wysłuchanego utworu (IV 2)
zabawa ruchowa z elementem czworakowa-
3, 5, 18
dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
f
nia „Jestem kotem”
utworu (IV 2)
zabawa słowna „Zdrobnienia”
wypowiada się na temat różnic między bajkowym
f
zabawa manualna „Wąsy kota”
kotem a prawdziwym (IV 2, 3)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 25
naśladuje ruchem sposób poruszania się
f
zabawa ruchowa równoważna „Po śniegowej
I 5
zwierzęcia – kota (IV 1)
ścieżce”
porusza się na czworakach, wspierając się na
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz zaspę” f wypowiada się na temat ilustracji (IV 2, 5, 18)
f
całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
wykonuje proste ćwiczenia graficzne zgodnie
f
z instrukcją (I 7, 9)
f próbuje skakać przez przeszkody (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa skoczna „Kropelki” f podczas gry w loteryjki obrazkowe dobiera dwa
PORÓWNUJEMY OBRAZKI y raz na brzegu” f elementy (IV 5, 12)
i popołudniowa y zabawa manualna „Mozaika” jednakowe obrazki i zapamiętuje ich położenie
IV 5, 12
wśród innych (IV 12)
ćwiczenia poranne: Zestaw XVII
Środa y zabawa ruchowa skoczna „Raz na morzu, uzupełnia obrazek, dopasowując brakujące
zabawa dydaktyczna „Brakujący obrazek”
y y zabawa memory f stosuje określenia: taki sam, różni się (IV 12)